Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor sprutter og slukker

Tags:
No tags yet.

(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jep vi fik liv i min motor igen med nyt lade relæ og det funker helt efter bogen.

Næste stop er så at motor går fint i tomgang i ca 30 sek til 1 min så dør den, jeg trykker 2 gange på pedalen og der liv i igen.

under kørsel går den fint indtil man skifter gear eller på anden måde giver den gaz, det som om den lige dør kort varigt og hoster sig igang og så kommer den ellers.

følgende ting er gjort

tænding er indstillet efter bogen
et lille rør inde i kab er eftertjekket om der snavs osv i.

nogen der kan give et godt bud på hvad der lige er galt her?
der er tendens til en lille smule os/sort røg når vi kører. meget lidt

(permalink) Slot Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tomgangsdysen er stoppet. har i al fald haft lige nøjagtigt de symptomer der.

mvh. Michael

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hmm:/ men det ændrer nok ikke at den sprutter :/ for den har jo kun funktion når den står i tomgang så vidt jeg har forstået det...

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En for tung / svag højre fod er jeg sikker på er problemet he he he.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

godt med dig;) vi kan da lige køre om kap, når Hr.Rust kommer på gaden,,,, så skal du se store baghjul:) hehehe

(ps louise kræver erstatning for at blive skambidt af gåsen)

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

karberatorsprit

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nu er jeg ikke den bedste indenfor dette men tomgangsdysen er ikke kun til tomgangen den "bruger" man længe op i omdrejninger (ret mig hvis det ikke er korrekt)i min verden kunne det også lyde som om at din accelrations pumpe ikke virker optimalt. men igen ret mig endeligt

virring

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg vil også gætte på at der nok er skidt i tomgangsdysen. Jeg har prøvet præcis det samme på en bil jeg hentede i sverige engang. Der havde de bare slået chokeren til konstant, og så skruet den op i tomgang - så kunne den køre! men den gik jo helt forkert...

Det tog mig 5 min at skrue tomgangsdysen ud og rense den igennem, derefter skulle karburatoren så grundjusteres (chokerelement justeres, tomgang og co-skrue justeres)... og vupti det var som en helt ny bil.

ELLER, også kan det være chokeren der ikke slår fra, og derved kvæler motoren. check om chokerspjældet åbner op når motor varmer op.

Mht. det hop den giver, så tror jeg stadig at det er relateret til acc. pumpen eller det rør som du allerede har haft oppe for at rense (acc. pumpe tilskud rør)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hæhæ du er sjov Bornholmer....du mener at karburatorsprit kan løse alt :-) man skulle tro du var lidt svensker. De løser mange problemer med karburatorsprit (her snakker vi ikke kun til bilen).

Jeg har i de 10 år jeg har kørt vw aldrig købt karburatorsprit....har nok heller ikke kørt så forfærdelig meget i meget koldt vejr, men karburatorsprit er jeg sgu for nærig til at købe :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) bfp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hva' med tomgangsventilen.. Klikker den når den får tænding?

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tomgangsventil klikker ved tænding ja.

Rasser jeg er lidt i tvivl mht til hvilken skrue der lige skal justeres på og hvor meget.

Men kører i synshallen idag, så jeg må lige se om jeg kan tjekke det senere.
kan næsten forestille mig at den så osse har et højere forurenings niveau når choker er sat til.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvor kører du til syn henne ?
Der er nogen synshaller der kan justere sådan én :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Min kone kører på Statoil benzin om vinteren. De har jo alkohol i alt deres benzin.
Så "sparer" hun karburatorsprit.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har altid fået at vide når lungerne brokker sig , så tag lidt sprit , så kører du igen ;-) - skal jeg være helt ærlig - så læste jeg overskriften og svarede... tænker virker det ikke spørger de jo nok igen - det plejer de jo ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok fandt problemet:)

den har hele tiden stået lidt højt i tomgang men skruede alle skruer ud blæste igennem.. den hakkede helt vildt og kunne til sidst ikke køre som den gjorde igår.... 1 liter sprit på,,, hjalp intet... indtil bettina spørger om der er benzin på, jeg tænker lidt jo selvfølgellig er der det der kommer jo hele tiden benz i kaburatoren og ned til svømmeren, men der er åbentbart så lidt på at der ikke var nok:) 10 liter på tanken kom jeg på, host host så kører skidtet sku igen:) ingen olie spild eller noget som helst den ruller bare derud af.

(permalink) bfp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hehe.. Det bli'r da dyrt.. kæresten/konen skal inviteres ud at spise, og gutterne i vw-klubben ska' ha' øl for sådan en ups'er ;-)

Fedt at den kom til live igen.. :-P

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hæ! Fedt du melder tilbage med løsningen, men det er lige før du skylder bajere! ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Overvejede osse lige en ekstra gang om jeg sku skrive at det virkelig var fordi jeg var kørt /næsten tør :) skal nok give øl til MIB :)

(permalink) Nørdum Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fedest.... Jeg havde fanme holdt min kæft hvor er det stærkt ,-)

-------------------------------------------
VW Type 3 1600 Variant 1973. (Solgt. Vw Type 1 1303 Cabriolet.(Solgt)
Porsche 914(solgt)
3143 7242
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

he he og hvad spurgte jeg om i går aftes kl 22.30? om tankmåleren dur fordi gør den det så er der intet benzin på den!!!!!!!!!!
Du har meget at lærer endnu he he unge knægt.
Ja tak til øl.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

BLA BLA BLA;) havde bare byttet om på luftkølet og luftkørende :)

(stod osse tidlig op idag nok derfor)


Reply

You must log in to post.