Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bobbelmotor i fiat 126?

Tags:

(permalink) JonasWittendorff Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, jeg ved godt at selve bilen ikke er en VW, men måske en der kender svaret alligevel.

Min far snakkede om at man kunne smide en luftkølet boxermotor i en fiat 126, så den fik lidt mere overskud. Og jeg synes at have set et par stykker på nettet med denne ombygning. Men nu kan jeg ikke finde et eneste link eller billede.. :(

Så hvis nogen kender lidt til sådan et projekt, så sig endelig til.. Den mangler lidt mere energi, den bette italiener...

-------------------------------------------
Knaldebang-grøn 67'er Skydetags-Bug, 1600 dobbelport.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

"Smide" er et forkert udtryk. Men det er muligt, ja. Det kræver en del ombygning. det nemeste er, at tage type 1erens gearkasse med over.
Jeg har ikke lige kendskab til nogen sider, hvor ombygningen vises.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hottentot Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nedenstående Sakset fra http://www.carsfromitaly.net/fiat/index.html.

One of the more popular and simpler modifications is to use the cylinder head and carburettor from the Panda 34. The basic engine was the same, but the breathing was considerably improved through a complete redesign of the internal passageways in the head. Other normal modifications such as air-filters and exhausts will always help. If any increase in performance is being carried out it is also necessary to improve the brakes, the standard 'all-drum' setup not being the most potent. Front disc brake conversions are available.

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg vil også sige (smide) er et forkert ord det kræver en del ombygning du får et problem med geakassen der skal skæres en del i vognbunden men find en vw og tag nogle mål for at se om det nu kan være der
Allan

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) TLS Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://www.fiatforum.com/leisure-lounge/75304-has-anyone-ever-seen-fiat-500-pod.html

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Slot Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://www.youtube.com/watch?v=TRC6uH7vRwk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=se_35zsPvhc&NR=1

Nej det er godtnok ingen 126'er, men det ER en gammel Fiat :)

Mvh. Michael

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) JonasWittendorff Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej gutter.

Super gode svar i kommer med :)

Jamen jeg ved heller ikke om den skal parteres bare for at smide en bobbel motor i dyret. Bilen er en original italiener, og ikke en billig polsk udgave, så det er næsten synd hvis alt for meget skal laves om :)

Jeg takker for inputs.. :)

-------------------------------------------
Knaldebang-grøn 67'er Skydetags-Bug, 1600 dobbelport.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Original italiener????????????????
Det er en Fjat, skær den op og kom noget tysk fuldblod i røven af den, det kan kun hjælpe, og det bliver dig der får alle pigerne til træffene!!

Men syn bliver måske lidt mere kompliceret...

-------------------------------------------
(permalink) JonasWittendorff Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, synet skal også ordnes jo.. Det er heller ikke min gode vilje at det er en fiat, da jeg er tysk til benene :) Men der er sgu lidt charme over den alligevel :)

Lige nu er jeg ved at kigge lidt på at lave en adaptor plade til en T1 gearkasse, hvorpå jeg så evt kan montere en bmw boxermotor fra en motorcykel.

Det skal ikke være en racerbil, bare kunne lege lidt engang imellem :)

-------------------------------------------
Knaldebang-grøn 67'er Skydetags-Bug, 1600 dobbelport.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Bare en strøtanke -

Hvis man alligevel er ude i en ombygning, og man skal have en lille, stærk og stabil motor. Hvorfor så ikke en 3 cylindret Daihatsu?
I tror måske det rabler for mig, men de er små, lette, leverer 70 hk uden problemer og er ikke til at RIVE i stykker.. Og så har de sgu en fed lyd!

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) JonasWittendorff Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den fra en charade, eller hvilken mener du?

-------------------------------------------
Knaldebang-grøn 67'er Skydetags-Bug, 1600 dobbelport.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jaja lige præcis.

Nogen af de gamle må kunne findes med karburator, hvis man ikke orker at lave ledningsnet til indsprøjtning.

Man skal selvfølgelig have lavet køler osv.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Da jeg var en bette knægt havde en af min storebrors kammerater sådan en Charade GTI 1300 turbo fra japan. 135 hk havde den vist, og den fik klø morgen, middag og aften i MANGE år.

For satan han fik brugt nogen fordæk.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) JonasWittendorff Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, den største plan er nu bare at holde det simpelt. Jeg ved at daihatsu har lavet en 3 benet med og uden turbo, med henholdsvis 58 og 77 hk. Altså begge motorer med karburator. :)

Men jeg ved det ikke helt.. Min mester siger at man burde kunne montere en v-twin motor fra en motorcykel, hvor den så har kædetræk fra motoren og ned på gearkassen.. Det ville spare en masse plads, og samtidig ville der være mulighed for at der kan laves et ordentlig udstødnings system osv. Og sådan en v-twin burde nu ikke have noget imod at trække en 575 kg bil frem for en motorcykel.. Men så er næste problem bare hvordan man smider sådan en motor på en bil som normal kører med kobling med svinghjul.. hehe..

Må vist bare ligge hovedet lidt i blød :)

-------------------------------------------
Knaldebang-grøn 67'er Skydetags-Bug, 1600 dobbelport.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er det jo en fiat så burde du ikke smide en guzzi motor i . fiat fabrikkerne har tidliger arbejdet på samme koncept i 850 serien

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hmmmmm Fiat

Prøv at tage ud og kigge Hill Climp. Der køre en 126 med Uno motor det er noget nemmere end det hybrid projekt du har gang i. Kunne jo være en Uno Turbo, jeg har set den kunne være der på den orig. gaearkasse.

Stopper her inden admin sletter min profil.
Haldex201


Reply

You must log in to post.