Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til utæthed

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen det røde er max flydende pakning.;) Det er sgu tæt nok.. Har sat et komplet sæt på. Så alt skulle være der. Som sagt har jeg fulgt Haynes fra punkt til punkt, Så kan simpelthen ikke se hvor fejlen skulle være. Bliver lidt forvirret over alle svarene. Har sat kromringen på med den lille o-ring. Den store o-ring (med fjederen) og en ny pakning samt den yderste store gummipakning (sorry for manglende faglige ord til pakningerne) Mangler jeg noget? Det er som sagt lignende på venstre aksel og den drypper ikke! Utætheden kommer fra lejrene.
Takker for jeres svar. Vh.Morten

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Min type 1 er fra 63 - ved ikke om der er lavet fusk ved den? Men som Rasser siger er pakningen skubbet op til lejrene, så den er der Frank.

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Udvendigt på lejet:
En stor oring og en papirpakning.
Indvendigt på akslen:
En tynd metalring, den lille oring og så den glatte ring med reifningen indad så der er plads til oringen.
Til sidst dækslet med pakdåsen.
Hvis du ødelægger den lille oring, må det være fordi du vender den glatte ring forkert så der ikke er plads til oringen.
Har du slyngskive med afløbsrør i tromlen ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank.
Det passer også med det jeg har sat på. Nej, der er ikke slyngskive på - er det efter 64?. Gearkassen er standard til 1200 til 63. Vil du også mene at tromlen holder den tæt? Læser til lærer og ikke mekaniker, så det er derfor jeg stiller spørgmålet;) - så godt ord igen...

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) TLS Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej her er et foto af dette med den lille O ring samt
denne ring som så tromle spændes mod, og så bliver det
tæt ikke før at tromlen bliver spændt på.
På dit foto er der ikke 0ring og denne metalring.

t.jpg
r.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej tromlen holder ikke tæt. Men tromlen klemmer ind på den glatte ring, så den igen klemmer på oringen.
Når man lige sidder med det og det er nysamlet. Så bliver det utæt, hvis der er olie nok på, så længe der ikke bliver klemt på ringene.
Jeg er helt på det rene med at de fleste herinde ikke er mekanikere og det er heller ikke at forlange.
Meen, det er sikkerhedsting I roder med. Bremser og lejer osv. Og så er jeg sådan set ligeglad med om I er bagere eller skolelærere. I må lære jeres hobby.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En lille tilføjelse til Franks forklaring til i hvilken rækkefølge det samles:
Jeg plejer først at montere "den glatte ring med reifningen" efter dækslet med pakdåsen er boltet fast. På den måde er der ikke chance for at "læben" på pakdåsen vender sig under montering.

Du har aldrig helt svaret på om den blev tæt efter du spændte tromlen fast, for ellers er det spild af tid at gætte på hvor den er utæt, hvis ikke du har gjort det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har lige talt med Morten og den glatte ring der løber i pakdåsen mangler helt, såå-!

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej TLS. Det var da et tydeligt billede på hvad jeg mangler. Siger tak for snakken Frank... Morten

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og lidt italiensk er man vel altid ;)

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) SoLow Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Slettet

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har talt med Morten i tlf. Jeg ringede ham op og han forstod godt en spøg.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja ringen og bremsetromlen mangler. Men det er vel bare fordi du har afmonteret det for at tage billeder?
Og ja det skal spændes sammen for at o-ringene kan slutte tæt.

hmmmmmmmmmmm

Ja i må undskylde mig, men jeg har altså lidt svært ved at forstå at man ikke kan tænke sig frem til hvorfor der løber olie ud hvis ringen med reifningen ligefrem mangler.....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jaja Rasser... Det er også første gang jeg er blondine når jeg skruer bil;) eller.... Hehe.. Men se hvor klog man blev en søndag formiddag...:)

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skal også tænke at bilen kom i kasser, og når man kun har rodet med 500 og mascoter skal man lige vende(edit vænne ;) ) sig til noget helt nyt.. Jeg må ikke være den eneste der har lavet en "fejl" under en renovering?

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vænne sig til. Ikke vende sig, det er noget andet

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank, jeg troede ikke det var dig der er skolelære?

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok fair nok.

Men du ville gøre dig selv en kæmpe tjeneste hvis du fik fat på en org. vw rep. bog. Der står alt du nogensinde vil få brug for, og der er godt med billedillustrationer, tekniske forklaringer osv.
Den er uundværlig, især hvis man har købt en bil i papkasser.
Jeg købte selv min bus som papkasseprojekt, og der har den org. vw rep. bog været helt perfekt.

Den koster omkring 600kr

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo.. en værkstedsbog fra dengang kunne være rar at følge, men man vil sgu prøve sig frem og få en aha oplevelse engang imellem. Ligesom i dag. Og mener desuden også at det her forum er en levende værkstedsbog i forhold til så mange andre online veteran forums. Er glad for den hjælp man får herinde, men kan ikke forstå at man skal "svines" til fordi man har overset noget. Har som sagt aldrig taget en uddannelse inden for et håndværkerfag, og har kun interessen af ren hobby og afstressning. Så er da lidt ked af at man skal ses ned på, når man laver en fejl. Er ikke selv typen der gør det. Og vil sige at jeg bruger din projekttråd til din rag som inspiration Rasser - da det er efter min mening en pisse fed type 1!
Det er fint Frank - pænt af dig at ringe, men mener lidt den kommentar er unødvendig! Gider ikke engang gå ned på dit niveau!

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej jeg skal nok prøve at holde mund -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo jo misforstå mig ikke, jeg har sgu også lavet rigtig mange dumme fejl...masser.

Lige da jeg læste hvad fejlen var, så følte jeg blot at det var lidt spild af tid, at vi var kommet med alle de løsningsforslag. Virker lidt som om det bare var samlet uden at tænke over hvorfor eller hvordan, og det virker lidt sært at gøre med et papkasseprojekt.
Men vent nu lidt.... var bil og gearkasse ikke på hjul da du fik den, eller har du skiftet gearkassen?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ser heller ikke din mening som et surt opstød.:-). Men som sagt skal man lære på en eller anden måde, og er selv stor fan at praktisk erfaring.
Jo, jeg fik bilen på hjul, og venstre side var samlet uden den manglende ring. Så gik bare ud fra det i vinter, og mærkeligt nok holder den tæt på den side uden den manglende ring :-). Men tager ud til garagen når jeg har fri fra arbejde og leder efter de ringe, hvis de så overhovedet er der? :-)

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har også kigget på mortens bil og især dette problem og jeg har både uddanelse som mekaniker og erfaring med gamle møg biler ;) mente også at der skulle mangle noget til at spænde den oring op..... men sjovt nok viser de ikke den ring i hayen's bogen.... og kan slet ikke få det til at passe med at der skal være trommel på for at den er tæt, men selvfølgelig kræver det at oringen er spændt ind inden det er tæt ;)
vi lære alle noget nyt hverdag!

Mads

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja der skal jo også være en pæn flade der kan slutte tæt op mod pakdåsens læber, foruden at o-ringene skal holde det tæt.

Og jo det er vist med billeder i Haynes manualen i afsnit 8-9

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Morten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har så kigget alt igennem og de to ringe har jeg så ikke.. Hmmm sidste gang jeg køber sådan noget lort.... Men er der nogen der har to ringe jeg kan købe så?

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]

Reply »

You must log in to post.