Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Cyllinder 3

Tags:
No tags yet.

(permalink) runex Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lige et spørgsmål ang cyllinder 3. Jeg havde problemer når min motor blev driftsvarm så ville den ikke trække ordenlig. nu har jeg hevet toppen af og tror den har haft varmesat sig der cyllindervæggen er helt blålig. Er det normalt det kan ske eller har der været dårlig smørelse/køling af den

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er helt normalt og skyldes dit køle system/motorjustering ikke har været optimal, eller du har presset din bil for hårdt... cyl 3 er oftest den første der giver op på en vw boxer...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis cylindervæggen er blålig kan du godt glemme at få den til at køre igen.
Så har motoren været meget varm og stempelringene er ødelagte.
Hvis ikke du har en meget tyk tegnebog, så find en anden. Det kan ikke betale sig at forsøge at redde den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nååh, jeg troede lige det var tegnebogen han skulle finde en anden af. Fnis!
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) runex Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har en anden cyllinder til den med stempel og ringe men skal bare lige finde ud af hvorfor den gjorde det. Den er ikke kørt hårdt der den er helt standart køling og det hele.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad med de andre cylindre ? Og blokken ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runex Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er ingen slør i lejre eller noget de andre cylindre ser normalt ud det eneste jeg kan komme på er jeg lige har skiftet karburator måske kørt med for mager blandning men der er der ikke tegn på i nogen af de andre cylindre.Og den har også lige fået et olieskift sidste mdr.så det skulle være i orden.

(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank er inde på det helt rigtige.Hvis den har været så varm, er der også rivninger
på stemplet og det har været med rundt i smøresystemet.Som Frank også skriver blokken!!! den er garanteret skæv så hovedlejeboringerne er 8 kantet Smid den ud.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det kan godt være det kun er mig, men hvorfor skal manden smide den ud ?
HVIS den skulle være slidt op så så er der masse af gode dele i den moter ( til en std motor)
Jeg fik det samme råd engang hvor jeg havde en motor med et hovedleje der havde sat sig - den motor kører faktisk endnu. Over 10000 km senere.( uden at skifte andet end det hovedleje)
Skil den ad inden vi maler fanden på væggen ;-)

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen jamen, læs nu hvad der står John.
Det er "Brian sproget" som bruges på VW Nettet.
Man smider en motor i,ja så må man vil også smide den ud!! eller hvad? jeg har aldrig prøvet, men jeg kan forestille mig at det bliver sikkert også
derefter. Du har selvfølgelig ret, der mange dele der kan bruges fra en def. motor.

Vh. FVEE.

(permalink) runex Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er micro lidt der er spor i cylindern det ligner normalt slid som i de andre 3.
Man kan heller ikke se det på stempelringene det eneste der er anderledes er farven i den cylinder.
Motoren er renoveret for 3 år siden med nye lejer,stempelringe osv.og har bare kørt snorlige siden indtil jeg skiftede karburator så kørte den en uge fint og så ville den ikke trække når den blev varm.


Reply

You must log in to post.