Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål ang. Svømmehøjde på IDA'er samt benzinpumpe?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når svømmehøjden skal måles i et sæt IDA'er er det så med benzintryk fra pumpen eller er det det brændstof der bare kan løbe ned via en slangeog en tragt??

Når toppen af karburatoren tages af drypper der benzin ud af svømmernålen fordi den selvfølgelig åbner, skal dette tages med i målingen? Hvis ikke hvordan undgår i så det drypper ned i svømmerhuset, dette har alligevel en væsenlig betydning på højden.

Lige Pt. kører jeg med en Facet benzin pumpe, er der nogen der ved hvor den grænse går?? Tænker på om den kan levere nok når jeg giver den max. gas i et længere stykke tid??

På Forhånd tak.. Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mht. om pumpen kan følge med, så er du nødt til at få købt et "air/fuel-ratio" ur og lambdasonde - du vil aldrig fortryde det køb. SUPERinvestering!

Jeg kan ikke helt forstå at der pisser så meget benzin ud når du løfter låget af din karburator, for hvis du løfter låget lige op, så burde ventilen sørge for at der nogenlunde lukket. Den vil dog dryppe lidt hvis du ryster låget el.lign. Men ikke noget der forstyrrer målingen. Umiddelbart er slange og tragt vel fint nok, men er det ikke nemmere bare lige at starte pumpen et par sekunder?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har overvejet den lambdasonde stærkt! Men ja... Ja ingen undskyldning, den må jeg heller få sparet op til :)

Og Sidst jeg justerede havde jeg karbsne af, så pumpen var lidt svær at få på.. Men tror jeg vil prøve med dem monteret på bilen den har gang... :)

Tak Rasmus.. Du må også snart vide alt om IDA'er ;)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rasser: Hvilken model Lambda kører du med? og hvor er den købt? :-)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kører med en AFX NGK. Men kig efter et innovate produkt, så går du ikke helt galt i byen. Eks. LM-2 "basic kit", det har mange fede features.

http://motorsportshop.dk/pl/Motortuning_Innovate_blandingsmålere_907.aspx

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg overvejer osse og købe lambdasonde men savner lift info om den, så hvis en vil lave et indlæg en dag om hvordan den kan bruges vill det bare være super.

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Innovate´s grej dur! Bruger selv en ældre 1ér og er godt tilfreds. Nogen gange kunne jeg godt bruge de ekstra ting 2éren kan. Men det er kun når man virkelig er på skideren med en der ikke vil opføre sig ordentligt.

Hvordan den bruges kan der skrives tykke bøger om, og så er det ikke sikkert man forstår det alligevel. Den skal under huden. Det tar noget tid, men kender man grundprincipperne med 4/5 gas test, så er det rimeligt gennemskueligt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har selv en LM-1 Og man sætter den til og så kører man og aflæser AFR. Man kan også "logge" Men det ved jeg ikke hvordan man gør. Jeg kan aldrig huske hvor hurtigt jeg kørte og hvor stejl bakken var.

Man indstiller svømmerhøjden på en lodret Weber ved at man når motoren har kørt, så skruer man et emulsionrør med dyser op og kigger ned med en penlight.
Så kan man se benzinoverfladen nede i emulsionskammeret. Det er jo samme højde som i svømmerhuset.
I siden af emulsionskammeret kan man så se kanalen der går ud til afrivningsrøret. Så skal benzinoverfladen stå 3mm under den. Man stikker et stykke tråd ned og føler det med fingrene.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak Frank :D

Og Jer andre for den sags skyld... Jeg må lige lure på sån en Lambde måler... :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.