Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svinghjuls pakdåse utæt type 4 :(

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå Kære VW-nettere, skal vi se om vi endnu engang kan løse et af mine problemer i fælleskab :D

Som i kan se på billederne er min pakdåse rimlig utæt og det kan jeg simpelthen ikke køre rundt med mere... :-)

Den har ALTID været utæt og har prøvet snart 4 forskellige pakdåser, i vinters valgte jeg så at dreje svinghjulet ned og lave en slidring da der var lidt rust på svinghjulet tænkte jeg det måske kunne være det... Men nej stadig hamrende utæt..

Min plan i morgen er at lave en dorn der passer ind i svinghjulet som krumtap enden og derefter spænde det op i drejebænk og se om anlæggerfladen er skæv(Oval)..

Hvad er min. mål jeg kan gå ned i i diameter??

Andre ideer til hvor mit problem kan ligge??

Mvh Tommy Hummel

img_0001.jpg
img_0006.jpg
img_0008.jpg
img_0009.jpg

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er fuldstændig samme problem jeg har og er lige ved at blive tosset....

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Giver du pakdåsen noget olie inden du montere svinghjulet? ...hvis ikke kan det godt være der problemet ligger.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg fik at vide hos et firma at de kunne fåes med forskellige styrker i fjederen , måske det er den vej du skal gå.

-------------------------------------------
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du har fået pakdåsen helt i bund i blokken.
Men på billede 2 vil jeg mene dit svinghjul er slidt der hvor pakdåsen skal køre, men det er svært at se. Der skal lige måles engang.

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej hummel er du helt sikker på det er ved svinghjulet og ikke ved gearkassen olien kommer ?

Lars

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Eller fra en utæt O-ring ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Early Bay T22-71 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Denne gang er jeg helt sikker på det er motorolie.

Kan så meget olie komme fra O-ringen? Hvor for jeg sådan en?

Henrik, tror det du kan se er der hvor Slidringen stopper, og pakdåsen er slået i så den flugter med huset...

Bobby Green: Hvad var det for et firma??

Har haft svinghjulet i drejebænk i dag og det slår 0,02mm, altså ingen ting, så det var ikke der problemet var :(

Hummel

(permalink) Early Bay T22-71 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Pakdåsen for forresten fint med smørrelse inden den bliver monteret...

(permalink) Early Bay T22-71 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hov.. Jeg var lige hjemme Hos Min Far :D

Det ER Tommy Hummel der skriver... Heh

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bare en tanke. Jeg syntes at jeg kan se et nåleleje i svinghjulet? Er det et repo. svinghjul så du kan montere den motor i en type1, eller er det et org. svighjul som der er monteret et nåleleje i. Jeg tænker bare om der nu skulle være en forskel i den diameter som dåsen pakker om. Men det er bare en tanke..... Mange uorg.dele har et skævt mål, og det kunne tænkes at du har været uheldig?

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tilstoppet returkanal?
For lidt krumtaphusudluftning ?

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Med mindre din pakdåse et revet i stykker er jeg overbevidst om at du skal lede efter fejlen et andet sted , passer den i huset og klemmer den nogenlunde om svinghjulsflangen ??? det skal være rimeligt galt med målene for at den ikke kan blive tæt . vi da gå ud fra at det er ligesom andre motore at trykket fra motoren er med til at holde pakdåsen tæt . men hvis du skal have noget specielle pakdåser eller o ringe så kontakt karten Holm i Ringe

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Returkanal ikke tjekket, prøver i aften.

Krumtapudluftning er der Masser af. 2 i blokken 1 i hvert topstykke.

Svinhjulet måler 57mm mener jeg.. Jeg prøver at tage pakdåsen ud og for en hos Karsten fra ringe i morgen...

Kan jeg afprøve de oliepropper de er sat ind i blokken på nogen måde?? Eller den der sidder ved knasten?? Synes det er utroligt meget olie den spytter ud..

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Om O-ringen kan lække så meget olie ved jeg ikke, men den er i et normalt pakningsæt.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan det passe den O-ring i pakningsættet er nået mindre en den gamle? Den bliver da dum at få ind over krumtappen... ?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja den skal ind over krumtappen. Men den sidder da i svinghjulet. Jeg syntes nemlig at det ser ud til på billedet at den helt mangler i svinghjulet. Og ja, den kan lække rigtigt meget olie.
Den er jo ca. 60mm i diameter og grå fordi den ligesom er mættet med noget grafit.
Og du er sikker på at det ikke er gearolie ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hold nu kæft !!!
Frank har ret. Du har jo ingen O ring i svinghjulet !! Så tror da pokker den er utæt. Få nu den monteret og saml så skidtet igen. - Har du smidt den væk, kan den købes løs hos VW.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Griebel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ang.fjeder-styrken i pakdåsen,-Man kan selv (i en presset situation) stramme fjedren lidt op...
Ovennævnte fjeder er skruet sammen et sted,-den ene ende er lavet som et lille konisk gevind.Man klipper lidt af længden med en skævbider, (modsat den koniske ende)og skruer derefter fjedren sammen igen...
C.

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Da er Oring i svinghjulet. Men ny bliver monteret og ny pakdåse... igen igen. Også håber vi det virker...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.