Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Søger hjælp til min dårlige hukommelse ;-)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu er den da helt gal ;-).
Jeg mente at den blok jeg skal til at samle igen til vores bobbel var den gamle 1600 motor vi havde i vores bobbel da vi købte den.
Så blokken blev taget ned af hylden og boret op til 1914cc.
Men nu ser jeg at der er sgu da ikke noget hul til olietryks-måleren. Nå ja men herre gud da. Det laver vi da bare så. Men hva' dælen er det så for en blok jeg har gang i her. Mente at det var en busblok pga. de 2 ekstra skruehuller på samme side som remhjulet. Men har de ikke olietryks-måleren det samme sted som andre blokke?
Og hvad er det dog for et mærkeligt nummer den blok har.
He he he. Aner virkelig ikke hvad det er for en blok den her. Er der nogen der har et godt bud. Og er det ikke bare og se at få lavet det hul så jeg kan se noget olietryk?
Og som Farmer osse lagde mærke til i en af min andre indlæg. Så er der heller ikke noget hul til oliepinden. Den sidder på en holder for sig selv i det store hul under det sted de plejer at sidde.

sdc10875.jpg
sdc10878.jpg
sdc10881.jpg
sdc10883.jpg
sdc10885.jpg

-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tror det er en type 3 blok du har..

Hvis du vil ha noget holdbarhed i den 1914 ska du ha fræst en ordentlig anlægsflade omkring "hullerne" som cylindrene kan stå på, du burde også ha opgraderet til 8 mm støttebolte, det er stærkere. Dine nye 94 mm cylindre kræver en del bearbejdning hvis du ska ha dem ind over de 10 mm støtter som du har planlagt at bruge..

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, det der dur slet ikke.
Rettelse. 8mm støttebolte er ikke stærkere, men har en bedre stræk koefcient ift cylinderne. En god ting er at opgradere til 8 mm Cromemoly. CB´s er af de bedre.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tror misforståelsen mht. 8mm kontra 10mm støttebolte kommer sig af at 10mm støttebolte er skruet direkte i blokken, hvor 8mm er skruet i en bøsning der udv. er 12mm (bøsning sidder i blokken). Derfor har 8mm typen "bedre fast" i blokken.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har du kørt med den blok før ?
Hvor mon så olietrykket blev målt ?
Har den en eller to trykudligningsventiler ?

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tusind tak venner.
Hvad skulle man dog gøre uden VW nettet og alle de gode folk her inde.
Til at starte med vil jeg sige at: Jo anlægsfladerne er ikke ordnet endnu og jeg har egentlig aldrig tænkt over den der med 8 kontra 10 mm støttebolte, så der er da endnu en ting der lige skal vendes.
Og nu var jeg lige ude og kigge på den gamle blok jeg havde lavet til min 1914 som der blev slidt op pga. glas. Og jeg tror sgu det er den der er den gamle 1600 motor.
Så derfor var der nok muligheder for olietryks-måleren.
Men det vil så sige at en motorblok med det mærkelige nummer højst sandsynlig er en type 3 blok.
Hmmmm..... Jeg bliver da klogere hver dag.
Ha ha ha ha ha. Men hvor sidder olietryks-måleren så på en type 3 normalt ?

-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå ja.
Jeg glemte lige at skrive at det var osse 10 mm støttebolte der sad på min gamle 1914 blok. Og der var ingen problemer med at cylindre osv. passede ned over ;-)

-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 14 years siden | | | |

På en type3 motor sidder olietryk føler på selve oliekøleren!

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som Spring siger, så skal du have fræset en ordentlig pakflade til cylindrene.
Og du skal sørge for at tage oliereduktionsventilerne ud. Det ser ud til at propperne stadig sidder i og få den spulet godt igennem i oliekanalerne.
Den er meget tæret, og så har nogen syntes det var smart at male den sølvfarvet. Se godt efter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen jeg bukker og nejer venner. Og jo. Jeg mangler stadig at få rettet pakfladerne til cylinderne. Og jeg skiller selvfølgelig alt ad inden jeg samler igen. Men var bare nysgerrig efter hvad det egentlig er for en blok jeg har gang i her. Og øhhhhh. Der der sølv er mig der har givet den et bette sprøjt med aluspray efter jeg havde damprenset den. Ups ;-) Og jo. Den se sgu godt nok overdrevet blank ud på billederne.

-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er en type3 blok- du kan bla se det ved at der er mulighed for at skrue føringsrøret til oliepinden på i højre side af motoren. Du har med sikkerhed heller ikke hullet/røret til type1 oliepind i den blok så det bør du også bore for en nemheds skyld. Det ser sgu noget pænere ud end de konverteringskit man kan købe

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fino. Ja det er sandt det du siger med oliepinden. For der har jeg set at jeg har det kit liggende til at skrue på det ovale hul under det sted man har den siddende på en type 1.
Så det ender højst sandsynligt osse med at jeg blænder det hul af og laver det på "type 1 måden" i stedet.
Men så har jeg da osse prøvet at ha' en type 3 blok i hænderne. Det måtte jo komme på et eller andet tidspunkt ;-)

-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn
(permalink) Rolf Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så vidt jeg kan se ud fra billederne er det en tidlig type 3 blok med en oliereduktionsventil. Hvis der er en tidlig type 3 blok kan den være uden knastlejer og egner sig ikke til tuning. Det må du hellere se efter inden du bruger mere tid og flere penge på den. Har du målt hovedlejehullerne ud og chekket om den er ok ved anlægsfladen i svinghjuls enden.

/Rolf

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Uttenholm Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Rolf.
Mange tak for info'en. Det ville rigtigt nok være sur mås hvis det hang sådan sammen. Men denne blok er heldigvis med knast-lejer. Alt på motoren er faktisk som på en alm. type 1 blok på nær lige oliepinden og olitryks-måleren. Nok osse derfor jeg tog den for en type 1 blok da jeg tog den ned af hylden på mit fjernlager. Nå ja og så står der også AS 41 på den ;-)

-------------------------------------------
VWenligst Brian Lindholm
VW Club Fyn

Reply

You must log in to post.