En lille opdate fra jims garage det går stille og roligt fremad 2 år så er jeg nok færdig :)
Fik svejset nye forspidse i så nu ser det super ud istedet for en masse plader på plader svejset i.
Fik også splittet styrtøj ad da der skal lidt nyt til og så nogle uretan bøsninger(kig up for styrtøj billede)
blev lidt træt af at svejse og spartle slibe spartle slibe spartle slibe spartle slibe så fik hygget mig lidt med en blæstre maskin ordnede styrtøj udstødning mm selvom jeg ikke ved hvor meget jeg vil gøre ud af motoren endnu men det var sjov fandt også lidt varme fast spray
fik også svejset ny stød dæmper fæste i og smurt lidt spartel på bagefter for at tage nogle små ojævnheder væk mangler dog lige at blive slibet ned
Syntes lige at jeg ville vise hvordan man let kan skifte bøsninger jeg brugte 1stk M10x120bolt 1stk møtrik 2 skiver og et stykke rør som passer over den gamle bøssning det tog mig ca 1 min per bøssning og der er lige så let at sætte de nye i vupsi så har man racer bøsninger (ups undskyld for at jeg kom til at lægge samme billede up flere ganger)og ja jeg har skiftet rundt på de indevedige dele så lige at de vendte forkert :)billede med montering er bare for at vise hvordan selfølig bliver der kyttet lidt maling på inden.
Har også lavet et hul ved reservehjul bukket en ny plade til bunden lavet nye bund fæsten da de gamle var døde :(
Ser godt ud Jimmy, må hellere kikke forbi til en kop kaffe en dag og se lidt på vognen.
Hye
En lille update fra mit garage.
Har fået bunden i købt nye dele til mit styr tøj men her er jeg lidt i tvivl om jeg har købt de rigtige de er lidt længre som de gamle?Er det fordi jeg skal skifte dem ud med bærekuglen jeg har liggendes ved siden af ellers bliver det vel en forkert camber der er jo både længere og vinklet de skulle passe til en 1302 men måske har jeg monteret det forkert ?Og hvad dælen er de to bolte til til venstre på første billedet ved siden af dæmperen?
Har også lavet en trappe fra æ bryggers
En lille update der har været lidt stille i garagen så der er ikke blevet til så meget så har hygget lidt med en lille prøvemontering af styrtøjs dele der er blevet til nye kugler over det hele er også meget omhyggelig med at smøre alle gevind så det let kan skilles ad en anden gang
Motor er også ved at blive skilt ad desværre var cylindre 3 meget ridset så tror den skal have en stor overhaulin :)
Du er da blevet rigtig god til det der. Ser godt ud.
Hye
En pitman arm er squ svær at få af brugte 2 timer med en aftrækker og ilt&gas sæt
Men af kom den lejer og tandhjul var fine men skiftede simmeringen da den var færdig.Der efter blev der sandblæst og vasket af i en industri vaske maskin det er noget der virker og så fik styrhuset en ny gang fedtog en pakning.Blev sq fint og kører som smurt uden slør
Vi vil se billeder :-) Skal den ud og kører i år?
Hye
nu er der billeder ved ikke om jeg når at samle motor og alt det andet inden sommeren er slut men knokkler på det er jo første gang og føles lidt som at bygge en ny bil må indrømme der har været tider jeg har tænkt om det var en lidt for stor muundfuld men det går da fremmad og jeg har besluttet at gøre alt selv så må vi se om resultatet blir der efter lol hvem sa (Rokkie)
Ser da godt ud Jimmy. Har du malet den i værkstedet?
Ja jeg tænkte jeg selv ville prøve fik lidt tips fra min far han er gammel maler så det hjalp lidt den har fået en grunder der er elastik og rust hæmmende så må jeg se hvor godt det virker
Fed, en MARS bil :-)
Hye
Tillykke med den er det en ny du har købt ?
Michael
Nej kanalt det er bare nr 2 og da den ikke manglede så meget(Rusten bund Tak for hjælpen der og tak for trailer kørsel frem og tilbage,nye bremser og en utæt udstødning en tæt bremse slange lidt el fejl ) for at kunne køre så blev den synet så jeg ka cruise lidt rundt i det gode vejr :)
Den er da blevet flot og tillykke med pladerne.
Hye