Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Jimmy´s 2 damer

Tags:
No tags yet.

(permalink) jimmy Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mange tak:) Super i gad køre os...

ups billed hører til i næste inlæg

dsc01247.jpg

(permalink) jimmy Member

En lille opdate fra jims garage det går stille og roligt fremad 2 år så er jeg nok færdig :)
Fik svejset nye forspidse i så nu ser det super ud istedet for en masse plader på plader svejset i.
Fik også splittet styrtøj ad da der skal lidt nyt til og så nogle uretan bøsninger(kig up for styrtøj billede)

dsc01246.jpg
dsc01245.jpg
dsc01244.jpg
dsc01248.jpg

(permalink) jimmy Member

blev lidt træt af at svejse og spartle slibe spartle slibe spartle slibe spartle slibe så fik hygget mig lidt med en blæstre maskin ordnede styrtøj udstødning mm selvom jeg ikke ved hvor meget jeg vil gøre ud af motoren endnu men det var sjov fandt også lidt varme fast spray
fik også svejset ny stød dæmper fæste i og smurt lidt spartel på bagefter for at tage nogle små ojævnheder væk mangler dog lige at blive slibet ned

dsc01258.jpg
dsc01251.jpg
dsc01257.jpg

(permalink) jimmy Member

Syntes lige at jeg ville vise hvordan man let kan skifte bøsninger jeg brugte 1stk M10x120bolt 1stk møtrik 2 skiver og et stykke rør som passer over den gamle bøssning det tog mig ca 1 min per bøssning og der er lige så let at sætte de nye i vupsi så har man racer bøsninger (ups undskyld for at jeg kom til at lægge samme billede up flere ganger)og ja jeg har skiftet rundt på de indevedige dele så lige at de vendte forkert :)billede med montering er bare for at vise hvordan selfølig bliver der kyttet lidt maling på inden.

Har også lavet et hul ved reservehjul bukket en ny plade til bunden lavet nye bund fæsten da de gamle var døde :(

dsc01268.jpg
dsc01270.jpg
dsc01268.jpg
dsc01270.jpg
dsc01268.jpg
dsc01282.jpg
dsc01274.jpg
dsc01276.jpg
dsc01271.jpg
dsc01273.jpg

(permalink) Hye Member

Ser godt ud Jimmy, må hellere kikke forbi til en kop kaffe en dag og se lidt på vognen.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) jimmy Member

du er velkommen
Kunne ikke lade være med at prøve montere fjedrer bag
Sandblæst bag tromler og malet sølv.
Og så har jeg lavet nogle nye skiver i rustfritt til bunden
alt bliver monteret med A4 bolte

dsc01329.jpg
dsc01345.jpg
dsc01285.jpg

(permalink) jimmy Member

En lille update fra mit garage.
Har fået bunden i købt nye dele til mit styr tøj men her er jeg lidt i tvivl om jeg har købt de rigtige de er lidt længre som de gamle?Er det fordi jeg skal skifte dem ud med bærekuglen jeg har liggendes ved siden af ellers bliver det vel en forkert camber der er jo både længere og vinklet de skulle passe til en 1302 men måske har jeg monteret det forkert ?Og hvad dælen er de to bolte til til venstre på første billedet ved siden af dæmperen?
Har også lavet en trappe fra æ bryggers

dsc01349.jpg
dsc01347.jpg
dsc01348.jpg
dsc01289.jpg
dsc01346.jpg

(permalink) jimmy Member

En lille update der har været lidt stille i garagen så der er ikke blevet til så meget så har hygget lidt med en lille prøvemontering af styrtøjs dele der er blevet til nye kugler over det hele er også meget omhyggelig med at smøre alle gevind så det let kan skilles ad en anden gang
Motor er også ved at blive skilt ad desværre var cylindre 3 meget ridset så tror den skal have en stor overhaulin :)

dsc01363.jpg
dsc01368.jpg
dsc01370.jpg
dsc01372.jpg
dsc01373.jpg

(permalink) Hye Member

Du er da blevet rigtig god til det der. Ser godt ud.

Hye

73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) jimmy Member

En pitman arm er squ svær at få af brugte 2 timer med en aftrækker og ilt&gas sæt
Men af kom den lejer og tandhjul var fine men skiftede simmeringen da den var færdig.Der efter blev der sandblæst og vasket af i en industri vaske maskin det er noget der virker og så fik styrhuset en ny gang fedtog en pakning.Blev sq fint og kører som smurt uden slør

dsc01388.jpg

(permalink) jimmy Member
Skrev for 13 years siden | | | |

en lille update er i gang med at slibe og prøve på at få alle små buler banket ud inden den ska males og et billede af montage af nye bakker

dsc01438.jpg
dsc01439.jpg
dsc01389.jpg

(permalink) jimmy Member

Ja så er har den skiftet farve blev grundet udv bliver indvendig i morgen det er lige før jeg syntes grundfarven er så fed at den ikke ska males færdigmen chokolade farve lak er købt så den farve blir det

dsc01444.jpg
dsc01447.jpg

(permalink) Hye Member

Vi vil se billeder :-) Skal den ud og kører i år?

Hye

73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) jimmy Member

nu er der billeder ved ikke om jeg når at samle motor og alt det andet inden sommeren er slut men knokkler på det er jo første gang og føles lidt som at bygge en ny bil må indrømme der har været tider jeg har tænkt om det var en lidt for stor muundfuld men det går da fremmad og jeg har besluttet at gøre alt selv så må vi se om resultatet blir der efter lol hvem sa (Rokkie)

(permalink) Hye Member

Ser da godt ud Jimmy. Har du malet den i værkstedet?

73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) jimmy Member

Ja jeg tænkte jeg selv ville prøve fik lidt tips fra min far han er gammel maler så det hjalp lidt den har fået en grunder der er elastik og rust hæmmende så må jeg se hvor godt det virker

(permalink) jimmy Member

Så er der chockolade lige til at spise mums

dsc01448.jpg
dsc01452.jpg

(permalink) Hye Member

Fed, en MARS bil :-)

Hye

73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) jimmy Member

Fik hentet et mega nice rat og super fede fodtrin tak til bent for en god handel :)

dsc01456.jpg
dsc01465.jpg
dsc01462.jpg

(permalink) jimmy Member

efter lang vente tid ved skatte kontoret kom jeg endelig hjem med prøve plader men så kom jeg for sent til synshallen :((( prøver igen torsdag fik dog kørt en lang tur i den alt virkede fint. Prøveturen blev 60km skulle jo lige se om alt virkede og vejret var jo fint :)

dsc01474.jpg
dsc01468.jpg
dsc01473.jpg

(permalink) jimmy Member

Der kom plader på i dag :)

dsc01479.jpg

(permalink) kanalt Member

Tillykke med den er det en ny du har købt ?
Michael

Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) jimmy Member

Nej kanalt det er bare nr 2 og da den ikke manglede så meget(Rusten bund Tak for hjælpen der og tak for trailer kørsel frem og tilbage,nye bremser og en utæt udstødning en tæt bremse slange lidt el fejl ) for at kunne køre så blev den synet så jeg ka cruise lidt rundt i det gode vejr :)

(permalink) Hye Member

Den er da blevet flot og tillykke med pladerne.

Hye

73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) jimmy Member

En opdate nye fælge og har kastet mig ud i noget hvidt kunstlæder det kræver godt nok en masse tålmodighed

dsc01485.jpg
dsc01494.jpg
dsc01502.jpg

Reply »

You must log in to post.