Når jeg kobler ud går motoren ud. Det er som om at motoren bliver bremset. Hvad kan dette skyles? MOrten
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-21244.htm]
Når jeg kobler ud går motoren ud. Det er som om at motoren bliver bremset. Hvad kan dette skyles? MOrten
Kan den stå i tomgang når den står i frigear? ...altså når koblingen ikke er trådt ned
svare lige for morten:
Ja den står fint og køre når koblingen ikke trædes ned.... så snart man træder på den bliver den kvalt fuldstændigt!
benzin slange kommer i klemme ved udkobling evt..
også mit første bud..... kan bare ikke lure hvor det skulle være henne ;) men det burde jo være det eneste der kunne gøre det, for om der koblet ind eller ud i fri gear bør jo ikke ændre noget-!?!?
Kan startmotor trække motoren rundt med koblingen trykket ned?
ikke afprøvet faktisk..... godt forslag ´Rasser det skal prøves, vi lavede alt det andet færdigt i stedet for at rode videre med motoren!!
hvis slangen lukkes , så går der lidt tid før den dør da den skal tømme svømmerhuset først. dør den med det samme er det nok noget mekanisk skrammel med kobling / svingjul
Jeg prøvede at starte moteren både i frigear og i gear med koblingen nede - jeg kunne høre starteren prøve at få motoren i gang?? Det med benzinen burde der også gå lidt længere tid med..
"jeg kunne høre starteren prøve at få motoren i gang??"
Hvad betyder det? betyder det at starteren drejer lige så fint og hurtigt rundt med kobling trykket ned, som når du starter den i frigear uden at trykke koblingen ned??? for hvis det er tilfældet, så kan du næsten udelukke noget mekanisk (koblingsbaseret).
I har checket at der ikke er ledninger i klemme et sted ved noget med koblingsmekanismerne?
Ja, den kørte rundt... Jeg tager hen til garagen nu og checker ledninger, slanger, og starteren. Jeg har sat et nyt udrykkerleje på - kan det stoppe motoren? Takker for hjælpen. Morten
Når nu du kan dreje motoren rundt med starteren (og koblingen trykket ned) - Så kan det selvfølgelig ikke være udrykkerlejet der stopper motoren. Motoren har jo mange mange flere kræfter end starteren. Men hvis ikke det var fordi du sagde at du motoren drejede fint rundt vha. starteren med kobling trykket ned - ja, så ville jeg have gættet på at noget i kobling eller udrykkerleje var fejlmonteret og kom i klemme.
Ingen grund til at fejlsøge på starteren, det ville være spild af tid.
Det lyder som en fejl40 ;-) håber i finder fejlen uden alt for meget besvær.
Rasmus
Uden at være ret klar i spyttet omkring det, så kommer jeg til at tænke på om motoren måske trækker stel igennem koblingskablet, og så mister den stel når koblingen trykkes ned?
Det er nok nærmere et spørgsmål til de klogere folk, end det direkte er et bud på løsningen.
Nu bliver det endnu mere underligt. Jeg prøvede at koble langsomt ud og så gik motoren ikke ud. Kunne så trille frem og tilbage. Den går så ud når jeg gasser op og den kan stadig ikke starte når koblingen er nede.??? Man kan tydeligt høre at den lyder sundere når man starter den i frigear.??? Skal koblingskablet justeres? Ved ikke det med stel? Jeg jeg har lavet stel fra gearkassen og til karos, så det burde ved ikke være et problem? Morten
kunne forstå på morten at den nu måtte overnatte ude pga af at han ikke kunne få den skubbet i garagen igen ;)
Men det er sku et mærkeligt problem det her....
løst chokerspæld?
Tror det er en meget død starter! Lorte pis bil - havde håbet at et lyn havde ramt den i nat - men næ nej, den stod stadig og så dum ud! Men der er strøm til starteren, så den må være død? Ved ikke om det kun er starteren som er problemet?
Nu er jeg forvirret... er problemet ikke at bilen går ud? altså den kan godt starte, men går så efterfølgende ud???
Hvorfor er det så starteren der er defekt?
Er der noget i ikke har fortalt os mht. fejlfinding osv. eller roder i rundt i det?
Jeg synes mere og mere det lyder som om i har glemt at spænde polklemmerne fast på batteriet.....hmmmm
Rasmus
Morten blander 2 ting sammen.....
Problemmet er at når motoren er startet, så går den ud når koblings pedalen trædes ned.... og det er ikke fordi den "kvæles" af kobling-gearkasse problemer, de køre begge fint rundt!!
Men i mellem tiden er starteren død da det var en gammel gammel 6 volts som nu skulle klare 12 volt og har nok tørnet motoren mange gange i morten´s iver for at få den til at køre....
Motoren i sig selv køre som en drøm og tager fint gas når den bare ståri fri gear.
Jeg kan ikke helt lure hvad der kan være skyld i dette problem... da kobling umiddelbart ikke på nogen måde bør belaste mere når pedalen trædes ned.
Mads på vejene af Morten ejer af -the rock bug- som ikke vil som den skal.
http://vwnettet.dk/topic/160333/page/4
bilen det drejer sig om hvis der var nogle nysgerrige.
Ja, roder lidt rundt i det - takker Mads.;)
Men starteren er kaput det er helt sikkert - så den bliver skiftet i morgen - problemet er stadig som Mads siger det, at den dør ved koblingen. Kan dog træde meget nænsomt ned i koblingen uden den går ud (men den kæmper for ikke at dø) Hvis jeg så giver den lidt gas dør motoren? - Alle ledningerne og slanger sidder som de skal;) - Har ikke prøvet det med chokeren. Og nej Mads - der er sgu ikke meget rock'n'roll i den;)
Har krumtappen ekstremt meget aksialt slør ?
Måske dumt spørgsmål,men er det det rigtige udrykker leje?
TeddyC
Puha - godt spørgsmål Frank - det ved jeg godt nok ikke om den har? Kan det være årsag til at den gør som den gør?
Lejet er jeg meget sikker på er det rigtige.