Krumtappen har ikke for meget aksialslør, nej!
tlf. 20493419.
Krumtappen har ikke for meget aksialslør, nej!
Ja det kunne sagtens være en mulighed.
Dør motoren med det samme du belaster den med koblingsfoden, altså sådan at du har taget sløret ? Ja det gør den, for du siger jo at det hjælper at træde langsomt ned.
Jeg ville holde med at gætte og tage den motor ud. Hvis det er andet end motoren der er slidt vil du også kunne se hvor noget evt. har skarpt imod når den kommer ud.
Den er vel ikke så gammel at den stadig kører med den originale kulskive i stedet for trykleje ?
Ud med den. Det har taget længere tid at skrive herinde, end det tager at tage motoren ud.
Den ryger ud nu ;)
Hva´så ?
Det bliver mere mærkeligt. Havde ladet den stå ude på vejen siden i mandags. Den startede så fint og kunne køre fint i alle gear!? Så gik der 10 min og problemet var det samme, hvor den så til sidst slet ikke reagerede ved tænding. Venter lige på en ekstra hånd - for motoren ryger ud, for noget er sgu helt galt?
Er batteri klemmerne spændt ordentlig omkring batteripolerne, og er de og polerne afrenset og rengjort?
Samme spørgsmål gør sig gældende for alle forbindelserne ved startmotor/tændingslås/tændspole samt stelforbindelserne mellem batteri/chassis og chassis/gearkasse.
???
Jeg gennemgår lige alle forbindelser og renser diverse:-) Takker Rasser...
fandt i ud af noget ved at hive motoren ud??
Puha. Fik motoren ud og så udrykkerlejet og koblingen have haft en vild slåskamp :-(. Ikke kønt. Ved ikke lige hvad der er sket, det må fagmanden se på søndag...
Ja det er rart at få syn for sagen ikke ?
det er vel ikke sådan at du har en gearkasse med styret udrykkerleje og koblingstrykplade til den gamle type gearkasse uden styr ???? for det spiller bare ikke sammen . havde du problemer med at montere motor og få den spændt helt sammen i flangerne ???
Må indrømme at jeg er glad for at fejlen er tydelig i det mindste. Holm - umiddelbart er det det jeg tænker - de to ting kan tydeligvis ikke samarbejde ;). Havde ikke overskud til at kigge mere på det. Umiddelbart gik monteringen fint første gang.Sååå.. Men bilen er købt i kasser, så er ikke sikker på at den har kørt med den motor...
Hey Morten har du fået grisen til at spille ?
Hey. Spille og spille. ;). Fik problemet løst med et nyt udrykkerleje og noget nyt kobling værk - at starteren så røg og den skal til omsyn pga.lidt slør er en anden snak ;)
ja ja et problem kommer sjældent alene:-) men nu går det jo fremad med dit fine projekt
You must log in to post.