Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fuldsvejsning kontra punktsvejsning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej
Nu skal jeg til at begive mig ud i svejsningens fagre verden.
Men når jeg kigger rundt på forskellige projekter, er det forskelligt om man fuldsvejser eller punktsvejser.
Vil en plade ikke slå sig hvis den bliver fuldsvejst?
Er det nok med punktsvejsning og hvad gør man så med samlingerne, for at forsejle dem?

Som i nok kan se, er jeg ikke uddannet i at svejse, men jeg skal nok lære det :-)

Mvh
Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Først skal du lære at svejse. Har du en svejser ?
Du punktsvejser der hvor bilfabrikken har punktsvejset. Og fuldsvejser der hvor du selv skærer et stykke ud.
På plade der vil slå sig. En dørplade f.eks. Fuldsvejser man punktvis. Først f.eks. med 10 cm. mellemrum. Og så tættere og tættere og holder pauser. Pladen omkring må ikke blive varmere end man kan røre ved den.
Men det er svært at lære via en PC. Lad os snakkes ved om 10-15 år.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Akke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/156321

Prøv at lur den her tråd..

-------------------------------------------
vw Beach Buggy 1600
Jaguar xj6 4.2
"Full throttle until you see God,then shift to second"
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej
Tak for svaret.Det er jo noget jeg kan bruge til noget.
Jeg er i fuld gang med at øve på plade, men mangler nogle fif (Min svigerfar er desværre ikke i denne verden mere).
Frank: Lad os se om vi er er til den tid, haha...

mvh
Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) Poul Jensen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Barber

Det er ikke noget problem at svejse noget karroseriplade sammen med en co2 svejser. Den eneste grund til man ikke sætter aber til det er pga. brandfaren ved deres megen behåring! Det der er mere vigtigt er tilpasning, tilpasning og tilpasning!!!
Det nytter ikke noget at man er en mester svejser hvis delene ikke passer ordenligt sammen. Men der er mange tricks man skal lære, bla svejs fra midten og udefter så pladen kan komme af med spændingerne. Jeg har svejset i 20 år bla. i rustfrit stål og der finder man ud af hvad tilpasning betyder.

-------------------------------------------
poulj(a)fiberpost.dk
type 3 fastback 1972 projekt, notchback 1970, David Brown 990, Rex 1963

Reply

You must log in to post.