hej overvejer om det vil ødelægge bilen totalt og sætte oval bagrude i en 61ér eller bilen er mere værd som den er og det vil sænke verdien på den hvis man gør det
heinegvm@hotmail.com
hej overvejer om det vil ødelægge bilen totalt og sætte oval bagrude i en 61ér eller bilen er mere værd som den er og det vil sænke verdien på den hvis man gør det
Når nu du selv spørger...
Ja, du ødelægger bilen
Ja, den er mere værd som den er
Ja, den er mindre værd bagefter
Det synes jeg
Michael
det er ikke hærværk af en 61er ,der er nok af dem, men vil man ha en ovaler - hvorfor så ikke købe sådan en i stedet for ??? ud over det er jeg nok enig med michael
Byg den som du ønsker det bliver du gladest for. En 61 bobbel blir aldrig en pensions opsparing.
Det er sjovt for det er jeg også ret sikker på min oldefar sagde til min bedstefar da de valgte at skære hans 51'er split i 6 lige dele for at køre den til produkthandleren for 40 år siden...
Gør lige netop hvad du har lyst til.
Jeg ville først løfte på øjenbrynene hvis du gjorde det modsatte. Ligesom en del VW kunder fik gjort på deres ovalere som var blevet "forældet" i ´58 og ´59
Om bilen blir mere eller mindre værd, kommer sikkert meget an på hvordan du udfører arbejdet og om bilen holder en "rigtig" stil/stand.
Uanset hvad, så gør hvad du selv har lyst til. Det er altid ham eller hende der har registreringsattesten, der bestemmer. Måske får du pisk af de frelste (har selv prøvet) :-) men f... det.
Mark
Hvorfor skulle man være det,kører der ikke mange folkevogne rundt der er sænket eller har brede fælge eller motoren er tunet helt vild.Der er stadig mange folkevogne til så sjældne er de heller ikke.Når man er ung vil man ombygge når man bliver ældre er det kun originalt der tæller.Hvor ville det være kedeligt hvis der ikke var så mange former for stil inden for folkevogne.
Nu du spørger, synes jeg det vil være synd, bilen er fed i sig selv.. Hvis du ombygger den vil man altid kunne se den ikke er "ægte" på størrelsen på forruden, instrumentbræt osv..
Jeg siger som de andre, find en oval, evt bare skift karossen på din egen bund. hvis det er en oval du vil have..
Jeg har selv haft dilemmaet med min sene 57'er med stor bagrude, men er kommet til at holde meget af de såkaldte babywindows..
Nogen af mine favoritter er Rasser´s og GetBackOnTrack's herindefra.
Husk bare fordi du sætter anden bagrude i bilen, bliver det aldrig en oval !!!
Når nu du spørger - så ja, det er hærværk.. 61'eren er fed som den!
hej tak for alle jeres meninger, har droppet det igen, kan ikke bestemme mig om det er den jeg har fået købt jeg enlig gerne vil have eller hvad det er men tror det bliver den jeg begynder og få svejst op nu, der er mange timers rust arbejde der står og venter på mig
ja ja ja køb en oval
Hvorfor ødelægge en 61èr, lav den så den er i orden og sælg/byt den til noget ældre.
Der står stadig mange ovale rundt om i landet som trænger til en hånd.
Hvis du laver den om og vil sælge den vil du få at vide at der er 10 ting som ikke er som det skal være på den model. se bare på http://vwnettet.dk/topic/166224
Det er ikke for at hænge nogen ud, men når biler skal sælges skal de helst stå org. og med NOS dele... Se det er derfor jeg kører Jagtvogn, dem er der ikke mange af og den skal bare kunne kører og må gerne være grim. Hurra for det.
Her i min ferie har jeg fundet 3 ovale som skal have lavet rust og bremser, og lige nu er jeg lidt lun på de 1 af dem.
Men jeg har ikke "tid" til flere projekter lige pt.
Do it... og tagsænk den da et par tommer eller fire, nu du er igang...
Hvis altså du er til det unikke frem for det originale...
Den skal så bare sælges andre steder end vw nørd forummer ;)
Det er sjovt som man hurtig bliver kræsen og går over i mer' vil ha' mer'. Jeg startede selv med en 1300 fra start 70'er, så begynte jeg at kigge efter de biler hvor forlygterne "ligger ned", så købte jeg en 63'er som skulle have noget kærlighed, men jeg begyndte straks at kigge efter dem med oval bagrude. Nu har jeg en 56'er i fin stand med lidt skønhedsfejl, og kigger nu efter ovaler i show-stand og briller. Jeg vil også have en bus. Det er egentligt spændende om jeg nogesinde bliver helt tilfreds med en bil jeg har??!!?
Held og lykke med dit projekt. Min personlige mening er at en bil skal kunne bringes tilbage til original stand. Så sæt alle de fælge på du har lyst og send den i kælderen og smid en ordentlig kværn i, men skær ikke i den:-). Det var min mening:-)
"Min personlige mening er at en bil skal kunne bringes tilbage til original stand. Så sæt alle de fælge på du har lyst og send den i kælderen og smid en ordentlig kværn i, men skær ikke i den:-)."
Den må jeg tilslutte mig i vid udstrækning. Dermed ikke sagt at jeg afskyr ombygninger, men jeg synes ærligt talt at det er noget man gør på biler der måske har været svejst lidt voldsomt i før/ og måske ikke helt håndværksmæssigt korrekt. Så kan man skære op og lave om og måske endda redde en karosse fra knuseren.
Ja, der er stadig mange af dem. Men pas nu på!, for lige pludselig er der altså ikke ret mange.
T
siden du spørg , er den gamle ruderamme da helt væk eller hva for er den frisk så ville jeg satme heller ikke gøre det fy fy , men jeg har selv en 58ér jeg er ved at bygge som jeg vil ha den og den kommer der ovaler bagrude i
Hvis du (eller andre) gør det, så husk at skifte gællerne også. En oval eller split bagrude med smalle gæller under, ser tåbeligt ud.
der findes en glasfiber splitrude man kan lime i med den slags , måske det man skulle overveje , så har man en split i stedet for - de er jo meget mere værd haha
husk gællerne det hele skal skiftes
Ja, bilen er ødelagt hvis du gør det. Det med at en boble helst skulle være custom fik vi heldigvis overstået i 80'erne.
Men hvis den i forvejen er både uoriginal, grim, rusten og værdiløs, så er det jo ligemeget, så kan du jo godt gå og hygge dig med det.
Men hvis den er en rimelig fornuftig 61'er så bevar den som en original bil.
Jeg er absolut ikke enig i at "61'ere er der nok af". Lige præcis en 61'er er en ganske særlig og utrolig flot model som den er, og det er faktisk umuligt at finde en pæn 61'er i original stand, med de sjove indfarvede detaljer som de blev født med i den årgang.
Men generelt vælter vi jo heller ikke rundt i tykstolpede biler, dem bør man værne lidt om.
Mvh. Ken.
NB: Ja, hele min dag er faktisk ødelagt hvis jeg ser en bil med EMPI horngitre.
You must log in to post.