Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type 1 og type 4 forskellen ???????

Tags:
No tags yet.

(permalink) vsmeden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er der nogen der kan skære ud i pap for mig hvorfor type 4 er stærkere en type 1 har inu ikke arbejdet med type 4

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg er stadig lidt grøn på motor området men, Jeg mener og ha forstået at den er lavet ud af en stærkere blok stærkere topstykker bedre smøring osv.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hmm hvordan med lejerne er de stærkere en type1 et

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Alle småfejlene på type1 motoren er blevet rettet, og så er den blevet termisk meget mere effektiv (bedre køling). Og så fåes den i std. udgave med 100hk, og derfra tuner du så videre! ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lejer må være stærkere når den kan fås som 2,0

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

NEJ! Det er alt det udenom der er.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hmm det kunne da godt være at man skulle arbejde på at finde en type 4 motor så er sku bare i trivl om det er kr vær min 1600 type 1 med 71 hk har kørt lidt over et år nu og den har fået klø og har aldrig brokket sig men ville gerne prøve det dobbelte i hk

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) crenne Member
Skrev for 13 years siden | | | |

som jeg har læst mig til og fået fortalt , som rasser siger så er den bare bedre termisk /køling og det må jo så betyde at det bedre kan holde ... hvis det er lavet rigtigt jo .....
hvis man ønsker 140 hk + så er type 4 vejen frem ville jeg mene men man kan sikkert også bygge en 140 hk type 1 , det er bare at ringe til farmer han ved sku hva der skal til

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hørr nu her , skal man vælge motor og effekt efter holdbarhed pr brugt krone
er det sgu ingen forskel , type1 er billigt , men holder ikke så længe - type4 er dyrt og holder lidt længerer...

pr brugt krone er det nok fuldstændigt ens - tunede motorerer kører jo ikke ret mange km , og regner man km prisen på begge motorerer ender de nok fuldstændigt ens.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) crenne Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja ib nemlig det er godt skrevet det der

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Set over feks. 100.000 km er en high power type 4 billigst. (Men det tar jo normalt et par sæsoner at rulle så meget ;-)
High power type 1ere kan sagtens laves. Men for lang holdbarhed kræver det at man er MEGET selektiv med valg af dele. Det er ikke alle Kina stumper der er lige gode.
jeg har et par kunder med hhv. en 105 hk 1745 og en 170 hk 2270 type 4 som kører Europa tynd hver sommer. Ingen termiske problemer. (type 1eren vil dog gerne nippe lidt til olien når de kommer syd for Alperne, hvor det er rigtig varmt) 2270éren kan cruise med 170 km/t all day long, bogstaveligt talt. Type 1éren mellem 140 og 150 km/t og har naturligvis ikke så meget "overarm", men klarer sig forbløffende godt selv i bjergene pga. sit brede momentområde.
Så er der jo turbovejen. Jeg må erkende, at jeg aldrig har haft tid til at udforske den del ret meget. Det er blevet lidt på andenhånd, når andre har forsøgt sig. Nogen med mere held end andre. Jeg har en masse ideer, men det gør det ikke alene.
Men gældende for alle løsninger. Når man er oppe i den ende, er der INGEN KOMPROMISLØSNINGER! Alt skal være rigtigt, ellers ender man med en motor hvor man har brugt mange penge og meget tid, og får et middelmådigt resultat.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) crenne Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja jeg skal heller ikke sige meget om noget jeg ikke har helt forstand på jeg siger også kun det som jeg har hørt og læst ,men så lige et bi spørgsmål , hvad skal der laves om på en type 4 for at få den som type 1 ... for kan selv ikke finde rundt i det

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

crenne det er dine evner til at søge og læse , du skal takke for din uvidenhed...

eller bare mangelende tålmodighed til at undersøge tingene, jeg har set den logiske og mest simple beskrivelse af den korrekte fremgangsmåde beksrevet mere end en gang her på nettet...

så tag et par dage fri og søg og læs

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det var sku nogen gode svar tak så bliver det type 1 med tryk der er jo ingen grund til at bykke en botor der holder evit . mer vil jo altid have mere så kan man få en type 1 til at holde to sasonger er det fint med mig

til farmer
kan du skaffe ombykningssæt til weber så de kan tåle tryk ??

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) crenne Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ib ja ved det godt , det er ulemben ved at ha adhd , der er sku gang i hjernen hele tiden

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, se, der er vi MEGET uenige. Jeg vil jo ikke se indersiden af motoren igen i MANGE år når først den er lukket (Racermotorer undtaget)

Hvaforn Weber snakker vi om?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

så snup et par ekstra piller crenne ;-) har også hørt at piberygning skulle hjælpe *GG*

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det er ikke mange dage siden at der var en beskrivelse af ombykningen af type 4 her inde

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

til T
kan godt være vi er uenige om det men er vel enig om at mere altid vil have mere :-))

den jeg haved kik på er Centermont. 36 IDF Weber

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) crenne Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ib ja dem syns jeg sku jeg får nok a .... så jeg ikke smadre ting osv tror bare jeg skal ta en ting a gangen hihi
der er sku mange ting i skallen , hele tiden nye ting/ værktøj/ opfindelser jeg bygger , men vil i gang med at læse

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland

Reply

You must log in to post.