er der nogen der kan skære ud i pap for mig hvorfor type 4 er stærkere en type 1 har inu ikke arbejdet med type 4
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
er der nogen der kan skære ud i pap for mig hvorfor type 4 er stærkere en type 1 har inu ikke arbejdet med type 4
Jeg er stadig lidt grøn på motor området men, Jeg mener og ha forstået at den er lavet ud af en stærkere blok stærkere topstykker bedre smøring osv.
hmm hvordan med lejerne er de stærkere en type1 et
Alle småfejlene på type1 motoren er blevet rettet, og så er den blevet termisk meget mere effektiv (bedre køling). Og så fåes den i std. udgave med 100hk, og derfra tuner du så videre! ;-)
Lejer må være stærkere når den kan fås som 2,0
NEJ! Det er alt det udenom der er.
T
hmm det kunne da godt være at man skulle arbejde på at finde en type 4 motor så er sku bare i trivl om det er kr vær min 1600 type 1 med 71 hk har kørt lidt over et år nu og den har fået klø og har aldrig brokket sig men ville gerne prøve det dobbelte i hk
som jeg har læst mig til og fået fortalt , som rasser siger så er den bare bedre termisk /køling og det må jo så betyde at det bedre kan holde ... hvis det er lavet rigtigt jo .....
hvis man ønsker 140 hk + så er type 4 vejen frem ville jeg mene men man kan sikkert også bygge en 140 hk type 1 , det er bare at ringe til farmer han ved sku hva der skal til
hørr nu her , skal man vælge motor og effekt efter holdbarhed pr brugt krone
er det sgu ingen forskel , type1 er billigt , men holder ikke så længe - type4 er dyrt og holder lidt længerer...
pr brugt krone er det nok fuldstændigt ens - tunede motorerer kører jo ikke ret mange km , og regner man km prisen på begge motorerer ender de nok fuldstændigt ens.
ja ib nemlig det er godt skrevet det der
Set over feks. 100.000 km er en high power type 4 billigst. (Men det tar jo normalt et par sæsoner at rulle så meget ;-)
High power type 1ere kan sagtens laves. Men for lang holdbarhed kræver det at man er MEGET selektiv med valg af dele. Det er ikke alle Kina stumper der er lige gode.
jeg har et par kunder med hhv. en 105 hk 1745 og en 170 hk 2270 type 4 som kører Europa tynd hver sommer. Ingen termiske problemer. (type 1eren vil dog gerne nippe lidt til olien når de kommer syd for Alperne, hvor det er rigtig varmt) 2270éren kan cruise med 170 km/t all day long, bogstaveligt talt. Type 1éren mellem 140 og 150 km/t og har naturligvis ikke så meget "overarm", men klarer sig forbløffende godt selv i bjergene pga. sit brede momentområde.
Så er der jo turbovejen. Jeg må erkende, at jeg aldrig har haft tid til at udforske den del ret meget. Det er blevet lidt på andenhånd, når andre har forsøgt sig. Nogen med mere held end andre. Jeg har en masse ideer, men det gør det ikke alene.
Men gældende for alle løsninger. Når man er oppe i den ende, er der INGEN KOMPROMISLØSNINGER! Alt skal være rigtigt, ellers ender man med en motor hvor man har brugt mange penge og meget tid, og får et middelmådigt resultat.
T
ja jeg skal heller ikke sige meget om noget jeg ikke har helt forstand på jeg siger også kun det som jeg har hørt og læst ,men så lige et bi spørgsmål , hvad skal der laves om på en type 4 for at få den som type 1 ... for kan selv ikke finde rundt i det
crenne det er dine evner til at søge og læse , du skal takke for din uvidenhed...
eller bare mangelende tålmodighed til at undersøge tingene, jeg har set den logiske og mest simple beskrivelse af den korrekte fremgangsmåde beksrevet mere end en gang her på nettet...
så tag et par dage fri og søg og læs
det var sku nogen gode svar tak så bliver det type 1 med tryk der er jo ingen grund til at bykke en botor der holder evit . mer vil jo altid have mere så kan man få en type 1 til at holde to sasonger er det fint med mig
til farmer
kan du skaffe ombykningssæt til weber så de kan tåle tryk ??
ib ja ved det godt , det er ulemben ved at ha adhd , der er sku gang i hjernen hele tiden
Ja, se, der er vi MEGET uenige. Jeg vil jo ikke se indersiden af motoren igen i MANGE år når først den er lukket (Racermotorer undtaget)
Hvaforn Weber snakker vi om?
T
så snup et par ekstra piller crenne ;-) har også hørt at piberygning skulle hjælpe *GG*
det er ikke mange dage siden at der var en beskrivelse af ombykningen af type 4 her inde
til T
kan godt være vi er uenige om det men er vel enig om at mere altid vil have mere :-))
den jeg haved kik på er Centermont. 36 IDF Weber
ib ja dem syns jeg sku jeg får nok a .... så jeg ikke smadre ting osv tror bare jeg skal ta en ting a gangen hihi
der er sku mange ting i skallen , hele tiden nye ting/ værktøj/ opfindelser jeg bygger , men vil i gang med at læse
You must log in to post.