Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Horntryk - hvordan på dette setup ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er ved at samle buggy, og foruden en masse andre ting der driller, kan jeg ikke gennemskue hvordan horntrykket skal laves, og om det overhovedet kan lade sig gøre på denne kombination
Motolita nav og rat på stamme med visker og blinkarm.
Billeder viser indmad/kontakter samt bagside af nav/horntryk

Nogen der kan hjælpe ? :-))

Mvh Clausen

buggy 001.jpg
buggy 002.jpg
buggy 003.jpg
buggy 004.jpg

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) kanalt Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej
Det der får du kun til at virke med fusk. der mangler en kobberskive (sådan en kender du jo) på ratnavet for at få strømmen op gennem det fra den der fjeder på kontakten. nogle trækker en kabel inde i ratstammen for at løse det men som sagt det er fusk.

Michael

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som jeg forstår det mangler du en slæbering ,kender du ikke en maskinarbejder der kan dreje sådan en messing ring og en isolatorskive i noget nylon ?

Lars

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den kan da købes orginal!

http://classicvwparts.dk/interioer/rat_gearstang_og_haandbremse/horn_kontaktring_8_70_1813_da.html

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så vidt så godt ...takker
Men lige en gang til for den lettere retarderede :
Kobberpladen øverst til venstre på kontaktindsatsen er stel til hornet-?
Den skive i omtaler og linker til er både slæbering samt isolator til navet-?
Kontaktindsatsen er isoleret fra resten af stammen, men navet har stel gennem stammen -?
Ved påvirkning af hornkontakt ligger den stel fra nav til ledning som er monteret på
isolator skive som lægger stel til til kobberplade i indsatsen..

Er det korrekt forstået ? - og hvis ja er der så nogen af jer der ligger inde med den omtalte skive/isolator - så er jeg køber :-))

Mvh Clausen

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/166004#post-576377 Frank A. har svaret...

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja på Blob´spørgsmål
Mit er ikke samme kombination, bla. er min stamme massiv,
Stamme er ikke isoleret fra,
Jeg har søgt men ikke fundet :-))

" Jeg har fået dette løst nu, med en af den omtalte isolator skive ..Takker "

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914

Reply

You must log in to post.