Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tomgangs problemer type 4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har fået liv i min type 4 motor, den starter fin, tager fint omdrejninger, men når gas pedal slippes, falder omdrejningerne næsten to nul og stiger derefter til ca 1800 og sådan fortsætter det, ned og op, indtil speeder røres igen. Det er med indsprøjt. Nogle ideer, falsk luft?
Hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) Buller Schultz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det lyder ikke usansynlig med falsk luft. det gjore min også og det var en utæt slange

mvh.

-------------------------------------------
bus 1974, safari 1962 (1982), bobbel 1970 har haft nu Boom trike 1600i

montana@bbsyd.dk
(permalink) ploug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvilket sprøjt system ?

der er nok et par problemer, hvor af vacumlækager er den primære lige nu.

alle slanger skal gennemgåes ! den kan også være fejlmontering af nogen af vacumslangerne.

hvis det er D-jet har jeg været det meste igennem så har måske nogle gode råd til fejlsøgning

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ellers ved Jørn Dalsgaard noget om det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ploug, hvordan ser jeg hvilket det er?
Det er på den 914 som Curth Hansen havde.
Frank, ja Jørgen ved vel næsten alt der er værd at vide om VW :-)

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) ploug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hvis det er D-jet skal det se sådan ud.

http://www.vwbughead.com/412/412engine/Vacuum%20Hoses/1973%20VW%20412%20Wagen%20Vacuum%20Hose%20Diagram.html

samtidig kan du på linket kontrollere om slangere er monteret korrekt.

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Var lige ude og se hvilken motor kode den har, men....
ingen motornummer, det er vel stadig banket ind i blokken lige foran befæstningen til olie påfyldningen?
Tager lige et par billeder.
PS startede den op igen og de første ca. 2 minuter gik den fint i tomgang, derefter samme problematik op og ned i omdrejninger, ligesom det kom efter chocker slog fra?

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har nu fundet ud af at det er en W motor, altså en 1,7 l ,ed 80 HK og D-Jet.
Det viste sig at motor nummer ikke sider samme sted på en 914 motor og en normal type 4 motor...
Men problem er ikke løst endnu.
Har prøvet at montere en anden vacum måler, men uden succes, ved dog ikke om den er defekt, da den tidligere har været monteret forkert, og var blevet fyldt op med benzin.

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) ploug Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er alle slanger gennemgået ? evt med æter.

sidder alle slanger som i ovenstående link ?

når den er varmet op og begynder på problemet, så prøv at fjerne slangen der går fra AAR til gasspjældet og sit en finger foran slangen. suger den luft er den defekt - den skal holde HELT tæt.

AAR'en har nummer 5 på linket og slangen er A6.

og et godt råd er ikke at skille noget af før alt er gået igennem

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12

Reply

You must log in to post.