Hos CSP kan man købe nogle ventilfjedere fra Scat som trykker 98kg, men der står at toppen skal modifiseres, hvad er det der skal gøres der før de passer.?
Hos CSP kan man købe nogle ventilfjedere fra Scat som trykker 98kg, men der står at toppen skal modifiseres, hvad er det der skal gøres der før de passer.?
Hejsa der står noget om valve guides seats.
men ikke om det skal være mindre Diameter eller kortere ,men kan se at de kan bruges til både t1 og t4 jeg kan da måle et på en t1 så kan du jo sammenligne dem
Lars
mener du skal grave lidt dybere der hvor fjederene sidder da de ellers er trykket sammen for meget.
instalations højden er = 39,6 mm dvs. når ventilen er monteret målt fra topstykkets bund til ventil tallerkens underkant
@bobby green: Er det dobbeltfjedre du kigger på? Hvis det er tilfældet skal der fræses noget alu væk rundt om styret så diameteren bliver mindre, ellers kan den inderste fjedre ikke monteres.
Her er et billede af mit topstykke hvor du kan se hvor meget der skal fræses: http://vwnettet.dk/picture.php?id=91315
(se nederste højre hjørne på billedet)
Gbot. har også nogen fine billeder af fræsearbejdet når han laver topstykker
warp
Nej det er enkelt fjeder.
Der er ingen problemer der. Du skal have type 1 retainere med. Og så tjekke at du har 2,5mm frigang fra retainer til ventilstyr indpresset.
T
1000 tak for svar.
Nu er det bare igang i en fart.
Citat:"mener du skal grave lidt dybere der hvor fjederene sidder da de ellers er trykket sammen for meget"...
På et type 4 topstykke er det ikke tilrådeligt at fræse (grave ??)dybere anlægsflade til ventilfjedrene (indsug) for at undgå "coil-bind"...Problemet er mangel på gods ved indsugningskanalerne..En evt. kombination af portede kanaler og større dia. fjedre forværrer yderligere situationen...Så mangel på "fjedervandring" i type 4 toppen løses med anden model fjeder/længere ventilstamme eller fjedertall. (retainer) med forsætning...
You must log in to post.