Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Modifisering af type 4 topstykke ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hos CSP kan man købe nogle ventilfjedere fra Scat som trykker 98kg, men der står at toppen skal modifiseres, hvad er det der skal gøres der før de passer.?

-------------------------------------------
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hejsa der står noget om valve guides seats.
men ikke om det skal være mindre Diameter eller kortere ,men kan se at de kan bruges til både t1 og t4 jeg kan da måle et på en t1 så kan du jo sammenligne dem

Lars

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) duck Member
Skrev for 14 years siden | | | |

mener du skal grave lidt dybere der hvor fjederene sidder da de ellers er trykket sammen for meget.

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

instalations højden er = 39,6 mm dvs. når ventilen er monteret målt fra topstykkets bund til ventil tallerkens underkant

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@bobby green: Er det dobbeltfjedre du kigger på? Hvis det er tilfældet skal der fræses noget alu væk rundt om styret så diameteren bliver mindre, ellers kan den inderste fjedre ikke monteres.

Her er et billede af mit topstykke hvor du kan se hvor meget der skal fræses: http://vwnettet.dk/picture.php?id=91315
(se nederste højre hjørne på billedet)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Gbot. har også nogen fine billeder af fræsearbejdet når han laver topstykker

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

warp
Nej det er enkelt fjeder.

-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er ingen problemer der. Du skal have type 1 retainere med. Og så tjekke at du har 2,5mm frigang fra retainer til ventilstyr indpresset.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

1000 tak for svar.
Nu er det bare igang i en fart.

-------------------------------------------
(permalink) Griebel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Citat:"mener du skal grave lidt dybere der hvor fjederene sidder da de ellers er trykket sammen for meget"...

På et type 4 topstykke er det ikke tilrådeligt at fræse (grave ??)dybere anlægsflade til ventilfjedrene (indsug) for at undgå "coil-bind"...Problemet er mangel på gods ved indsugningskanalerne..En evt. kombination af portede kanaler og større dia. fjedre forværrer yderligere situationen...Så mangel på "fjedervandring" i type 4 toppen løses med anden model fjeder/længere ventilstamme eller fjedertall. (retainer) med forsætning...

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel

Reply

You must log in to post.