Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 3 måske deffekt brændstofspumpe

(permalink) peterpanik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bilen døde pludseligt, begge karburatore er tomme for benzin..
Hmmm. tjekkede straks om den var benzin på, op med tanken og se efter om der var gennemgang i filtret, og benzinen løb godt igennem.
Hmmm, hjem og hente en ny brugt pumpe, montere men stadig ingen liv i motoren.
Så tror jeg har konstateret at den pumpe jeg havde på hylden også er deffekt, men hvad er chancen for at 2 pumper ikke virker..

Så hvem har en idé til hvad der nu er i vejen med bilen..
Eller rettere, hvem ligger inde med en ny benzin pumpe.. eller en jeg kan prøve med.

Og har drukket af slangen og der kommer benzin til pumpen "Bøvs"

KOm glad med info.

Peterpanik.

-------------------------------------------
http://www.copenhagen-sc.dk
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vender slangerne rigtigt på pumpen????

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Thomas Hansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

er du sikker på at begge pumper er ens? ikke sikkert at de bruger samme længde på stangen der driver dem..

-------------------------------------------
Thomas Hansen.. Greve7@hotmail.com tlf. 28604208
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Stangen" skal være 110 mm

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) peterpanik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Begge pumper er ens, og jeg er rimelig sikker på at slangerne ikke lige pludselig skiftede plads under kørsel..
:-)
Og jeg har selvfølgelig sat dem rigtigt på da jeg skiftede..

Alt sidder som det skal, tror bare jeg skal "låne" en pumpe der virker eller købe en ny.

Peter.

-------------------------------------------
http://www.copenhagen-sc.dk
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej heldigvis er det sjælden at slangerne skifter plads under kørsel.
Nu Har jeg bare oplevet 3 gange at folk ,ikke kan starte bilen når de har skiftet Pumpe ,fordi de tror at slangerne skal vende omvendt.en Gammel pumpe skal nok lige sættes igang Dvs afprøves med benzin om den pumper inden du sætter den på , så kan man også konstantere hvilken studt der suger/pumper

Lars

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

...og dobbelt tjeck nu den "push rod" hvis den kun er 100 mm, så dutter den ikke.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har du været så vild at prøve at give den en lille snaps benzin direkte ned i karb, og så se hvad der sker ??

Kan der sidde et benz filter der er stoppet med skidt ?

(permalink) peterpanik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Altså bilen har jo kørt.. Stangen har jeg jo ikke haft ude, så den burde stadig have den rigtige længde.. ellers er der sku nisser i motorrummet:-)

Har selvfølgelig kontroleret filter og tilgang til pumpe og der er masser af gennemgang..

Har prøvet at snapse den og så starter den fint.
Pumpen må jo altså være i uorden.

Og hvem har så en pumpe jeg må prøve med.??

Peter.

-------------------------------------------
http://www.copenhagen-sc.dk
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du kan se forskel på pumperne ved at ,på den til den lange stang, sidder pumpe foden et stykke oppe i pumpehuset ,og den til den korte stikker pumpefoden udenfor pumpehuset.Har du spændebånd på slangerne så du er sikker på at den ikke suger falsk luft ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) RustRider Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har prøvet på min gamle type 4 motor, at knasten var slidt ned, så den ikke trykkede nok på stangen til pumpen.

(permalink) peterpanik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Håber sku ikke den er så slidt at den ikke har bevægelse nok..
Nogen der ved hvor meget den skal bevæge sig? (MM)

Slangerne sidder fast med spændebånd og det hele.

Peter.

-------------------------------------------
http://www.copenhagen-sc.dk
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

.... hvor er du fra !

Har lidt forskellige pummer hvis det er ( Rødovre)!

Henrik

(permalink) peterpanik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er fra Greve..

Og til information for jer andre der måske oplever samme problem, så har jeg fundet fejlen.

Den "gamle" pumpe var simpelthen utæt imellem de 2 kamre.
Det var tydeligt at pakningen var skredet 2 steder i den Gamle.

Den "nye" pumpe som lå på hylden var præcis magen til den gamle, men her viste det sig at selve pumpe armen og akslen som holder den var slidt godt og grundigt op, der var simpelthen ikke bevægelse nok til at den ville pumpe.

Så jeg pillede akslen og pumpe armen ud af den gamle og over i den "nye" samle samle og vupti, liv i dytten og ny pakning imellem pumpe og blok, sikke det køre, lige indtil jeg ser at den "nye" pumpe er utæt inde fra hvor pumpemekanismen sidder.
Øv bøv, og sikke noget LORT..
Men nu ved jeg da hvad problemet er.. Ny Pumpe!!

Peter.

Henrik jeg aftager gerne en pumpe hvis du har en der virker.
Mit nummer er 20970307, så må du da meget gerne ringe eller sms mig når du læser her.

-------------------------------------------
http://www.copenhagen-sc.dk

Reply

You must log in to post.