Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjæælp til justering af CU motor før Frankrig tur :-)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er der blevet lagt Type 4 motor i min fars blå bus..

Nu har jeg søgt en del rundt på nettet angående justering af karburator og tænding og syns der er lidt forskellige meninger om det...?

Tænding: DVDA fordeler: Uden vakumslanger omkring 7 grader før top. med vakumslanger 5 grader efter??

Karburatorer?? grund justeringer? blandingskruer?

Og Og! Termostaten er i stykker og er blevet i tvivl om hvad vej stangen skal stå for at den kølæer max? skal kablet hives så langt ned så muligt så stangen kommer bagover eller skal det slækkes så fjedren trækker stangen fremover??

På Forhånd tak Vw-nettere :-)

Tommy

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Spjældene står helt åben når harmonikaen er lang. Dvs. når wiren er slap.
En VW skal i min verden aldrig stå 5 grader efter top. Det var noget man gjorde for at opfylde nogen forureningskrav i visse lande.
Omkring 7 grader før top. Ca. 27 grader totalt ved 3500 omdr. uden vakuum tilkoblet.
Hvilke karburatorer ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Karburatorene er Solex PDSIT.

Og det vil sige jeg bare sidder fjederen på spjældene igen også ikke noget kabel på ?

Og Tak for Hjælpen Frank :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ingen der har en fremgangsmåde til justering af de karbs?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvis du løsner kabel til spjæld skulle fjeder trække stangen bagud og så er der fuld åbent for spjæld/køling....(spjæld stangen står vandret)

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad er PDSIT for nogen ?
Er det 412S eller type2 med ekstra tomgangssystem i venstre karburator, eller hvad ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er ekstra tomgang system i venstre side...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Først lukker du det ekstra tomgangssystem, ved at skrue begge skruerne i bund.
Så justerer du den til 500-700 omdr. på de "normale" tomgangssystemer og 3-5% CO
Derefter åbner du det ekstra system og stiller den til 2-5 % og 850-900 omdr.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.