Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motorproblemer :-(

Tags:
No tags yet.

(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nogen der umiddelbart kan give et bud på hvad jeg har smadret?

Min bil har den seneste tid haft lidt problemer med motorgangen.

Jeg har i den senere tid renset og hovedrenoveret karburatoren for at garantere at denne ikke gav fejl.

Efterfølgende har tændingen fået hele omgangen med nyt grej hele vejen rundt fra tændrør til platiner.

Fik det hele samlet og grundjusteret, startet op og trimmet og det lød som om alle heste nu igen var hjemme og klar til at arbejde.

Tog en køre tur i den - og registrerede en enkelt udsætter, vendte bilen og lå vejen tilbage mod garagen for lige at trimme lidt ekstra.

Ved accelerationen fra vendepunktet ( vi snakker ca 3 km fra garagen ) giver bilen et skrald med en efterfølgende temmelig grim lyd ( skralle skralle skralle ) fra venstre side af motorens underside/venstre bagerste cylinder.

Motoren kan tørne og gik ikke i stå af sig selv...

Nogen gode bud? smadret stempel? smadret ventil? knækket plejlstang?

mvwh
Johnny

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sikkert en knækket ventil.
Men måske det er accelerationspumpens sprøjterør der er faldet af. Se lige efter det før du dødsdømmer den.
Det er bare et messingsrør. Det spytter den ud igen. Går den godt nok ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Teis Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lyder som om det har slugt sprøjterøret, hvis du lige har haft karburatoren skilt af.

Jeg har lige lavet samme fejl.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det skal tjekkes .. den gik fint men kæft den lyder skidt :(

Har ikke haft muligheden for at tjekke karburatoren.

Hvor meget larm laver det?
og hvor længe bør den være om at tygge sådan et sprøjterør?

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Johnny,

Da mit accelrationsrør blev 'spist' af min motor, larmede det også højt. Hvis jeg var dig ville jeg først se efter om det mangler og hvis det mangler, lade den kører i tomgang og vente på at den 'spiser færdig'. Når lyden stopper vil jeg se mine tændrør efter (elektroden kan være blevet trykket under 'spisningen') og selvfølgelig montere et ny accelrationsrør.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvor anskaffer man et nyt sprøjterør til en solex30 pict-3 karburator? :) det tyder på at være eneste fejl ... og at min udstødning så nok indeholder messing :)

Sprøjterøret er i hvert fald væk ... og efter kort tid i tomgang forsvandt den grimme lyd nøjagtig som den opstod ...

mVWh
Johnny

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var sgu god fjerndiagnose Hr. Andersen ;-)!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

fantastisk diagnose :)

Vi ved jo den gamle hr andersen kan noget med de gamle "øser" :)

Men hvor finder man et nyt rør til indbygning? eller hedder det ny karburator?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det tager man fra en anden karburator. Husk at give det et gok med en hammer og en skruetrækker på kanten af konussen så det sætter sig ordentligt fast.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ghia Svendsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er fyld med imponade over diagnosen, super

-------------------------------------------
70´ Ghia Cabrio under opbygning, første luftkølede :-)
larssvendsen67@gmail.com
(permalink) Hejle Member
Skrev for 14 years siden | | | |

For fanden da .. det er fanme osse det nummer 181'ern har lavet ... nu mangler jeg osse sådan et rør til en 30 pict 2 ... Frank, har du et i lommen ??

-------------------------------------------
-=- 181 051, VW 181 (Det grå svin)-=-
Gebaut am 04/01.71
hit_hejle@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ellers har jeg vel laden fuld.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank A: hvor falder man nemmest over dig sådan i nær fremtid så sådan et rør kan komme fra din lade i min lomme? :D

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I Byrsted ved Nibe. Men det skal vel ikke til at være nogen kunst at finde det til en bobbel ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

lige heroppe i det nordjyske er det vist lidt et problem at finde noget der faktisk passer på en 30 pict-3

Men du skal vel til end of summer meet ? :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jow da. Skal jeg så tage en 30´er med ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

karburatorproblemet er løst ... :)

Men den går stadig ikke helt godt...

Den hakker noget i det ved kørsel :(

Den lyder fint og går fint i tomgang, og samme når den får noget gas i værkstedet.
Men den hakker, tøver og trækker skidt når den kommer på vejen og skal til at arbejde :(


Reply

You must log in to post.