Jeg snakker jævnligt med Kerscher, og har ikke hørt om nogen ændringer på det punkt. Derimod kan man ikke få en ABE/Tüv på et std ombygningssæt til en bil fra 68-, hvis man feks bygger om fra 12 til 15/1600, hvor det altså er std stumper der bruges (!) Heldigvis er det så ikke et problem i DK, da den model jo er typegodkendt med skiver foran.
Men ja, jeg er ved at gå op i limningen over at vi oversvømmes med CRAP T Hansen/Høyer/JP Group mv. kineser bremser mig dit og stumper mig dat i en særdeles tvivlsom kvalitet (Og det er ikke bare "os" det drejer sig om) Det er der ikke en kæft der bekymrer sig om, bare det ligner std, - eller noget fra en Lexus. Men det er da tankevækkende, at sådan en kineserskive har problemer med at holde mellem 2 syn. Det er osse tankevækkende, at en af mine lokale bekendte, som kører halvheftig BMW faldt for fristelsen og købte kineserskiver til forakslen, fordi de var 30% (læs 900)billigere end de billigste han kunne finde fra de anerkendte fabrikker. Kun for at måtte erfare, at første gang han bremsede hårdt ned fra tysk motorvejshastighed, så var skiverne skæve, MEGET! Og fadingen var blevet væsentlig højere. Derefter måtte han så bide i det sure æble og bestille de "rigtige". Og nu virker det som det skal. Men det er ligemeget, for i Danmark skal vi kun kunne bremse ned fra 80 km/t. Resten er sku ligegyldigt iflg. Styrelsen. Og ja, DET pisser mig af.
Jeg vil til enhver tid stole mere på et gennemprøvet tysk produkt, (som så sagtens kan være produceret et andet sted) som skal overholde tysk standard (Tüv) fremfor et kopieret produkt af en std vare. Og så er jeg altså ligeglad med om den "tyske" del er 15% dyrere, og om Styrelsen ikke vil godkende den, for det er mit liv.
Ahh, det lettede. Jeg mener dog stadig de trænger til at vågne lidt op derinde og se hvad der foregår i den virkelige Verden.
T