Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skivebremser til type 1

Tags:
No tags yet.

(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvor skal jeg købe skivebremser til min 63er. Jeg vil beholde boltafstandem på 5x205 og det skal kunne synes.

Har kigget på http://www.vwheritage.com/ssp/Brakes/Brake-Conversion/?templateID=ssp

og http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=anzeige&wkid=26360173743&rub1=R%E4der%20%2F%20Bremsen&rub2=Bremsanlagen%2CBremsanlagen%20Vorderachse%2CK%E4fer%20%2F%20Karmann%20Ghia%20%2D65%2CLochkreis%205%2F205

Hvad køre i andre med?

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis det skal kunne gøres lovligt skal du bygge den om til 4-huls. To-kreds og tilhørende bagbremser, osv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kew har csp sættet til salg for 5000,- http://vwnettet.dk/topic/167937
Det havde jeg sgu selv købt hvis jeg kunne finde pengene.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er tüv fra CSP bremserne ikke nok?
Syntes at ha´ læst et sted de kunne synes.

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jo måske - men nu skriver han jo at de SKAL kunne synes , det er vel det samme som en slags garanti , og det er der ikke , men er en måske med stor sansynlighed godt nok , så ville jeg da gå efter dem - vil man ha garanti vil jeg gi frank ret ...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis jeg så ændre det til "kan måske synes", vil CSP så være et bedre valg end Empi, der er jo en del prisforskel.
Bagbremser, er det type 3 bakker og cylinder?

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det eneste der helt sikkert kan godkendes er det VW selv omtaler i deres tekniske vejledning. Nemlig ombygning til det komplette bremseanlæg med skivebremser samt dok. for at de tillader, den nødvendige, ombygning til ny type rammehovede. (fra 66-) Begge dele findes.
Nej type3 bremser kan godkendes. Men det brugte vi da altid før i tiden.
Jeg kører selv med CSP bremser. Jeg har forelagt Færdselsstyrelsen mine papirer og de kan ikke bruges i Danmark.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank. Kan du ikke komme med en forklaring på, enten her, eller offline, hvad det er Færdselsstyrelsen ikke vil acceptere ved de tyske sæt (Det har jo førhen ikke været et problem) - Jeg ved godt der står i vejledningen at TüV "KAN" lægges til grund for en godkendelse. Men hvis de ikke vil godkende, skal de komme med en pokkers go´forklaring på hvorfor, ellers er de på tynd is. Og jeg har en stor gammel ishakke til at stå i udhuset!!!
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fandt dette på youtube. Tror jeg går efter et tysk sæt

http://www.youtube.com/watch?v=XJsOMuvpghI&feature=player_embedded

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Videoen er noget vrøvl. Sådan gør en bremsekaliber. Det står vi da bare aldrig og glor på, på en moderne bil. Caliberen er fra en moderne bil der typisk har enkeltstemplede calibre, hovedcylindre med stor diameter, så pedalen bliver hård igen og så en enorm bremsekraftforstærker for at det kan bremse.
Det ser voldsomt ud på videon. Hvis man sætter fire nye calibre på en bil, med nye klodser osv. Så skal den lige køre 200-1000 km. før de bliver faste igen.

Færdselsstyrelsen har opstrammet deres syn på godkendelser. At der står "TÜV" på et stykke papir har ikke rigtigt gennemslagskraft mere.
Der skal stå på papiret at bilen efter monteringen til fulde opfylder kravene til Merkblatt 751.
I nogen papirer står der slet ikke noget eller også stå der at de af afprøvet og opfylder krav lignende Merkblatt 751.
Eller der skal være et "KPA"-nummer i det runde TÜV-stempel. Det er nemlig kun at par af "førerbunkerne" i Tyskland der har lov til det.

Man har strammet op mange steder fra Færdselstyrelsens side efter privatiseringen af synene. Jeg føler vi tager tommelskruer på hver dag når jeg tager på arbejde. Hvis ikke det var fordi jeg er 51 år, gav jeg mig til noget andet. Det er ikke så "sjovt" som da det hed Statens Bilinspektion. Da kunne de enkelte synsledere i en synshal tage en velovervejet fornuftig beslutning. De tider er forbi. Man ville nok helst have robotter til at syne bilerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

OK Frank. Men de skiver du kører med, er det ikke Kerscher´s? De opfyldte da kravene sidst jeg så efter (!)

Jeg ville nu heller aldrig montere bremser og/eller motordele der står Empi på. De er generelt for dårlige. Så er jeg ligeglad med at delene er 10% billigere end alle andres.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kew Member
Skrev for 14 years siden | | | |

vil give frank ret, jeg har haft både EMPI og CSP (som er til salg)
jeg havde problemer med at monterer leje skåle og så vejede de jo et halv tons.. jeg kan kun tilføje "made in china" hvilke står på alle delene..

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo det er Kerscher (CSP) jeg kører med. Og det er Kerchers papirer jeg har forelagt Færdselsstyrelsen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg forstår ikke at de ikke vil acceptere Kerscher´s. De kan jo netop KPA godkende. Men bilen skal måske derned forbi før man kan få det stempel nu om dage. Hva ved jeg.

Men jeg tror da det er på tide at Færdselsstyrelsen får kam til deres hår. Det kan jo ikke være rigtigt at man forbedrer en ældre bils køre/bremseegenskaber med gennemprøvede kvalitets dele, (feks. Kerscher, som ER KPA godkendt) og så efterfølgende får at vide, at det må man ikke fordi vognen ikke er udstyret med fabriksdele. endvidere har de jo iøvrigt osse problemer med at ville acceptere deres egne godkendelser fra tidligere.
Jeg er fuldstændig enig med dig Frank. - Lad os få Statens Bilinspektion tilbage, tak. Og så kan A+ jo lige få fremskaffet alle de godkendelser de smed ud da de overtog synshallerne ved samme lejlighed.

Vi skal lige ha´en snak ved lejlighed Frank.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej.mon de har de samme ploblemer i tyskland Farmer,har du mon lidt forbindelser til din levarndør af csp bremserne.det er da lidt surt at man skal syne jagtvognen med tromler og bagefter montere csp skiver foran nu når de er købt ? .
mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg snakker jævnligt med Kerscher, og har ikke hørt om nogen ændringer på det punkt. Derimod kan man ikke få en ABE/Tüv på et std ombygningssæt til en bil fra 68-, hvis man feks bygger om fra 12 til 15/1600, hvor det altså er std stumper der bruges (!) Heldigvis er det så ikke et problem i DK, da den model jo er typegodkendt med skiver foran.

Men ja, jeg er ved at gå op i limningen over at vi oversvømmes med CRAP T Hansen/Høyer/JP Group mv. kineser bremser mig dit og stumper mig dat i en særdeles tvivlsom kvalitet (Og det er ikke bare "os" det drejer sig om) Det er der ikke en kæft der bekymrer sig om, bare det ligner std, - eller noget fra en Lexus. Men det er da tankevækkende, at sådan en kineserskive har problemer med at holde mellem 2 syn. Det er osse tankevækkende, at en af mine lokale bekendte, som kører halvheftig BMW faldt for fristelsen og købte kineserskiver til forakslen, fordi de var 30% (læs 900)billigere end de billigste han kunne finde fra de anerkendte fabrikker. Kun for at måtte erfare, at første gang han bremsede hårdt ned fra tysk motorvejshastighed, så var skiverne skæve, MEGET! Og fadingen var blevet væsentlig højere. Derefter måtte han så bide i det sure æble og bestille de "rigtige". Og nu virker det som det skal. Men det er ligemeget, for i Danmark skal vi kun kunne bremse ned fra 80 km/t. Resten er sku ligegyldigt iflg. Styrelsen. Og ja, DET pisser mig af.
Jeg vil til enhver tid stole mere på et gennemprøvet tysk produkt, (som så sagtens kan være produceret et andet sted) som skal overholde tysk standard (Tüv) fremfor et kopieret produkt af en std vare. Og så er jeg altså ligeglad med om den "tyske" del er 15% dyrere, og om Styrelsen ikke vil godkende den, for det er mit liv.

Ahh, det lettede. Jeg mener dog stadig de trænger til at vågne lidt op derinde og se hvad der foregår i den virkelige Verden.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Griebel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Att.Frank...
Kan "ram-air" kølede skiver godkendes ?....;)

skiver small.jpg

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ha. Fed :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er der nogen der har erfaringer med Airkeweld's Wilwood BAD series bremser? Hvordan er disse i forhold til Kerschers og CSP's både prismæssigt og kvalitets mæssigt? Mvh. Nicolaj

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej igen farmer.jeg blev ikke meget klogere .jagtvognen er fra 1975 og jeg har disse liggene .kan den ikke synes med dem,det ser da fint ud på papirne.
et spørsmål til frank hvis de kan godkendes i tyskland kan de vel også godkendes her.?
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=193773795436&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Brake%20Systems%2CBrake%20Systems%20front%2CThing&artnr=20782f&pn=0&sort=0&all=

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Steen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det burde være tydeligt for enhver at Færdselsstyrelsens samlede klogskab er højere end forskellige tyske instanser.

Selvfølgelig kan tingene ikke godkendes i DK, bare fordi de kan i Tyskland og hvis de kan klare tyske forhold, er det jo indlysende at de er livsfarlige på en dansk bil.

Jeg forstår ikke hvorfor Færdselstyrelsen ikke VIL acceptere de tyske godkendelser. De går jo ikke glip af noget ved at gøre det, tværtimod. Det ville måske åbne nogle muligheder for ombygninger som så kunne spytte lidt i statskassen.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"hej igen farmer.jeg blev ikke meget klogere .jagtvognen er fra 1975 og jeg har disse liggene .kan den ikke synes med dem,det ser da fint ud på papirne.
et spørsmål til frank hvis de kan godkendes i tyskland kan de vel også godkendes her.?
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=193773795436&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Brake%20Systems%2CBrake%20Systems%20front%2CThing&artnr=20782f&pn=0&sort=0&all= "

- Som udgangspunkt ville jeg sige jo, sammen med de korrekte papirer fra CSP. (dem får du ved at kontakte vedkommende du kar købt bremserne af, eller evt mig. Så får vi fat i de rigtige.)
MEN, hvis Færdselsstyrelsen er begyndt at stille sig mere på tværs end hidtil, hvad det jo tyder på, skal jeg ikke ha´sagt noget med sikkerhed.
Da amerikanske modeller ser da fede ud, meen det er ikke alt som glimter der er guld.

Jeg har ikke for meget tid, men ind imellem læser jeg lidt om EU´s ensrettelses bestemmelser. Men som sædvanlig har DK jo en masse undtagelser og forbehold. Det er ikke ret nemt at hit´u´á. Men som udgangspunkt, hvis en bil kan synes i et andet EU land, kan den også godkendes i DK, med nogle få undtagelser OG med de fåe ekstra krave der er her, bla. mht. blinklys.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.