Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  eksperiment med varme i boblen .

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har lavet et lille eksperiment med varmen i min cab nu er der 30 grader nede ved fusserne og let blafrende bukseben, overvejer nu for første gang at kunne skrue ned for varmen . som på billede en spiral slange med en stål studs der passer ind i blæsehullet under bagsædet ,slangen stikker lige ud på den anden side af forsædet og det virker bare forbavsene godt , prøv det det er næsten gratis

Varme hilsner fra Lars :-)

varmeslange.jpg

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Thryde Member
Skrev for 14 years siden | | | |

kan du ikke fotografere det lidt mere.
og lidt mere forklaring

-------------------------------------------
type 1 59'er
Mail: thryde@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad er der i vejen med det orginal system siden du ikke bruger det i stedet for ???

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sansynligvis fordi han vil omgå det store varmetab der er i at lede luften gennem panelerne. Tricket Holm viser er gjort mange gange før. Det giver mulighed for væsentlig højere temperaturer i kabinen, men løser ikke defrosting problematikken fra koldstart. når først kabinen er varmet godt op er det en lidt anden sag.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Genau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja ikke Bornholmer. Det skal "bare" laves rigtig med org. dele, så virker det.
Det virkede da bilen var ny,også defrosteren.I en vandkølet bil virker varmen heller ikke før motoren er varm,og hvilke andre biler har "varmeapperat" på 25 hk og
opefter?

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der dannes faktisk hurtigere varme i en VW end i vandkølede biler - det kommer jo for en stor dels vedkommende fra udstødningen (via varmevekslerne), som er noget af det, der varmes først op.

Problemet er at få det frem til kabinen og nok især ruden. Der bruger man motorens køleblæser, som jo ikke snurrer ret hurtigt i topgear.

Jeg har med gode resultater brugt en gammel elektrisk blæser fra en Morris 1000, dengang jeg havde min 1200.

Jeg var også ude for at måtte skrue ned for varmen...

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja jeg har også set gode resultater med en hjælpeblæser. Problemet er bare at finde en blæser der kan tåle varmen. Der er masser af varme til stede. Det skal bare ind i bilen.
Man kunne evt. lade blæserhuset blæse i en af de blæsere der sidder/sad på type4 med to udgange. Så kommer blæseren til at sidde på den kolde side.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det var ikke en opfordring eller belæring om vw varmesystem ,blot en konstantering
min kabine varme stiger ca 10 grader og der er lunt ved fødderne efter 5 minutters kørsel i stedet for 20 km . og Nej en folkevogn har aldrig kunne give varme eller haft ry for det .
synes jo bare at jeg vile dele min gode erfaring med jeg, der begynder at fryse nu .
Jeps Frank der er masser af varme til rådighed bare kun bag i bilen ,så tænkte at jeg lige ville lave en smutvej her .overvejer at bygge en model med blæsere i løbet af vinteren som man kan være bekendt at vise frem.
Og jer med nej hatten på ,husk Hue og halstørklæde eller sæt bilen ind nu

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Tino Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Drop det varme pis man køre ikke gammel vw når det er koldt...
Hilsen
Tino

(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

holm2010.Det er noget sludder det du skriver,selvfølgelig kan en folkevogn varme.Har du nogensinde kørt i en fabriksny vw?
nej vel.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

[Drop det varme pis man køre ikke gammel vw når det er koldt...
Hilsen Tino]

Hehe.... ja, i din verden er fuldstændigt ligegyldigt - du bruger bare stearinlys :-)

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fvee nej heldigvis ikke gammel nok til det, men har da hørt en del historier om emnet ,og er forøvrigt da også ligeglad ,det var blot en en lille hjælpende hånd til dem som er lidt kuldskære og tilsynenladende ikke kan finde ud af at lave deres biler ordenligt eller ikke tror på gamle historier om at en bobbel kan varme ;-) det er et hurtigt trik som næsten ikke koster noget ,at det er noget klamp er jo en helt anden historie

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå ja, det gælder jo om at holde dampen oppe og til det behøver man varme,og
det har du jo.
Det er nok bare sådan et gl. drys som mig der der vil at alt med vw skal være org.
Nu må du jo hellere lave noget Aircon også. HA HA.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er vist ikke kun mig, der har måttet flytte rundt på fødderne, når man en vinterdag tonsede nedad autobanen med varmespjældene konstant åbne, fordi kablerne var knækkede..
Der kom simpelthen for meget varme ind i bilen, tak for trækruder!!

-------------------------------------------
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja jeg har da også brugt det trick i 20 år.... men ellers kan man bare køre jagtvogn...der er det jo lavet sådan fra fabrikken

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg lavede engang en type1 med type4 motor. Og brugte busvarmekasser. Den ku´varme :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.