Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til reetablering.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Tax Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg skal have en gammel 1303ér til at virke igen. Tidligere har slagtet lidt af sikringsboksen. Alle relæer er fjernet. og jeg mangler et
Hvad er det for et relæ jeg mangler. det sidder helt til højre.
der står nummmer 29 til 36

Jeg har ledt på thesamba dog uden at blive meget klogere.

foto vw.jpg
foto vw.jpg

-------------------------------------------
Bor i Jægerpris 61627502
Morris 8. Søges jo værre jo bedre
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du må finde ud af hvad det er for et relæ, ud fra ledningsfarverne. Det kan ikke være svært.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tax Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det eneste jeg har at gå efter er en brun ledning fra "emergency flasher relay" som ender i klemme 30. 32, 34 og 36 er sorte og render ud bag inst. Brædt. Det passer ikke med haynes.

-------------------------------------------
Bor i Jægerpris 61627502
Morris 8. Søges jo værre jo bedre
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der må være mere end én ledning til et relæ. Ellers er det ligemeget.
Selv om dine billeder er uskarpe, kan jeg da se at der går noget sort med grøn stribe ?

I den anden ende af holderen, sidder et relæ, med gule og hvide ledninger. Det er nær/fjernlys. Det sorte relæ er vist blinkrelæ ikke ? Det må være den hvide ledning der kommer fra katastrofelys-kontakten og den blå til kontrollampen.
Skal der så være flere relæer ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kun hvis man vil have viskerrobot på! Extraudstyr!

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Tax Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok. Dvs der ikke skal være flere relæer end de 2 nær og fjern lys samt blink relæ.
Så skal jeg blot have fundet ud af hvorfor der stadig ikke er noget der dur :-)

Jeg elsker elarbejde....

-------------------------------------------
Bor i Jægerpris 61627502
Morris 8. Søges jo værre jo bedre
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

http://www.vintagebus.org og så under wireringdiaghram

Der skal være karastrofeblink-relæ på en 1303 og hvis du er uheldig kan der være mast nogle hjælperelæer ind.

Jeg plejer at tage en funktion af gangen- altså f.eks koncentrere mig om blinklys alene osv. Såplejer det at være til at overskue....faktisk er vw meget simpelt i el :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja bliver den mere simpel bliver den jo ulovlig :)
En 1303 har ikke katastroferelæ. Det "ordner" kontakten.

Det ville være lettere at råde dig hvis du fortalte hvad der ikke virker.
Mange elfejl ligger i dårlige forbindelser i sikringsholderen. Sikringerne irrer i en ring hvor de sidder i messingklemmerne.
Jeg har i mange år praktiseret at smide alle sikringerne væk. Rense sikringsholderen med WD40, en messingbørste og trykluft. Klemme holderne efter og sætte nye sikringer i. Tynd rustbeskyttelse på til sidst. Så har man ingen fejl derfra i mange år igen.
Jeg sætter også større sikringer i. 16 amp. i stedet for 8 og 25 amp i stedet for 16.
Det var en idé jeg fik en dag på en lang tur hvor jeg kom til at røre ved låget, jeg opdagede at sikringsholderen var lun.
Det siger da sig selv. Hvis man ser den tynde tråd der er i en sikring og man så kører med et stort forbrug hvor ledningen er 2,5 kvadrat. Det har jeg kørt med på alle de biler, jeg efterfølgende har haft mellem hænderne. Mindre tab, mindre varme.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tax Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm. Så er det ved at virke.
Havariblink dur. Men blink dur ikke. Er det ikke samme relæ?

-------------------------------------------
Bor i Jægerpris 61627502
Morris 8. Søges jo værre jo bedre
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo.
Men hvad gør den ? Ingenting ? Lyser i kontrollampen ? Eller ?
Blinklyset får f.eks. strøm over tændingskontakten, medens haveriblinket virker uden tænding til - Glemmer du blot at sætte tænding til ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tax Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er tænding på.
Der sker ingenting.

-------------------------------------------
Bor i Jægerpris 61627502
Morris 8. Søges jo værre jo bedre
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Virker blinkkontakten ?
Er der strøm til relæet, når der er tænding på ?
Virker kontrollampen ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.