Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Det bedste valg ?

Tags:

(permalink) Soeren Maage Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej jeg vil gerne høre nogle gode forslag til det bedste valg imellem mellem det "Skrammel" jeg har stående. Min ide' er at få det bedste set-up imellem det jeg har uden at bruge for mange penge:-)
Delene skal side i en Type 1 fra 57' 12 volt. Skulle gerne blive med 1600 Gearkasse istedet for den 1200 der sidder der nu.

Cyl.sæt 1914 næsten nyt.
2.0 liter CU-motor komplet.
Et sæt Kadroner.
276 knast.
1300 komplet motor.
1600 motor dele næsten kompl.
karburator fra 1600TL (2stk.)

Gode forslag sættes der pris på.
Jeg har mulighed for div. maskinarbejde dreje/fræse.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

1600 TL blokken er nok den der har den bedste chance for at kunne genbruges. Bor den og dens topstykker op til at køre med 94mm sættet.
"276" knast er et vidt begreb. Engels 276´er er noget hård ved løfterboringerne. Den ville jeg ikke bruge. Jeg ville bruge std.knasten eller hvis pengene er til det, så en af Farmers STD+ knaster.
Ellers lav topstykker, nye styr osv.
Kadrons og en tarmslyng

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Soeren Maage Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for det hurtige svar. Vil det sige at den 2.0l motor ikke rigtig er noget værd?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

en CU motor er fin når den kører med CU køling i en bus eller i en buggy uden pladsbegrænsning bagud, så det ka den bruges til

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Soeren Maage Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er en Engels 276 knast.
Så det kunne godt være det var en god ide' med en "Farmer's STD+ knast.
Så er der nok også en CU motor med kasse til salg :-)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jow-jow. Jeg blev bare forstyrret af mit arbejde.
At bygge videre på CU-motoren ville være mit valg men så skal du nok regne med at skulle have en lidt tykkere tegnebog for det er kun krumtappen og plejlstængerne der kan bruges. Måske cylindrene til at bore til overstørrelse (96mm)
En CU motor er slået helt ihjel af tam knast, lav kompression og små ventiler. Det eneste den rigtigt er god til er at bruge benzin. Og så har de levet et hårdt liv i en transporter. Selv blokken kan være hårdt ramt i sådan én.
Ikke at jeg har en tyk tegnebog, men så sparer jeg sammen noget længere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Soeren Maage Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Igen
Så har jeg fundet ud af at mine topstykker, er revnede mellem ventilerne.
Så der skal nye til. Nu er mit spørgsmål så hvilke toppe der vil passe bedst, til 1914 sættet og kadroner, tarmslyng, Farmer STD+ knast, 1600 TL blok??

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Revner mellem ventilerne var ikke noget VW fabrikken tog så højtideligt. Revner i tændrørsgevind er ikke godt.
Men et par topstykker med 40/35 ventiler må passe til en 1900cc motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.