Jeg har købt en PUMA GTE, sælger oplyser der er en Porsche 914 gearkasse på, er der en fordel ved dette eller er den mægen til en VW gearkasse.
Takker
Simon
Link til bilen:::
http://picasaweb.google.com/dcostigane/PumaGTE?feat=directlink%20#
Jeg har købt en PUMA GTE, sælger oplyser der er en Porsche 914 gearkasse på, er der en fordel ved dette eller er den mægen til en VW gearkasse.
Takker
Simon
Link til bilen:::
http://picasaweb.google.com/dcostigane/PumaGTE?feat=directlink%20#
Den er ikke magen til vw's Det er en Porsche burde være 5 gear, det er vist den eneste fordel....
Den er dyr at reparare på... Og umiddelbart passer den jo ikke, hverken i gearskift eller oghæng/kobling.. I øvrigt har en 914 centermotor.. Så kronhjulet må være vendt så det passer med du ikke har fem bakgear og et frem :o)
Men hvis den er god og det hele er lavet godt så er det jo helt fint!
Jesper
Han skriver det er en 4 trins, mon ikke han tager fejl.
Jo sikkert. Men praleværdien er god.
Gearstangen ligner heller ikke en Pårsche. Men vær du glad for det.
Har du fået den hjem og fået den synet ?
Den er pt. i Canada ;-( den er på værksted og få nye bremser, bærekugler, og styrekugler, skiftet olie og justeret motor, så den skulle være iorden når den lander herhjemme.....kan man tune en container damper, så den når Danmark hurtigere ??
Hvorfor køber du ikke en af dem der står herhjemme? Har du tænkt på hvor mange udgifter du får med hensyn til fragt, handling, told og moms? Kan det overhovedet betale sig at importere en kitcar?
En Puma er vel bygget af VW, er den ikke ?
Hmm. Det er den så ikke !
Så skal man da være sikker på at den er bygget på en afkortet VW bund, eller får du problemer med at få den på plader i DK.
Jeg troede da den var bygget af VW do Brasil?
Puma er bygget i Brasilien og typisk VW baseret, men ikke produceret af VW.
Så vidt jeg husker at have læst...
er der så snart en billig puma til salg i dk så - hehe - køb dog en der allerede er dansk , det er nok billigerer , og nemmerer
1: Der er ingen Danske Pumaer tilsalg, ( Afgift betalt)
2: Pumaen er ikke en kit car, !!!!
3: Købte jeg Den Frost har tilsalg, ville den koste mig mere, end den der kommer hjem til mig, alt inklusiv, så det vil jeg da anse for dumt, ik !
Pumaen er en serieproduceret bil, bygget på en licensbygget VW bund, til puma fabrikkerne, Dette er ikkke en kit car, hvis man googler er der meget om puma fabrikkerne, så man kan se hvad man gerne på rigtig vis vil udtæle sig om ;-)
Hvilken årgang er den, forhåbentligt før 1977 ?
Er modellen fremstillet i mere end 1000 stk, i en årgang. Det skal være modellen, men ikke nødvendigvis det samme år ?
havde selv kik på den men fik at vide det ville koste omkring 35-45k at få hjem incl told og moms men ikke afgift . den står langt væk fra nogen havn så det skal man også huske at ligge oveni... og sidst så er det den nye model ikke den med alle lister og den gamle bagende ØV nå men den er fed alligevel... tror bare du kommer til at brande fingerne hvis der ikke står vw puma gt 1600 som den frosty har til salg ,,, tænker bare på hvis der står kitcar så kan du havne ind i MANGE problemer med told og skat og ikke mindst syn af bilen
mvh t
hva ligger de i i afgift da?
det er der ingen der ved men måske det samme som en ghia
en ombygget bil er jo 180% lubbe , så den er nok måske tre gange så dyr som en ghia - men når skat ikke ved det , kan vi nok ikke gi et holdbart bud
Ja.ja, nu skal du jo også tjene på det Thomas. Vi andre vil bare have vores drømmebil.
jamen det er jo en serieproduceret bil og der er lavet mange af dem, så hvorfor skulle den blive takseret som en ombygget bil?? den ser nu rimelig std. ud i mine øjne....
Skulle den falde for at der er for få produceret (under 1000) så kan der jo altid søges dispensation- det plejer ikke at være det store sværslag hvis dokumentationen er iorden
Der er produceret omkring 19000, stk.
Der skal stå PUMA GTE på reg attesten, hvilket der også gør på Frostes. har snakket med Skat om den og der er intet problem, hvis jeg blot kan dokumentere en sælgs pris på den fra byggeåret 1973, prisen skal være fra en forhandler, Dansk, eller udenlansk, underordnet, for så kan afgiften fastsættes.
Om det er den rigtige model, er der vel kun en der bestemmer, den der står med mønten, og drømmen, jeg køber biler efter hvad jeg vil have, og vil egentlig s.... på hvad andre mener om dem, jeg betaler, og jeg kører i dem, mon ikke det er det der er vigtigst, og hvem bestemmer egentlig hvilken model der er den rigtige, ikke mig, men smags dommere er der altid så mange af, og lykke til jer, i må sku have travlt.
Fragten er ikke meget dyrere end fra USA, jeg fik en god pris, fra mit tit brugte shipping firma, har måske også fådet lidt ekstra rabat da jeg har brugt dem meget;-) ,men kan oplyse at det jag skal gi er laaaaangt fra 35-40.000,- .........
jo men der er jo altid nogen der ved bedre!!! Det er en fed bil og den vil passe godt ind i den danske vw scene, men du kan godt se at hvis du køber en hjem og får den på plader til langt under hvad andre sælgere vil have, så er der lidt interesse i at underminere dit indkøb.... fedt du ikke lader dig skræmme.
Desuden er det ikke dig der har bevisbyden i afgiftsagen. Det er Skat der skal finde nyprisen i 73 uden afgift og så skal det danne grundlag for afgiftvurderingen. Du kan klage over deres nyprissættelse hvis du mener den er for høj....f.eks hvis du nu importerede en bil i den skrabede ende udstyrsmæssigt, og du blev afgiftvurderet ud fra en ligende model med væsentlig mere udstyr.....altså højere nypris. Men det er næppe relevant med en Puma
You must log in to post.