Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Industrimotor

Tags:
No tags yet.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har fået fat i en 1600 industrimotor (126A), med relativt få timer på klokken. Hvis jeg husker rigtigt, så findes to versioner af denne type, en med "hule" stempler og lav løft på knasten, og en, som er magen til alm. 1600 enkeltport. Håber selvfølgelig på det sidste.

Er det korrekt husket?

Denne her har drevet en generator, dvs. at effekten er opgivet ved 3000 omdr., og til 37,5 hk. Umiddelbart så har den flade stempeltoppe, når man lyser ned gennem tændrørshullet, men det er lidt svært at se. Men insugningsmanifoldet lidt spinkelt ud i forhold til en alm. 1600 enkeltport (som jeg husker det)?

Hvor stor karkarburator kører en alm. 1600 enkeltport med?

Mvh Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

30mm. og stor vakuumdåse på fordeleren. En "B" motor.
Sæt en karburator på den fra en 1302-03 1300cc og fordeleren fra samme. (31mm)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej.
What Frank said.
Stemplerne kan godt være bus stempler. De har en lille negativ "bule" i midten af stemplet ca. Ø 35 mm.

Indsugningsmanifolden er som nævnt tyndere end gade versionen, og bør skiftes. Ellers bliver motoren alt for kortluntet til gadekørsel.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har en magen til, der har trukket en pumpe. Jeg har ikke spekuleret i om der var 2 versioner af den type motor. Men jeg har monteret et af de billige tarmslyng og dertil hørende potte, samt et sæt 32pbic solex karburatorer. Den kører fantastisk og giver 60hk.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det ville jeg også gøre og så stille den 10 grader før top i tændingen i stedet for 7,5.
(Det sidste ville jeg nok alligevel, hvis det var min egen bil)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå ja. Jeg har også bosch 010 med 12v elektronisk tændingsmodul. Stillet 10 før top som Frank beskriver.

Det bedste ved den motor er at den tager fuld gas fra tomgang til topfart i 4.gear, og den trækker bare afsted.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har forøvrigt planer om at forøge volumen til 1776 ved næstkommende lejlighed, og ellers holde alt andet som det er. Koblet på lang gearing.

Ok, jeg skifter nok også udst. Ventilerne for en sikkerheds skyld. Samt retter portene til for en anelse bedre flow.

Nogen kommentarer til den tossede ide?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja. Du er total lam i roen! For du kunne finde på at gøre det samme som jeg har arbejdet på et stykke tid ;-) - dog kun på papiret indtil videre.
Jeg ville dog absolut give den en anelse "mere" knast, da den ellers vil blive lige lovlig tam efter min smag.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey Rasser hvorfor ændre noget som fungerer?.. men jo hvis du har tiden så fyr den af!

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Nicolaj
Kort og godt fordi jeg nyder det ;-) Og som udgangspunkt kan ALT blive bedre, uanset hvor godt det så er ;-)

Det er jo en hobby ik? dvs. det stjæler en masse tid og penge, samtidig med at det er pissehyggeligt :-)

@Torben
Jeg ringer og stjæler lidt af dine ideer når tiden oprinder (går nok lige et par år endnu ;-) )

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for info.

Men jeg kan så forstå, at der ikke er nogen af Jer, som kender til en speciel knastaksel til disse motorer?

Det er ikke undertegnede, som skal bruge motoren - single port hører sgu ikke hjemme i en 03'er :-), men det bliver nok et par kadroner, som ryger på motoren. Har et sæt med dobbeltportede manifolder liggende, som så kunne skiftes ud med enkeltportede. Det ville sikkert passe fint. Så skal der bare findes en fornuftig udstødning.

Torben: Hvad tager du for et sæt single port manifolds til ovenstående?

/Peter

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

700

Nej knastaksel skulle være den samme som i gade versionerne. MEN, uden at vide det kunne man måske forestille sig, at knastakslen fra 1200 motoren før 08/68 er brugt. Den er anderledes end resten. Dog kun med 2 gr. @ 0,020", men den ER anderledes.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er sgu lidt misundelig på dig Rasser, der er godt nok ikke meget fritid til overs med 2 småbørn og har sgu nok heller ikke evnerne til at eksperimentere med motoren. Det lyder bare så nemt.. "jeg skifter nok også udst. Ventilerne for en sikkerheds skyld. Samt retter portene til for en anelse bedre flow." :)

Men det skal nok blive superlækkert/godt hvis bare du holder din vanlige standard - kom du bare igang mester!

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply

You must log in to post.