jeg vil gerne vide, hvordan man smaller sin forbro?
og smaller man den kun eller skal der laves andre ting for at det holder?
kan man også smalle sin bagbro?
jeg vil gerne vide, hvordan man smaller sin forbro?
og smaller man den kun eller skal der laves andre ting for at det holder?
kan man også smalle sin bagbro?
søg i forummet, mener også der en tråd oppe i FAQ da dette ofte har været oppe at vende.
Mvh Daniel
okay tjekker
er det den faq der hedder droppede spindlere?
Nej, den er om hvordan man monterer droppede spindler..
Hvis du skal smalle din forbro, skal dine torsionsstænger og styrestænger vel også kortes op. Det hele skal svejses af en der ved hvad han har med at gøre..
men vil nu gerne lære det selv. grunden til at jeg startede dette emne
Altid rart, at kunne selv.
Men hvad er dit motiv for, at smalle?
-Sænketspinder?
-Bilen skal sænkes meget
-Hjul hvor off-set ikke passer
-Fan af John Deere looket
-Med eller uden støddæmpere
Og ja torsionsstænger og styrestænger skal også smalles
Men ville nok starte med, at finde ud af hvordan en folkevogn hænger sammen. for eks med en Haynes manual.
Har man gjort det er par gange er det ikke så svært, men når man kaster sig ud i det første gang skal man holde tungen meget lige i munden. Først og fremmest skal man huske at det man bygger skal være ordentlig kvalitet og skal kunne holde - jeg husker i sommers at der var en dårligt hjemmebygget forbro den knækkede (ikke så godt). Dermed ikke sagt at svejste forbroer ikke kan holde i svejsningerne - jeg byggede en der var med i et uheld hvor den bøjede, men ikke knækkede i svejsningerne.
Med de ord sagt, så prøv at kigge her: http://vwnettet.dk/topic/134073/page/3
okay men man skal vel svejse for at smalle forbroen?
efterbehandler man med tin eller hvordan?
vil have den meget sænket, og synes det er fedt når fælgene sidder godt inde i skærmene
at dømme efter dine spørgsmål virker det ikke til du er klar på at rode med så væsentligt sikkerhedsmæssige mekanismer på din bil endnu - og dette er sagt med de sødeste tanker for din og andres sikkerhed...
køb en der er lavet og klar til montering eller få en kyndig mand til at lave dig en , når du kender din bil og dit værktøj bedre end nu , kan du så prøve selv..
men nu vil mit råd være - hold dig til de lette og kosmetiske indgreb på din bil , for din og andres skyld.
du har nok ret. men man skal jo prøve for at lære.
hvad ville prisen være for at så en forbor smallet?
en færdig mener jeg ligger på omkring 3000 kr - også skal du have dæk og fælge og droppede spindler også - de org fælge kan dog godt bruges hvis du vil spare lidt....
vw elsker
Det gamle ordsprog "man skal kravle før man kan gå" gælder også når man kaster sig ud i sådan et projekt. Det er ikke den nemmeste opgave du har givet dig selv.
Når du er blevet helt fortrolig med svejsekunsten kan du prøve. Taler af erfaring. God fornøjelse.
Danny
okay hvad koster droppede spindler?
og hvad er det egentligt?
som nævnt - lær din bil at kende , søg og læs på nettet om den , så skal det nok komme , når du så ved lidt om det forskellige , så kan du begynde at lave lidt på den selv...
en spindel er den et hjul sidder på - en droppet spindel er en spindel der er droppet lidt
koster ca et par tusinde , også skal de laves af en proff med specielværktøj - det er HELLER ikke gør det selv arbejde
en spindler der er droppet?? hvad er droppet
jeg har en 4" smallede, justerbar. komplet med styrestænger og droppede spindler. pris 4000kr...
Det er spindlen er skildt af og der er byttet så navet er flyttet længere op så fronten kommer længere ned til jorden. Håber den er til at forstå.
Morten
rene: til en vw jagtvogn?
hjælper i hvert fald lidt morten :D
ellers gå ud og skil pisset ad i stedet for eller køb en haynes manual den er uunværlig (ikke for at være sur) så kan du bedre følge med i hvad folk forklarer, det er ikke altid nemt hvis man bare skal forestille sig det.
virring
men når vi nu er ved dette emne (vil jeg også lige flashe min uvidenhed) håber det er ok da det er et tillægsspørgsmål og det er også nævnt ovenfor i emnet. er det muligt at køre nogenlunde normalt uden støddæmpere (på buggy)
håber det er ok;0)
nu hvor du skriver det er til en lagtvogn behøver du ikke dropspindlere, ganske alm type 1 spindlere vil sænke den en del, derefter en smallet og justerebar bærekugleforbro, så er du godt med, hvis du ikke syntes det er nok sænket kan du købe dropped spindler ved kit og bug service til en 1000 kr seddel, men jeg næsten sikker på du syntes det er nok sænket med en type 1 spindler.
Det skal dog siges at helt sikkerhedsmessigt ved meget sænket bil ville jeg ALTID vælge at sætte dropped spindler på da de også sørger for at hjullene bliver skubbet frem og giver en meget bedre følling i undervognen, hvilket der ikke er meget af når den er kastet i jorden.
Men bestil dropped spindler ved kit og bug service og en smallet forbro(mellem 4 og 6 tommer smallet) færdiglavet forbro så for du satme et fedt look.
Jeg har ikke forstand på at svejse, derfor har jeg heller aldrig lavet en smallet forbro, men købt flere og der må være et eller andet svært ved at lave smallet bærekugle forbro frem for linkpin forbro siden angora drengene ikke gider, ellers var de klart en mulighed, men tror desværre ikke de vil når det er en bærekugleforbro, og det er det på en jagtvogn.
Mvh Daniel
okay tusinde tak dani :D
kan man køre ordentlig med en 6 tommer smallet forbro?
ordentlig og ordentlig er måske så meget sagt, der er ikke meget komfort i det, undervognen er hård som et bræt, men for satan det ser godt ud:0)
Der er nogle enkle firmaer som laver 4" smallet forbroer med støddæmpere, meeeen det er vidst bekrænset hvad de kan hjælpe når den alligevel er helt i kælderen.
Men du kan prøve at spørge her om de har lyst til at hjælpe, de bor i randers så der er lidt fra kolding, men tro mig, hvis de vil bygge en forbro til dig er det hele turen værd:0)
http://www.teamangoraracing.dk
de her gutter bygger bærekugleforbroer med dæmpere på, mener det er dem der kan bygge en 4 tommer smallet med dæmpere
http://www.kustomcoachwerks.com/