Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  opkortning af bagaklser ??erfaring med?

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har nogle ret fede 10x15" bagfælge til min buggy, problemet er lidt indpresning og da korte aksler ikke er til at opdrive i dette kongerige tænkte jeg: jeg er smed jeg korter selv pisset op, så har jeg også mulighed for at få lige den brede jeg vil. er der nogle af jeg der har erfaring med dette og ved i om det er til at dreje og fræse i akslerne??

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Biffo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Min erfaring er at CSP har dem... hø hø

csp.jpg

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu må du ikke tage det ilde op, men du er i gang med at skyde gråspurve med kanoner.

Det er som at kommer for sent til færgen, blive hidsig og så beslutte sig for at bygge en færge selv. Problemet kan løses noget mere simpelt - find et sæt aksler og akselrør i udlandet og få dem sendt.

Som jeg husker standard akslerne er de ikke lige hele vejen, men en del tykkere ved strålerne. Efter min bedste overbevisning kan du derfor ikke blot fræse strålerne længere afkorte akslen er skære nyt geving i enderne.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Biffo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ellers kig 14 dage tilbage i "undervognsdele" - Rene_Jensen har en komplet gearkasse inc. korte aksler til salg...
Iøvrigt er akselrørene ens uanset om det er korte eller lange aksler. Forskellen ligger i lejehusene yderst ved bremsetromlerne - og det helt store dyr i åbenbaringen er lejehus dækslerne..! Der er 3mm forskel i dybden på anlægsflangen - derfor kan dæksler fra lange akselopsætning ikke bruges..!

(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Man kan godt korte de org aksler op, men det bliver de ikke mere holdbare af. Svenskerne gør det til deres VW Trike's,men det er ikke helt grstis. Som SorenJ skriver, er det udelukket at fræse nye stråler længere inde på akslerne. De skal kortes op efter strålerne og lejepasningen. Calle's Chopperdelar i Sverige kan gøre det : http://calleschopperdelar.jetshop.se/pub_docs/files/PDF/10.pdf
Ved dog ikke lige hvad det koster.

/Rolf

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ellers fåes både aksler og rør som nyt

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

du kan også få den ekstra korte , hvor man også smaller torsionsrøret i bag , men det kræver lidt fix fax med torsionsfjedrene også , men et 10 tommer bredt fælg under en org skærm er fuldt muligt hvis man lige grejer den rigtigt - og alle dele kan købes færdig fabrikeret til det..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du en totallængde på dem du søger?? Ser gerne efter om der er nogle på hylden..

Jan

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) virring Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej alle er bestemt ikke sur, her kommer nogle forhåbentligt konstruktive svar:

søren:
Som jeg husker standard akslerne er de ikke lige hele vejen, men en del tykkere ved strålerne. Efter min bedste overbevisning kan du derfor ikke blot fræse strålerne længere afkorte akslen er skære nyt geving i enderne. JEG STOD OG KIKKEDE PÅ AKSLERNE MENS JEG SKREV DET, NETOP FOR IKKE AT LAVE DEtte STUNT, AKSLERNE JEG HAR ER DREJET NED TIL SAMME DIAMETER CA. 30-40 MM LÆNGERE IND END DER ER STRÅLER. TÆNKER AT MAN MÅSKE KUNNE FJERNE NOGLE AF STRÅLERNE I TROMLERNE MEN DET KIKKER JEG PÅ.

BIFFO:
IKKE RIGTIGT, DER ER FORSKEL PÅ LANGE OG KORTE AKSELRØR: FORSKELLEN LIGGER MELLEM BESLAGET TIL FJEDERPLADEN OG UD HVOR LEJEHUSET MONTERES, VIL IKKE HÆNGES OP PÅ DET MEN VIL TRO DER ER CA. 3 CM FORSKEL.

RASSER: JA MEN .....MEN....MEN......DET ER SNART JUL OG FOGEDEN ER HER ALLEREDE;0)

BOXERSERVICE: TAK DER LYS I ENDEN AF TUNNELEN NU.......

BORNHOLMER: DET ER IKKE TIL EN BOBBEL, DET TIL BADEKARET

MEN TAK ALLE I HØRER NÆRMERE

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Biffo Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Joh - selve akselrøret har samme længde. Der er, som du skriver, i beslaget fra fjederpladen til lejehuset forskellen ligger. Ved "korte" aksler har det en bredde på ca. 84 mm - "lange" aksler ca. 120 mm.
Så hvis du betragter akselrør + beslag som "akselrør" har du fuldstændig ret..

(permalink) virring Member
Skrev for 13 years siden | | | |

min fejl for det gør jeg, de sidder i hvert fald godt sammen, men den tager jeg naturligvis på min kappe....;0)

virring

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

øhhhh ????? badekaret ????? er den ikke bygget på en bobbelbund ????

eller har du en one off a kind plastikbalje ????

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.