Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VWNETTET - Skal siden Aldrig gøres færdig ?? SKRIV DIN KOMNMENTAR

Tags:
No tags yet.

(permalink) Runman Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ikke har været med fra starten og ved derfor ikke "hvad der har været" men er i bund og grund godt tilfreds med vwnettet. Jeg er selfølgeligt tilhænger af lidt opdatering, så som PM og oprydning/ sletning af gamle salgsannoncer. Det er selfølgeligt Morten som klart bestemmer om der skal opdateres, og skulle det ske så støtter jeg en evt bruger betaling.
Mvh

-------------------------------------------
Henrik Hansson - 20822654
4800 Nyk. F.
runman (a) runman.dk
(permalink) sigaard Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvorfor lave om på noget der fungerer...

Godt nok mangler der nogle ting, men det er der mange der har levet med længe... Og det virker uden problemer..
Lad det være som det er..

(permalink) eschultz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Brian W Member
Skrev for 5 timer siden | | |
Jeg er godt nok også bekendt med email og telefoner, men det er da 100 gange nemmere lige at sende folk en PM her inde, hvis man lige falder over noget i en annonce..

Hvorfor er det nemmere med en pm end en e-mail?
E-mail tjekkes nok oftere end vwnettet.
Hvis folk vil sælge noget, ka de sgu da bare opgive deres opholdssted, telefonnummer og e-mail. Men det er der bare en stor del, der ikke ka finde ud af.

sigaard Member
Skrev for 1 time siden | | |
Hvorfor lave om på noget der fungerer.
Jeg er ENIG

-------------------------------------------
30-82-21-08 Mail: verdensnavle.dk[at]gmail.com Lokation Lolland
(permalink) Brian W Member
Skrev for 13 years siden | | | |

I forstår vidst ikke helt meningen med dette indlæg, og da slet ikke hvid folk bare svare på den sidste side uden at læse hvad der er skrevet om, men det kan også være det samme, det ser ud til at dem der sætter sig på tværs af udviklingen vinder igen igen.

Jeg forstår godt at der ikke bliver gjort noget for at forbedre siden og brugen af den, når halvdelen er ligeglade.
Men det er nok dobbelt moralen der snakker for dem, for hvis funktioner som, PM, slette sine annoncer osv, var en mulighed her inde, så blev det sku brugt af jer alle.

Men nu gider jeg ikke bruge mere krudt på det, det fik de da skudt i sænk ret hurtigt.

God jul.

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) Brian W Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hansen-Danmark Member
Skrev for 13 timer siden | | |

Det er godt nok nogle store tal 10 mia sider og 100 gange nemmere end at sende en mail, sådan har jeg aldrig set på det før, at det er så svært at sende en mail ha ha. Du kan da bare slette indholdet i din salgsannonce så er den prut også slået,

Vwnettet er fint som det er, ikke perfekt efter alles smag men sådan er det jo Brian
mvh Kenneth

...

Der bliver jo ikke mindre sider at blade igennem af, og man kan jo ikke se på annoncen at du har slettet indholdet før, man alligevel er inde på den, også det kan da vidst ikke betale sig at bruge tid på at slette indholdet alligevel.
I forhold til at bare slette annoncen.

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Ta´det nu med ro og fortab dig ikke i detaljer. Der har været en række forsøg til at fremskynde forbedringer i tidens løb, og en masse ønsker om strukturelle ændringer - jeg tør næsten ikke sige det højt - f.eks. mhp yunkyarden ;-). Meeen realiteten er en anden, som du måske har læst både på og mellem linierne.
Jeg tror faktisk at virklig mange egentlig er glad for at vwnettet er som det nu engang er. Ufærdig, improviseret, men alligevel naven til alt luftkoelet vw action i DK. Til tider flæbet, dumarrogant og møgirriterende indspist, men også entusiastisk, hjertelig, hjælpesom og med et hav af forskellige synspunkter samlet under et vakkelvorn tag. Og lige meget hvor stor forskellighederne måtte være, ender det som regel lige som på sidste side af hver historie om den lille galliske landsby - i hygge, højt humør og "det sq da rart at være en del af det her".
Så det nok - ikke flere rom toddier til mig. God nat og sov godt...;)

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Jan M181 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis det skulle have været en ønske seddel til Julemanden, så tror jeg ikke det lykkes at få gaver med det brok. Jeg synes i alle skulle gå i værkstedet i morgen og skrue til i får blå fingre. Så kan i ønske varme i Morten`s garage. God Jul.

-------------------------------------------
I´m drivning a legend
M181 1975
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Syntes også at siden er god som den er,vi skal da være glade for at vi har vwnettet,
er lokket på næsten hver dag,og hvis folk vil i kontakt med hinanden kan man jo bare
sms eller mail. GOD JUL TIL ALLE HER PÅ SIDE OG ISER TIL MORTEN FOR DE HAN HAR LAVET DENNE SIDE.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Brian W Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja ja.. jeg har snart forstået at der er mange der er glade for siden som den er, men det er jo dobbelt moralsk som ind i H... for hvis ting som, PM, slette annoncer, rette overskrifter osv virkede, så brugte i alle dem.

Jeg er blevet kontaktet over mobilen af en der kalder sig "Tagsænket" fra Lolland, de er mellem 10 og 15 mand som ikke har kunne logge på lige siden at siden blev "opdateret" sagde han, men hva med dem så? hvis ikke alle login er fikset, så er der sikkert flere der ikke kan komme på mere..

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kan folk ikke komme på er det deres egen skyld og ikke vwnettets - ja det er måske lidt sværerer end andre , men langt fra umuligt...

nu har du ikke været her så længe, havde du det havde du oplevet de massive hackerangreb vi engang bøvlede med, og du ville være lykkelig for at undvære dem..
ligesom os andre
og ville ha forståelse for ændringerne
ligesom os andre..

vi er tilfredse med det som det er.

men har fuld forståelse for dine ønsker - håber også du har forståelse for hvorfor de ikke bliver indfriet. tak

og bed dine 10 venner oprette et nyt brugernavn/mail - så er de på igen. ellers giv dem en hjælpene hånd - så er de på igen....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Eller de kunne kontakte os og få hjælp til at komme på med deres gamle login?! Det er nyheder for mig at de ikke kan komme på, så jeg tror ikke de nogensinde har sagt det. Der er indtil videre ikke nogen jeg ikke har kunne hjælpe med dette. Folk har det med at tro at de kan huske deres brugernavn og/eller email adresser. Det kan de sjældent.
Brugernavne med æ,ø,å blev jo ændret - det blev der skrevet side op og side ned om, da det blev konverteret, så der er sikkert en logisk forklaring.
Men tankelæsere det bliver vi aldrig!

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det kan godt være jeg spørge dumt men hvordan skal en der ikke kan logge ind kontakte jer ?
Og komme med spørgsmål så i kan hjælpe personen

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Thomas citat:
"Jeg kan godt se meningen med dit indlæg, men prøv nu at forstå den helt simple mekanik i dette med private hjemmesider.....
Hvis Morten får lyst til, i morgen måske, at sige domænet op og slette hele databasen....... så VW nettet er væk, gone, finito..... så er han i sin gode ret til det.
Bevares! Han ville være en røv med ører, men der er intet i andre kan stille op"

Jeps det er nemlig rigtig Thomas, det fik mig til at tænke på noget der blev sagt i flimmerkassen forleden aften.
"Jeg har altid været så ked af at jeg aldrig har haft råd til et par sko, men så en dag mødte jeg en mand uden fødder!" :-)

Go' jul ;-)

(permalink) micha racing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

grinner ...... ps det var hvis bare ønsker brian kom med ikke noget med at hænge folk ud :))) ps. hvis der var en anden dansk vw side som var der ville denne side nok køre med alle de ændringer man kunne ønske sig for at vinde folk til at bruge denne her, men da dette ikke er tilfældet må man nok se i øjnene at ønsker ikke er her for at blive opfyldt :(((( man må leve med den eller lade vær

go jul til alle og gå så ud og skru eller svejs eller andet vw stuff så i kan KOMME til de danske vw træf og ikke bare siddet foran pc og følge med det er nemlig det der slukker og lukker træf osv..

nurse-1.jpg

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Brian W Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg syntes ikke at jeres spydige kommentare osv er oplagte her i indlæget, nu har i jo sikkert bare set jer små tøse sure over at jeg kom med et par forslag og idéer som der også er mange andre der deler, men de negative og ligeglade personer slår mest igennem så i vandt vel debatten igen.

Det har jo ikke været min hensigt at hænge folk ud og skabe splid eller fuldstændig nedgøre siden, men blot for at hjælpe til med at gøre det lidt lettere for alle..
Men det er vidst ikke værd at bruge mere tid på nu.

(Dog kan jeg ikke slette indlæget, så det må blive liggende.)

Men Go jul.

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg laver lige et forsøg med "Godwin's law":

Adolf Hitler!

Læs forklaringen her: http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law (linket vil ikke rigtigt virke på vwnettet, så kopier det og sæt det ind i din browser)

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Søren det er ikke nok at nævne føren, du skal sammenligne et indlæg eller en holdning med nazisme eller nazisterne, for at Godwins law gælder.

Men for lige at vende tilbage til funktionerne på vwnettet, hvor meget kræves der for at få de ting der mangler på plads? der er jo ingen tvivl om at det aldrig er blevet færdigt siden opdateringen, for snart længe siden.

Ambitionen var at de nævnte mangler skulle programeres, det er der heller ikke tvivl om, og det er jo ikke fuldstændigt vanvittige funktioner der efterlyses, men funktioner der er standart på et moderne forum.

Jeg er også ret sikker på at hvis der kom en der er ekspert ROR programering, der lige kunne fikse det og vi så havde fuktionerne så ville det være dejligt. Jeg kan desværre ikke programere, men er sikker på at det kunne ordnes med et minimum af nedetid, da det overordnede på sitet er ordnet.

Som jeg husker det var der en her på vwnette som programerede det, men ikke længere kunne lægge den tid i det som det krævede, og det er jo en ærlig sag. Men det bliver programeringen jo ikke færdig af, og hvis den ikke bliver vedligeholdt vil vi løbe ind i problemer før eller siden.

Så min opfordring er er: spørg i dit netværk om der er en Ruby on rails programør, som kunne være intereseret i at gennemgå VWnette, så vi undgår at databasen med den meget viden forsvinder pga. et hackerangreb eller andet, samtidig kunne de sidste ting jo også fikses.

På den måde bevare vi vwnettet og samtidig får vi det opdateret, OG DET ER BÅRE DÆJLIG!!!!!!!!

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Funktionen "slet annoncen" fungerer pt sådan på vwnettet at du kontakter en af administ-/moderatoren via mail eller tlf og beder om at får din annonce/indlæg slettet. Hvis du synes at din annonce/tråd er outdated, ikke længere relevant eller "ødelagt", kan du altid vælge denne option. Har selv prøvet det, det virker.

@admin: I denne sammenhang kunne det være en fordel, hvis administ-/moderatorens kontaktoplysninger kunne blive samlet et sted, f.eks. i tråden "vwnettets regler".
Det er jo ikke alle der ved hvem de skal henvende sig til (eller står de nogle steder og jeg har bare ikke fundet dem...???)

Og Brian jeg tror nu ikke at du rammer plet med at titulere dem som er bekendt med realiteterne omkring vwnettets drift og har arrangeret sig med det for "negative og ligeglade personer". Tænk lige igen...
Alle ved hvilke funktioner mangler for at gøre siden mere brugervenlig.

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Brian, jeg mener ikke selv at jeg er hverken spydig, negativ, ligeglad eller små tøsesur.. Hvis jeg altså var en af dem du hentyder til..
Og jeg forstår også godt at du måske er lidt skuffet over at dit initiativ ikke vandt fodfæste..
Jeg forstår dog ikke din reaktion, der virker lidt nærtagende på en måde.. Jeg har læst tråden igennem og har ingen spydigheder eller mudderkast fundet, du er faktisk selv den der kommer nærmest efter min mening..

Iøvrigt mener jeg at en tråd som denne, i en god tone er, eller kan være, ganske frugtbar og nyttig. Så tak for det gode initiativ, Brian..
Lad os holde tråden kørende så længe som muligt..
Alle: Lad nu VW-nettet fungere i fred (julefred) og gå ud og hold julefrokost, drik noget glögg, æd nogen pebernødder og skru noget bil. Jeg er altid så spændt på at se hvad der kommer ud af garagerne til foråret..
Vil i komme i det rette humør, lyt til Bjarne Lillers "Knap en bajer op" og hav en god Weekend!

-------------------------------------------
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Til VagHenrik Ringsted. :
Jeg mener ikke det er så afsindigt svært for folk at finde min e-mail adresse i diverse indlæg her på sitet. Det er da i hvert fald lykkedes for alle dem, jeg har hjulpet med diverse her på siden i løbet af årene.

I får den da lige igen, hvis det er... men tillad mig at holde mig til min e-mail adresse. Jeg orker ikke at blive ringet op alle alle mulige ukendte personer omkring de her ting i tide og utide.
mette[AT]egeskov.net

Til micha racing: jamen der findes da danske alternativer... SAC har da haft et forum i mange år, og buggyklubben m.fl. andre danske VW klubber, men uanset om folk synes VWnettet har fejl og mangler og alt muligt andet, så er det jo her vi alle ender, for VWnettet elsker vi jo med alle dets skønhedsfejl lige som vi elsker vores bil(er) med dets(deres) fejl og mangler og koner/kærester/mænd (hvis man skulle have sådan nogle).

Til Teddy:
Problemet er jo ikke at vi mangler en RoR programmør - for sådan én havde (måske har) vi jo. En ganske dygtig og habil én af slagsen endda. Problemet er at han simpelthen ikke orkede mere, fordi hver eneste gang, der blev taget et tiltag for at komme noget til livs, så endte det i brok og WhatNot.
Han hoster i øvrigt stadig VWnettet og holder det kørende 24-7. Hvornår har VWnettet sidst været nede? Hvornår er det sidste blevet hacket?
De sidste tiltag der blev taget, afhjalp hastigheds problematikkerne og hacker/spam tiltag. Alt de I savner var på planen, men entusiasmen for at lægge en masse timer i projektet blev kvalt af ævl og kævl og derfor endte VWnettet i den basale men velfungerende version, som I kan nyde godt af nu.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er bruger brok der er skyld i at siden ikke er blevet færdig, fordi folk der er aktive involveret i vwnettet vedligeholdelse orker ikke mere pga ævl og kævl???... Det lyder lidt som søforklaringer ;-)eller afstrafelse/diciplinering for utaknemlig opførsel... Dvs hvis ingen vil komme med forbedringsforslag eller kritik og de få notoriske brokhoveder kunne ti stille, ville siden stå skarpt og opdateret??? Meget morsomt.
Synes nu ikke at brok overvejer på siden... eller skulle få lov til at fylde så meget i det stor billed. Synes også at sådan et åbent forum bør kunne bære lidt brok til tid og utid.

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Du kan da synes det lyder lige så meget som en søforklaring, som du har lyst. Jeg valgte at fortælle ud af posen, hvad der var årsagen til at han mistede interessen.
Men bevares, hvis jeres egne forklaringer er bedre, så bryg dog videre på dem... når man fortæller noget ofte nok, eller når nok er enige om noget, så bliver det jo til sandhed.. Er det efterhånden ikke sådan at internettet fungerer?

Se nu f.eks. bare sandheden om Danmark i dette indlæg: http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?p=528824
Vi er jo et F R Y G T E L I G T folkefærd ;-)

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 13 years siden | | | |

Fortså mig ret, jeg er fløjtende ligeglad med om denne side nogensinde bliver færdig eller ej. Den er der og den virker, og det er fint med mig.
Og alt hvad der bør siges om sandhed kan findes her http://www.tsitpabrevodnal.ten/dearthwosh.p?php=428825 , hvis man har lyst til at fordybe sig. Den er heller ikke lige så pjattet...

Men programmøren har mistet interesse pga brok og fortsætter alligevel 24/7 på minimal blus. Det er jo trist og catch22... Så må man håbe at det ikke bliver værre

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) webmate Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dette er så indlæg nr. 100, hvornår mon denne debat slutter?

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det var dog den sygeste debat du linkede til Mette, total griner. Selv da nogen påpegede at flaget han starter med er Finsk, så tror han ikke på det...Jeg fik lyst til at svare..men har ikke lyst til at melde mig på siden.

Anyway...VWnettet er squ da meget fedt...man kunne bare indføre en signatur standart, med fx mail || tlf eller mail && tlf. Så kan PM snildt undværes.

R

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Reply »

You must log in to post.