ville lige høre her inde om der er nogle som har erfaring med dette firma http://www.mofoco.com inde jeg smider mine penge over søen
ville lige høre her inde om der er nogle som har erfaring med dette firma http://www.mofoco.com inde jeg smider mine penge over søen
Hvad er det du har planer om at købe fra dem?
Jeg ville aldrig købe en motor af dem da de ikke har et specielt godt ry. Skulle jeg bare have nogle enkelte stumper fra dem ville jeg have dem i hånden og kontrollere dem selv først inden jeg betalte en krone.
Hvis jeg absolut skulle sende mine penge til USA for at købe type 1 stumper ville jeg bruge firmaer som fx. CB Performance (men husk stadig at måle alting efter når du modtager stumperne, da det meste er lavet i Kina)
/Jacob
tak for svaret, men kom en time forsent har lige bestilt lidt stumper der fra som forsøg så må vi se om de røv render mig mvh thomas
Efter hvad du skriver her http://vwnettet.dk/topic/168981#post-605904 ...altså at det hele skal spille 100%.
Så forstår jeg ikke en meter af hvorfor du bestiller hos Mofoco.
Spørg lige igen hvad det er for nogle stumper du har bestilt?
ventil fjedre tænding og lidt andre småting
Nå okay så går det nok ikke helt galt, men check lige fjedrene når du får dem.
Det er da utroligt at det kan betale sig at købe de par småting i USA.
det er oss kun tændings systemet http://www.mofoco.com/item/EMPI_11100_ENGINE_DIS_IGNITION_COMPUFIRE_VW_BUG_BUS_009/318/c97 der er meget billiger ca 2000 billiger når alle afgifter og told er betalt. de andre dele koster det samme som her hjemme
Jeg har købt en del hos dem, og de leverede som planlagt. Dog er deres reworked dele ikke en skid værd. Mine topstykker kommer fra Mofoco, de er dog ikke lige så gode som el bandidos fra CB performence, men til prisen er de sku ok
Jeg har ingen erfaring med det pågældende tændingssystem, men EMPI har alvorlige kvalitetsproblemer med mange af deres andre produkter så man skal nok lige holde lidt ekstra øje med det.
Tændingssystemet var ikke et sted jeg ville spare penge og det siger jeg ikke for at være negativ eller kritisere men blot fordi jeg har erfaret hvor meget det betyder for at få motoren til at gå ordenligt og udnytte potentialet fuldt ud. (håber du tager det konstruktivt ;-) )
har heller ikke set andre køre med det her hjemme men nu skal det prøves kan jo altid sætte det på hylden igen hvis det ikke funger...
Er det ikke bare tændingsmodul til fordeleren, spole og kabler der er i det kit?
Ja ja helt sikkert.
Det ser ud til at være stort set vedligeholdelsesfrit eftersom alt mekanikken er fjernet så det burde da give basis for et driftsikkert system hvis elektronikken også er i orden.
jo det har du helt ret i rasser og dalhems forlanger 4950sek for det samme set som i us kan fåes til ca 1400kr
Det koster da ikke ret meget over en tusse herhjemme?!
Eller har jeg overset noget ?
har ikke kunne finde det i dk kun ved dalhems
Ok.
Penge er også bare papir, som man siger ;-)
@Rasser: Selve rotoren i fordeleren er også fjernet så tændkablerne sidder direkte på spolen og man undgår derfor energitab mellem rotor og dæksel. Desuden ser det ud til at det er en dobbeltspole så den burde kunne give et ordenligt skrald når den har dobbelt så meget tid til at lade op og køle af mellem hver gnist.
he he ja men da det kun er et forsøg så kan jeg jo gemme det papir jeg spare til at tøre øjnene med når det hele siger bang
Hmmm..... hvad kan den som en god 050, 010 eller sågar en ordentlig 009 ikke kan ???
Aah. Jeg må ha en iPad, skærmen er åbenbart ikke stor nok på min iPhone.
Men penge er altså stadig bare papir ;-)
som warp skriver mindre energi tab- bedre gnist.
ingen veligehold
også for at prøve noget nyt
Var skam ikke ment i en hånende tone, nærmere undrende. Har aldrig helt forstået at der skal en bedre gnist til. Er det noget der er test der har vist eller ??
Kan dog godt forstå idéen bag nul vedligehold, men elektronik er elektronik, og går det galt kan man ikke bare lige stikke skruetrækkeren i det og justere lidt og så køre videre. Kan godt være det bare er mig der er gammeldags :-D ....
he he ja søren du er gammeldags :) kan ikke ud fra egne erfaring sige at det er bedre med elektronisk tændeng da jeg aldrig selv har kørt med det, men alle dem som jeg kender der køre med alm elektronisk tænding siger at de aldrig kunne finde på at gå tilbage til platiner
Ja det er dokumenteret.
Kraftigere og mere præcis gnist = bedre og mere komplet forbrænding = bedre moment og dermed mere effekt
...dog er det ikke noget der rigtig bliver aktuelt før man begynder at tune.
Hmmm .... ok .... er da værd at overveje så.
Går ud fra at det er en 009 den monteres i ???
Hænger man så ikke på den samme crappy avanceringskurve, bare med bedre præcision ???