Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Opgradering af type 1 bag bremser.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Skotte fra Arhus. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har lige læst i Volksworld om en det har opgraderede deres type 1 bagbremser (1958)med nogle dele fra type 3 .
Hvilke dele eller hvordan han har gjort det står det ikk noget om .

Er der nogen der har noget erfaring med dette setup ? Fordel/ulemper.

Venlig hilsen John.

-------------------------------------------
61 Type 1.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja du tager bare et komplet sæt bagbremser fra en 5 huls type3 og knalder på din 58er - ankerpladen skal skaffes fra en donorbil - resten kan fåes nyt ved vores sponsorer....

fordelen er at de bremser væsentligt bedre - især hvis man feks har csp skive bremser foran på bilen.
ulempen er at det er svært at finde et par gode ankerplader til ok pris.
og at det evt øger sporvidden ca 15 mm

og har du ikke forbedret dine forbremser , så glem det, så er det spildt arbejde.

har du skiftet gearkassen ??

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Skotte fra Arhus. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Bornholmer,
min bil er fra 61. Planen er at sætte et par csp skive bremser på foran.

Jeg har de oprindeligt ankerplader på nu, er de ikke god nok?

Gearkassen er swingaxle fra en senere tidspunkt (bredde axel)men jeg har også en med korte axel.

Tak for svar Bornholmer

vh John

-------------------------------------------
61 Type 1.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

tromlediameteren er større på Type3 bremserne - derfor de bremser bedre bla - og nej du kan IKKE bruge dine type1 ankerplader, vil du ha større bakker på skal du ha større ankerplader....

sætter du de korte aksler på din bredsporede gearkasse , så bliver sporvidden nok næsten det samme som den er nu ...

kører du med bredsporet gearkasse på din 58er nu - hvilke bagbremser har du så på nu , hvor brede er dine bremsebakker - er du heldig kan du nøjes med en større hjulcylinder - så fungerer det næsten lige så godt sammen med skivebremserne i foran

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Skotte fra Arhus. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak igen ,

så vil jeg køre med den gearkassen og bag bremser setup jeg har nu , de er nemlig det brede bakker og tromler .

-------------------------------------------
61 Type 1.

Reply

You must log in to post.