Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  køling af type 1 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) kew Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har en 1800 type 1 motor i min speedster, den har den amerikanske olie køler monteret bag blæser hus i motor rum.

den løsning er jeg ikke tilfreds med så jeg vil lave om mem der er nogle tanker..

1 hvis jeg vil bruge ekstern oli køler vil det være godt nok at placere den ved gearkassen over trækaksel

2 eller er en Type1 orignal oli køler nok ? i 30HK med dog house

/Kew

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Kenneth.

Et godt 30 hk´s blæsehus m. doghouse, samt ALLE stykker køleblik vil kunne klare opgaven 90% af tiden. Der hvor det måske (afh. af den pågældende opsætning) kan komme til at knibe, er på motorvejen med højere hastigheder over længere stræk.

Det afhænger også en del af det pågældende kit, og i særdeleshed bagklappens luftåbninger. Nogen modeller har slet ikke tilstrækkelig luft åbning, andre er rimelige.
Man kan afhjælpe problemet med at bore to 2" huller i forpladen over starteren, hvor blæseren så kan suge lidt luft osse.

Hvis du vil køre med en ekstern køler som skal ligge under maven på den, så vil jeg på det kraftigste anbefale en Atomic Warrior køler (med blæser) ell. lign. ellers har du ingen køling når bilen kun triller, mellem kryds eller dets lige.

Men du har ret i, at amerikanerløsningen med køleren er en meget skidt løsning. Væsentlig ringere end std.
T
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kew Member
Skrev for 13 years siden | | | |

her er nogle billeder af motor rum, og der er 3 huller i pladenforan motor, men min klap har kun huld i siden

og så lige et af det gamle blæserhus..!

blshus.jpg
motor.jpg
klap.jpg

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

UHH! Hvis du har tænkt dig at beholde din motor i lang tid, så sætter du det blæsehus op på hylden til de andre ubrugelige ting. Den er smart, men ikke særlig effektiv.
De 3 huller i "forpladen" er fint nok. Men den måde de er placeret på gør, at du hvis du vælger et 30 hk hus med doghouse, bør føre varmen fra oliekøleren længere ned mod asfalten, feks. med et stykke 2½" flexrør el. lign. Ellers vil motoren suge den varme luft lige ind igen. Så hjælper det jo ikke meget.
Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan din bagklap er lavet. Kan du forsyne os med et par billeder mere fra forskellig vinkel ?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Uha-uha. Så havde jeg ikke behøvet at bekymre mig om min speedster. Der skal meget mere hul til før det hjælper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mccloud Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kenneth: hvad med en extern frontoliekøler, ikke den pæneste/nemmeste løsning, men det duer
/Claus

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har en masse meter olie slang du godt kan købe hvis du vil, du skal bare selv skaffe an fittings.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Man kan ikke byde en luftkølet motor et motorrum hvor der ikke kommer kold luft.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kew Member
Skrev for 13 years siden | | | |

planen er nok at bruge en original oliekøle med er 30HK blæs med alle køle plader i, føre varmen fra oliekøler længer ned, bore nogle flere store huller i forpladen, evt. montere noget rør som skovler luft ind fra over gearkassen, lave nogle flere huller i bagklappen.

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook

Reply

You must log in to post.