Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  "pap" løs i motorum

Tags:
No tags yet.

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har lige opdaget at pappet der sidder bag motoren er løst og er lidt for tæt på blæseren. Jeg tænker jeg flår det af snarest muligt, ikke sandt? Ligger der ledniger eller andet jeg skal passe på, når jeg hiver pappet af? Hvad er bedst at lydisolere med, når jeg så endgang for motoren ud-så jeg kan komme til.

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Kristian,

Hvis det sidder løst skal det ud da du ellers risikerer at det blokerer indsugningen til blæseren. Mht. ledninger er der er kun originalt det som du kan se på dette billed. Som du også kan se er jeg tilhænger af den originale lydisolering (pappet er efterfølgende monteret), men det kan forbedres:

http://www.youtube.com/user/brighteyefilms#p/u/92/u7eIF4cgFx4

Hilsen
Torben

juni 184.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej.
Jeg er ikke bekendt med at vi kan få Quick roof herhjemme. Men kender godt produktet. Det må/kan dog ikke samenlignes med Dynomat og Silent coat. Det er absolut en klasse op.
Men hvis man ikke har et "problem" med at isoleringen blir lidt tyk, er alm Carma produkter, som kan købes i Harald N, Thansen etc. udmærkede. tæppefilten fungerer fint. Men jeg vil dog fraråde at lægge det i bunden!!! - been there, done that. Det dur ikke på vores breddegrader, hvor vi har relativ høj luftfugtighed.

Mht. isolering i motorrummet, så er den bedste løsning Martin Lorentzen og jeg har fundet, at lægge et lag Dynomat op og ovenpå det lime et lag "æggebakkeskum" det er måske ikke specielt kønt, men det er DÆLME! effektivt.
Mht. isolering i døre og quarterpaneler har jeg kun set et produkt blive siddende år ud og ind. Det er Dynomat. Vi leger lidt med Silent coat i dørene pt. bla. fordi det kun er 2/3 pris af Dynomat. Men vi har ikke rigtig nogen erfaringer vi vil dele ud af endnu, ud over dæmpningen.

Mht dæmpning af bundplader kan alm Carma produkter sagtens bruges. Man skal dog sørge for at bundpladerne er helt rene og affedtede inden pålægning. Dernæst bør man varme pladerne lidt op inden montering, og så varme dem yderligere med en varmepistol (eller konens hårtørrer, - GRIIN, men den virker fint til formålet) og så trykke pladen ned i rillerne i bundpladen. Det er sku hårdt for tommeltotten, men slutresultatet er godt.
Dæmpning af hjulkasser foran: der bruger vi et lag Dynamat, igen fordi det er tyndt og effektivt. Ovenpå på det limes så et lag filt.
Under loftbeklædningen er der et par forskellige løsningsmodeller. en nem og billig (og rimelig effektiv) løsning er, at lime nogle 15 mm skumgummiplader op. De skal dække HELE loftspladen. Er man til mere, limer man først Dynomat op og dernæst skumgummipladen.
En sidste ting jeg vil gøre opmærksom på, er C stolpen, eller gennemgangen fra motorrum til kabine ved siden af bagruden. På de ældre modeller ligger der poser med filt derinde. På de nyere modeller er der pustet en sjat polyurethanskum ind som lydbarriere. Tidens tand og diverse renoveringer har gjort, at det sjældent er til stede mere. En effektiv måde at afhjælpe det problem er, først at skyde noget Dinitrol, som danner en hård overflade, ind i hulrummet, f.eks med en fogger nozzle. Lad så bilen stå nogle dage, gerne i en god temperatur, så Dinitrolen kan afdampe og hærde op. dernæst tager du en dåse polyurethanskum eller fuge skum, og så giver du bilen et pift op i begge stolper. MEN pas på ikke at overdrive, for så har du det bare ud over det hele. Og det er ikke sjovt. Men sådan et pift på en 3 sekunder er passende.
Så er du kommet et langt stykke med din dæmpning.

Gør man det på denne måde, er der hurtigt dæmpningsmateriale for 3000 kr. Men det er osse en HELT anden køreoplevelse bagefter.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peter Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej derude igen,

Plejer i at "ledningerne bag tjærepappet, eller ligger man ledningen uden på?

Mvh Peter

-------------------------------------------
Livet er én lang uddannelse... En fejl er først en fejl anden gang den begås!!!

Reply

You must log in to post.