Hej.
Jeg er ikke bekendt med at vi kan få Quick roof herhjemme. Men kender godt produktet. Det må/kan dog ikke samenlignes med Dynomat og Silent coat. Det er absolut en klasse op.
Men hvis man ikke har et "problem" med at isoleringen blir lidt tyk, er alm Carma produkter, som kan købes i Harald N, Thansen etc. udmærkede. tæppefilten fungerer fint. Men jeg vil dog fraråde at lægge det i bunden!!! - been there, done that. Det dur ikke på vores breddegrader, hvor vi har relativ høj luftfugtighed.
Mht. isolering i motorrummet, så er den bedste løsning Martin Lorentzen og jeg har fundet, at lægge et lag Dynomat op og ovenpå det lime et lag "æggebakkeskum" det er måske ikke specielt kønt, men det er DÆLME! effektivt.
Mht. isolering i døre og quarterpaneler har jeg kun set et produkt blive siddende år ud og ind. Det er Dynomat. Vi leger lidt med Silent coat i dørene pt. bla. fordi det kun er 2/3 pris af Dynomat. Men vi har ikke rigtig nogen erfaringer vi vil dele ud af endnu, ud over dæmpningen.
Mht dæmpning af bundplader kan alm Carma produkter sagtens bruges. Man skal dog sørge for at bundpladerne er helt rene og affedtede inden pålægning. Dernæst bør man varme pladerne lidt op inden montering, og så varme dem yderligere med en varmepistol (eller konens hårtørrer, - GRIIN, men den virker fint til formålet) og så trykke pladen ned i rillerne i bundpladen. Det er sku hårdt for tommeltotten, men slutresultatet er godt.
Dæmpning af hjulkasser foran: der bruger vi et lag Dynamat, igen fordi det er tyndt og effektivt. Ovenpå på det limes så et lag filt.
Under loftbeklædningen er der et par forskellige løsningsmodeller. en nem og billig (og rimelig effektiv) løsning er, at lime nogle 15 mm skumgummiplader op. De skal dække HELE loftspladen. Er man til mere, limer man først Dynomat op og dernæst skumgummipladen.
En sidste ting jeg vil gøre opmærksom på, er C stolpen, eller gennemgangen fra motorrum til kabine ved siden af bagruden. På de ældre modeller ligger der poser med filt derinde. På de nyere modeller er der pustet en sjat polyurethanskum ind som lydbarriere. Tidens tand og diverse renoveringer har gjort, at det sjældent er til stede mere. En effektiv måde at afhjælpe det problem er, først at skyde noget Dinitrol, som danner en hård overflade, ind i hulrummet, f.eks med en fogger nozzle. Lad så bilen stå nogle dage, gerne i en god temperatur, så Dinitrolen kan afdampe og hærde op. dernæst tager du en dåse polyurethanskum eller fuge skum, og så giver du bilen et pift op i begge stolper. MEN pas på ikke at overdrive, for så har du det bare ud over det hele. Og det er ikke sjovt. Men sådan et pift på en 3 sekunder er passende.
Så er du kommet et langt stykke med din dæmpning.
Gør man det på denne måde, er der hurtigt dæmpningsmateriale for 3000 kr. Men det er osse en HELT anden køreoplevelse bagefter.
T