Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bremse spørgsmål

(permalink) termhlen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej jeg havde en lidt underlig oplevelse sidst vi var på ferie i bussen med campingvognen efter.

til at starte med gik det sådan set fint men så syntes jeg at jeg begyndte at miste bremse effekt.

første tryk bremser bussen fint men næste tryk begynder den at blive hård og er meget svær at bremse.

jeg ved ikke om det er fordi de var blevet for varme ???

jeg lod bussen stå til næste dag hvor jeg skulle op til byen, kørte stille og roligt i første gear, så prøvede jeg at bremse igen 3 korte tryk som man pumper bremsen lidt. der sker det samme første tryk bremser bussen fint men så mister den effekt igen.

hvad kan det være der er galt her ??? kan det være en kaliberne der hænger måske

oktober 2010 116.jpg

-------------------------------------------
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kunne godt være at der ikke er vacum nok til din bremseforstærker.
Der sidder en ventil lige efter manifolden på slangen den kan være stoppet, ellers en utæt slange eller en defekt forstærker.
Hvis du slukker motoren og pumper på bremsepedalen til den er helt hård og herefter holder trykket på pedalen og starter motoren så skal pedalen synke næsten med det samme så virker vacumet hvert fald.

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det er helt sikkert et forstærkerproblem.
Så vidt jeg husker går der et stålrør i hele bilens længde. Det ruster op.
Ellers er det utætte slanger, defekt kontraventil og sjældent forstærkeren.
Men bilerne er gamle, alt kan ske.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) termhlen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Mange tak det vil jeg lige prøve, jeg vender lige tilbage når det fs prøvet

-------------------------------------------
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fra forstærkeren er der ca 50 cm slange, så 3 m rør godt gemt ved venstre hovedvange, så igen 100 cm slange som ender i kontraventilen i motorrummet lige til venstre for og lidt under din karburator (1600 motor), den er så tilsluttet indsugningen med 5 cm slange. Højest sandsyneligt slangerne der er mørnet over...

Lars

-------------------------------------------
(permalink) termhlen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Lækkert Lars, er det noget pis at skifte ? Min motor er en 2,0

Kunne godt lige bruge en værksteds håndbog så jeg kan se hvordan det skal se ud

-------------------------------------------
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du skal jo under bilen til det meste, men det er til at lave.. Når nu din er en 2,0 skal du kigge efter en ca 15mm tyk slange i venstre forreste hjørne af motor rummet.

Hvor kommre du fra?

Lars

-------------------------------------------
(permalink) termhlen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

super det må jeg lige få set på lars jamen kommer fra randers

-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.