Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  montering af tænding/rotor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har lige fået en strømfordeler hjem til min T4, men forstår ikke helt hvad jeg læser i reparationshåndbogen!!!

Når motoren er drejet til sit nul mærke, og den notgang der er til tændspolen i motoren står på tværs af motoren, hvad vej skal tændspolen så vende, med kondensatoren frem eller bagud??

Formoder at når så tændkablerne skal tilsluttes at så er kabeltilslutningen på tændspolen synomymet med cylindrene. Forstået at forreste højre tilslutning er til cyl. 1, bagerste. cyl 2 og så fremdeles.

Ved ikke om det er til at forstå eller om jeg skal tage en stribe billeder og smide ind!!?

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Prøv lige at skrive det om for du blander strømfodeler og tændspole sammen - det er to forskelige ting.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rotoren i strømfordeleren skal stå ud for kærven i kanten på strømfordeleren hvorpå dækslet træder.Dette er slutmont.og da der er skrå fortanding på drevet skal rotoren pege mod støttebolten til benzinpumpen når man starter monteringen.Du skal huske det skal være 0mærke for cyl.1 dvs. det lille sektment på fordelerdrevet skal
vende mod remskiven.
Er det en Haynes rep. bog så pas på der er mange fejl i dem

(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Beklager, det var selvfølgelig strømfordeleren jeg mener.

På de vedhæftede billeder står motoren i nul position, er der nogen der kan se om strømfordeleren står rigtigt???

Op i billedet er forenden af bilen, og ned naturligvis bagenden af bilen.

strmfordeler 3.jpg
strmfordeler 2.jpg
strmfordeler 1.jpg

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

normalt er ´1 i ca kl 4 position. men det er ikke unormalt at det flytter sig lidt når man skifter om til 009. Hvis den position du har der er ´1, så skal du have drevet drejet ca. 75 gr.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er jeg sat af og det ligger ud over min forståelse for motoren.

Hvordan sikrer jeg at cylinder 1 er i 0 mærket??? Det er jo ikke sikkert at den nul mærkning ham der har haft den før mig har lavet er korrekt....

Hvordan drejer jeg ellers drevet hvis det er nødvendigt??

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Cyl.1 står til nul når krumtapmærket passer og du samtidig har cyl.1 stående så du kan indstille ventilerne på cyl 1. Mærket vil jo kunne passe både ved cyl. 1 og cyl. 3. Derfor er du nødt til at kontrollere at motoren virkeligt står til cyl.1.
Så sætter du drevet ned, så det kommer til at passe med at fordeleren står til cyl.1 Uanset hvilken fordeler du bruger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

HOVSAAAA havde ikke lige læst det var en type4 motor.
Følg Franks vejledning. så skal det virke.

(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 13 years siden | | | |

fvee: super, så er jeg ikke den eneste der ikke læser hvad jeg skriver... :o)

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu mener jeg selv at have fattet hvordan den skal monteres - og hvis jeg har fattet det rigtigt er det stort. :o)

Er der nogen der kan se om det ser rigtigt ud. Motoren er i nul position for cylinder 1's tænding og rotoren i strømfordeleren står så tæt til "kl 4" position som muligt.

Sidder mine tændrørskabler rigtigt??? cylinder 1 ud for rotoren i "kl 4" position og derefter - mod uret - 2, 3, 4.

strmfordeler 4.jpg
strmfordeler 5.jpg

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301

Reply

You must log in to post.