Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1600 AS hakker når den skal for noget gas.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har en 1600 AS som har fået en nyslebet krumtap med lejer, nye 1600 cylinder, nye toppe med lang gevind, standart knast, 009 fordeler med elektronisk tænding, ny tændspole som passer til 009 med elektronisk tænding, nyt pakningssæt til karburator som er blevet rengjordt og pustet igennem. ventilerne blev justeret da den blev samlet men klapper lidt efter den har været varm nogle gange. Efter første tur med den kikkede jeg tændingen efter og troede at problemet lå i at man kunne dreje rotoren lidt på akslen så den blev ud skiftet med en anden som jeg havde liggende, men lige lidt hjalp det. Den tænder 10´ før top, hvis den kommer længere ned begynder den at "puffer". Den går super i tomgang og tager godt mod gas, men ikke man kører i bilen. Nogen som har en idé jeg lige skal kikke efter???

Hye

P,S Der sætter tarmslyng uden forvarmerør på.

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Hye,

Hvis jeg forstår dig ret, så hakker din motor når du accelererer (?) i så fald har du så kontrolleret din accelerationspumpe/r?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Passer mærkerne på din remskive?
Kont. OT og med en gradskive!!ellers kan du ikke finde hvor stemplet er i top.Der efter hvor 10gr. mærket er.
Det er måske en forkert remskive du har.Selv en ALU med gradendeling skal du kont.
noten kan være forkert fræset.
Kont. forstillingen på fordeleren,en 009 er jo ikke altid det bedste.

(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Torben. Ja, det er rigtig. Kun når man accelere hakker og skyder den. Når der kommer en fin stråle benzin ud af røret, så er den vel ok. Eller kan man kontrolere det på en anden måde?? Har tænkt på om karburator sprit kan løse mit problem. Det er jo ikke særlig varmt lige nu.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fvee- Jeg har et ALU hjul på som skaber lidt problemer med remmen. Så det gamle kommer på igen.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej igen,

Til at starte med er det nok at vide at den giver en fin stråle (men alt efter hvilken karburator du har (?), skal den afgive en afmålt min/max mængde). Hvis jeg var dig ville jeg finde en standard strømfordeler der passer til din karburator, da det også kunne være din tændingsavancering der ikke fungere korrekt. Hvis bilen f.eks. 'puffer' når gassen holdes konstant ved ca. 1500 omd/min når bilen holder stille, kan det tyde på at tændingsavancering ikke fungerer optimalt.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

..ser lige dit svar til FVEE og fint hvis du sætter et standard remhjul på.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tak for svarene indtil nu. Jeg skal nok lidt i værkstedet i morgen.
Det er en standart solex som jeg har på.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis det er en karburator med omløb,skal gasspjældet være helt
lukket i tomgang. Tomgangshastigheden stilles på den store skrue
på v side af karburatoren og co% på den lille der sidder lige over.
Den benzin der sprøjter ud af acc. pumperøret skal ramme kraven på
udløbsarmen fra hovedysen midt i karburatoren og derved lave en vifte.
Det med sprit er en rigtig god ide.

Held og lykke FVEE.

(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det hjalp med karburatorsprit.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har haft prøveplader på vognen i dag og fandt så ud af den går super når den er kold, tager fint mod gas og hakker ikke. men når den så er blevet varm og chokeren er slået fra hakker den når den for noget at leve af. Den er helt galt når man går fra 4 til 2 i et sving. Så det må jo ligge i at den for for lidt benzin når den ikke kører på choker. Men hvorfor en dyse skal skifte til en større?
Tændingen står som den skal.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Hye,

Hvilken type karburator har du monteret?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Torben.

Det er en solex 34 PICT-3

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg vil prøve med en 0,25 større hoveddyse.Har så lige pillet den ud for se størrelsen på den, men den er helt "voldtaget" i enden så man ikke kan se nummeret. Nogen der ved hvilken størrelse der sætter i en standart 1600 med en 34PICT-3??

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Hye,

Hov - dig havde jeg glemt. Standard hoveddysen er 127,5. Nu du har den adskilt, så prøv at måle hvor meget accelrationspumpen afgiver. I mellemtiden finder jeg ud af hvor meget den bør give - hvis ikke andre ved det (?).

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis det er en AD-motor så er hoveddysen 145. Fra motornummer AD0360024 bliver den ændret til en 130. Automatgear 125.
De andre 1600 har jeg ingen tal på.
Accelerationspumpeydelse : 1,45 cm3 plus/minus 0,15 cm3 pr slag

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Torben. Jeg har ikke pillet karburatoren af, men "suget" den ud med en lille slange. Gad ikke pille den af :-) Men skal nok pille den af. Hvad måler du mængden med? Man kan jo ikke ligefrem bruge et litermål.

Hye

John, det er en AS fra en bus

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg bruger et lille reagensglas som på vedlagte billed som jeg sætter en tragt i. Derefter afgiver jeg f.eks. 4 pumpeslag, deler mængden med 4 og så skal det i dit tilfælde (som John skriver) give 0,15 cm3 per slag.

Hilsen
Torben

pictures.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Fandt lige dette:

http://www.aircooledtech.com/34pict3_modification/

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) virring Member
Skrev for 13 years siden | | | |

uden at blande mig alt for meget tror jeg du som en af de andre skriver skal pille din kaburator af, skille den ad og blæse den ren, evt. lige køre hullerne i dyserne rundt med en nål eller et rent hår fra en stålbørste, og også tjekke acc.pumpen. og husk at den skal være tæt v. manifolden når du samler igen ellers driller den også. men det lyder rigtigt meget som acc. pumpen.

virring

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

John - ser nu at det er ca. 1,5 cm3 per slag. Er du ikke enig i det?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jo for pokker Torben. Jeg har jo kun skrevet det halve.
1,45 cm3 plus/minus 0,15 cm3.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Sådan, så mangler bare resultatet fra Hye :-)

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det har stået lidt stille i denne uge. Mit arbejde tager en del af min fritid :-)
Men skal rode lidt med den i weekenden. Virring- Karburatoren er rengjort og pustet igennem. Nyt repsæt er også monteret.

Hye

P.S Min hoveddyse var 125 og har skiftet til en 150 men har ikke kørt med den endnu.

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Hye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det hjalp med en hoveddyse på 150.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1

Reply

You must log in to post.