Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie Problem Ved Motoren

(permalink) simon Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Vwnettet jeg har i dag og de sidste gange haft problemer med at starte motoren hvor starten ik rigtigt ville tage fat. men fik den i gang og den lød virkelig som om alle tændrørende var færdige men fik dem tjekket og de var soddet til.

Bagefter havde jeg læst i min Manual at den skulle havde begge ventiler indstillet til 0.06 og ville så tjekke den venstre side og den højre så jeg tog topdækselset af og i den venstre side der var den halv fyldt med olie som var blevet pumpet ud til ventilerne men ikke suget tilbage, men venstre side der var det fint der var kun lidt olie som der er normalt i mine øjende.

Hvad kan det være som skaber det mærkelige Olie fyldte ventil dæksel.

Ps. det er en 1200 fra 72.

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) simon Member
Skrev for 13 years siden | | | |

UPS FEJL Det er højre side der var fyldt med olie halv fyldt.

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Dine ventiler skal stilles til 0,15 mm de 0,06 et tommer . olieproblem har du haft bilen lyftet op i den side eller holder den meget skævt ?

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) simon Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej har haft bilen klodset op det meste af sidste år på forhjulende plus der var en bil der lige skubbe min bil ret hårdt fra højre skærm men burde olien ikke suges tilbage til oliesummen som i den anden side når motoren kører?
og tak for det Holm2010 havde jeg ikke lige set:)

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) simon Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ps. har renset tromle bremser på forhjulet hvor den blev hejst lidt op i skæv stilling men det var i september sidste år*

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvordan lyder en motor hvor alle tændrør er færdige egentlig?

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) simon Member
Skrev for 13 years siden | | | |

den Går som om den er ved at død hele tiden og så når man giver lidt gas (langsomt) så skyder den af pokker voldt til ud af udstødningen,
normalt ville den jo gå fint med vruuuum men en færdig en siger mere bumda bumda og går ikke særligt jævnt.

ps er det normalt at bobler kan holde i tomgang i 15 min og så går de ud og kan ikke rigtig holde i tomgang bagefter pga af varme?

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Steven Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej

Nej, det er ikke normalt, skal kunne holde i tomgang hele tiden.
Har du haft skiftet olie osv.? Måske der er for meget olie på den?

Hilsen Steven.

(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej simon.

Det du spurgte om i den anden tråd.. Det kaldes en motorstand

Mikael

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) simon Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Okay Tak Mcsndergaard og Steven jeg skiftede olie på den da jeg fik den i 2009 den kører ikke da jeg stadig ik er gammel nok til at tage kørekort men syntes ellers jeg har været forsigtigt med at fylde olie på den.

og tror måske jeg ved hvorfor den ik kan holde i tomgang det er fordi der er for meget skidt mellem kølerribberne på cylinderne, skal jeg havde renset en af dagende.

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hey Simon.
Hvis du gir mig et kald så skal jeg fortælle dig hvordan du gør :)
40426069

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den kan ikke holde i tomgang, på denne tid af året fordi den laver karburatoris, når det originale forvarmesystem (luftfilter) ikke er til stede og i orden. Når det er slemt vil den også skyde ud af udstødningen.
Du kommer til at bruge mange penge på tændrør, hvis du skifter dem hver gang de er sodede. De bliver sodede straks du starter motoren igen.
Olien løber selv tilbage, den bliver ikke suget tilbage. Hvis der er for meget olie på eller hvis benzinpumpen er defekt. Så kommer der mere "olie" i motoren. En VW med 2,5L i har ikke olie stående ude i ventildækslerne, når motoren står vandret.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) simon Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Okay Frank_Andersen Tak for infoen tror jeg skifter olien så og hælder forsigtigt nyt på og ser om det skulle hjælpe mig på det olie problem.

-------------------------------------------
VW Boxer = Evighedsmaskine!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

du behøver ikke hælde forsigtigt - du kan bare skamhælde alle 2½ ltr mineralsk olie på i hastigt tempo , der er helt ufarligt ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja "forsigtigt" hjælper ikke noget på om der kommer olie ud i dækslerne. Når du starter motoren og den kører tomgang er dækslerne halvt fyldte af olie og når du kører, eller bare giver noget gas er de næsten helt fyldte med olie.
Det bliver pumpet derud gennem stødstængerne og løber retur via stødstangsrørene.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.