Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justering af Weber

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har nu været ude at køre med min nye motor , og den fræser jo afsted når den får noget gas :-)
Den kan sagtens køre pænt og stille . men når jeg kører den langtsom op i fart hugger/hoster den lidt ved ca 2000 omd og så igen ved ca 3000 omd lidt mere gas og så kommer den med et ordenligt brøl og fanden tager ved den ,den er selfølgelig justeret så godt som jeg kan på luftskruerne ventiler og tænding er indstillet hvilken dysser er for små/store ???

kan få den til at tændingsbanke lidt når jeg kører ca 60 og acellererer tænding står 10 får top
motor 1776. 1,1vendehøjde .284 knast 9:1 komp weber 40 mm

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er lige meget hvor tændingen står i tomgang da det ikke er der den tændingsbanker. Du bliver nødt til at indstille tændingen ved fuld advancering og når det er gjort skulle den helst ikke tændingsbanke, ellers er kompressionen for høj (eller oktantallet for lavt)

For at finde ud af om dysestørrelsen er helt korrekte bliver du nødt til enten at købe/låne en wideband lambda sonde eller prøve bilen i et rullefelt.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hejsa warp det er korrekt det er med en bosch 009 og er 32 grader ved fuld advancering . benzin er oktan 95 og det burde være nok

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ville stille den til 28-30 grader.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det prøver jeg lige med 28-30 grader ,det er kun en ganske kort periode, den lige rasler lidt ,så det kan jo være det er nok ,

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det lyder underligt at den tændingsbanker!?
prøv at mål tænding igennem på alle 4 kabler, for at være helt sikker på de viser det samme. Bare for en god ordens skyld.
Hvis det er ok, så check hvornår den opnår fuld avancering, og korriger om nødvendigt ( stram fjederen i fordeleren en lille bitte smule).

Mht. De små sprutterier, så vær sikker på du har korrekt og ens svømmehøjde, og juster så blandeskruerne korrekt. Den skal gerne køre på ca 55-60 i tomgang. Få nogenlunde styr på det inden du kører på rullefelt, så sparer du en del kroner.
Hoveddyse ca. 4 gange venturi størrelse, og ca 180-200 i luft. Det skulle kunne få dig sikkert frem til rullefeltet uden at brænde noget af ;-). Men få styr på det tændingsbanken inden!!

Det er først når du kommer på motorvejen at motoren kommer op og suge gennem hoveddyserne, i by og på landevej kører den udelukkende på tomgangssystemet (når du cruiser stille og roligt vel og mærke). Det plejer at være omkring 3000 omdr skiftet i mellem tomgang og hovedsystem sker.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Måske accelerationspumpen ikke står helt skarpt med ekstra benzintilskud?

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Som han beskriver problemet, så er det ikke acc. tilskud der er problemet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

-Er brændstoffet fra sidste år ? Hvis ja, så få det skiftet ud, eller tyndet op. Gassen går af moderne brændstof, hvis det står i en alm tank vinteren over.
-Hvis den stadig vil klinge v. 2000 omdr. så gør som Rasser skriver. Total avancering på 30-32 gr. er ok.
- Hvilke tomgangsdyser har du i ?
- Hvor står dine blandeskruer ?
- Er du sikker på, at dit speedertræk trækker ens i spjældene ?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

284 Grader, 9:1 er nok at stramme den med 95 oktan. Samtidig med at en 009 nok er lidt for hurtig lige der ved 2000 omdr.
Meen ro på nu. Gør som Rasser og Torben er inde på og brug en måneds tid til at få den nulret på plads. Det er ikke "bare lige" at bygge en motor om til at yde det dobbelte af hvad den ydede fra fabrikken.
Det meste af din kørsel foregår nok på tomgangsdyserne. Min 2054cc type4 kørte helt op til 130 km/t på tomgangssystemet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

godaften freaks tak for svar . er ikke nået længere med sagerne i dag ,da mor inviterede lillebror og jeg til forloren hare med fin vw bobbel bordpynt, i anledningen af årets første køre dag hun er bare sød :-)
tomgang 50 . blandskruer indstillet efter hvor den løber frit .speedertræk er synkroniseret .tjekker lige op på tændingen i morgen ifølge rasser anvisning. har lige hentet en hel dåse dysser ude ved en kammerat så jeg har noget at eksperimentere med i morgen

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Og en helt ny motor varmer som regel lidt mere på de første par ture. Få nu lige lidt ro på og tag tingene en af gangen.
Det Torben mener er hvor mange omgange blandingsskruerne er skruet ud.
Hvis de skal skrues 6-8 omgange ud er dyserne nok for små. Og hvis du næsten ikke kan skrue dem langt nok ind, er de for store.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Prøv med en større tomgangsdyse. 50 lyder småt

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg er helt rolig Frank :-)samler viden blandt de erfarne hjerner og går strategisk frem indtil jeg er helt tilfreds og motoren bliver nogenlunde harmonisk.
blandskruerne er 1½-2½ omgange ude
Tænker da også at det er tomgangs dysserne der er problemet i overgangs forløbet

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Med 1,5-2,5 omgange er du nok tæt på. Så skal du sørge for at svømmerhøjden er høj nok. Spjældakslerne ikke er vredet, noget der tit ses på brugte karburatorer. Luftomløbsskruerne er lukkede. Dem med kontramøtrikker på. Og være helt sikker på at dit speedertræk er synkroniseret. Husk at når du indstiller tomgangshastigheden er du ALTID nødt til at afmontere en speedertrækskugle/stang så de to karburatorer ikke er forbundet til hinanden.
Og så skal du have styr på den(satans)009 fordeler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Svømmerhøjde er målt lukker 11mm. åben ved 22 mm lige i overkanten men de var ens og havde kørt med det så dem lod jeg være med at gøre noget ved. luftomløb er helt lukket. spjældakselen i den højre karburator har jeg en lidt lusket fornemmelse med så det kan da godt være den er vredet, da gasarmene ikke står helt ens når de er i neutral stilling .det undersøges i morgen
Brændstoffet er helt frisk 95 oct da jeg godt kender problemet med gammelt benzin
Den (satans) 009 fordeler har jeg kørt med på min gamle motor med kadron på der var ikke problemer . hvad er alternativet ??

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg/vi skal lige have helt styr på hvad det er for karbs. Italienske Webere, eller Spanske Webere?
Som udgangspunkt er 50 tomgang for lidt i begge modeller, men dog især hvis det er Spanske. Gå op til 55 med det samme.
E tubes ?

009érn ka sagtens komme til at fungere med lidt trial and error. Frank er bare lidt sur idag ;-)
- I den økonomiske ende er der ikke så mange andre alternativer, udover at modificere en std.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er italienske webere . der var mig der huskede forkert der er 55 som tomgang
Emulsion tube F11. luft Correction 175

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

JOW-jow men du skal jo nok tilpasse den 009. Den kører ikke bare på alle motorer. Folk tror bare at den er OK fordi det er den man kan købe.
Når jeg siger at akslerne evt. er vredet. Så mener jeg at man får en forskel på de to spjælde i én karburator.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Frank er jeg klar over hvad du mener med akslerne ,afmonterer karbunaden om lidt og undersøger om jeg kan se forskel når spjældene lukker . det kan måske forklare det lidt uens flow tal på flowmeteret

Jeg har en fin std fordeler til en 1300/1600 på lager hvad skal gøres for at optimere denne ???

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tilpasse den til din motors behov. Nu har du en 009. Så kan du lige godt tilpasse den. Hvis ellers den er med to fjedre ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Og så hæv flydehøjden til 10 mm.
175 luft lyder "lidt", men det kommer jo an på hoveddysen.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Opdatering
fordeler er gennemgået den har en afvigelse på 3 ern på en grad
Har stillet tænding ind igen efter ohmmeter til 10 gr før top .tændingsbanker ikke mere:-)tvivler lidt på den lånte tændingspistol.
spjældakslen ser ud til at være lige når jeg kigger igennem karburatoren op mod solen og åbner spjældet lidt , vender tilbage til det senere
009 er kun med en fjeder den advancere ved ca 2500 omd ? hvor købes fjedre ??
luft er skiftet til 180 dysse . hoved dysse fra 125 til 135.har også størrer luft 200. hoved 140/145
nu begynder den at være kørbar fra 1500 omd og op lige med et lille dyk ved de 2500 .men den trækker rent i 4 gear ved ca 70 km/t
Håber på at kunne nå med til klub vest og få den rullet af Farmer

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Avanceringen er en hårsbredde tidlig. Max avancering skal normalt komme ind omkr. v. 26-2700 omdr. Men hvis motoren er ligeglad, så kan du osse være det.

Har du hævet flydehøjden ? Hvis ja, så prøv med 140 hoveddyse

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har lige trillet en 100 km og Det begynder at hjælpe gevaldigt på kørbarheden nu Svømmerhøjden bliver trimmet ind i morgen og prøver med den 140 dysse efterfølgende

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.

Reply

You must log in to post.