Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lidt spørgsmål til vippearmsgeometri.

Tags:
No tags yet.

(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kan ikke lige greje hvordan jeg skal lave vipperarmsgeometrien.

Normalt ville man ved halvt løft skulle flugte ventilen med justereskruen.

Hvad gør man så når justereskruen sidder på stødstangen ???

Hvad er der af gode forslag.

Har kigget på CSP´s hjemmeside, men de har også kun den "normale" version.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det samme, bare i den anden ende af vippearmen. Sådan at det er stødstangen og justerskruen der er i forlængelse af hinanden ?
Ellers må man vel tage mikrometeruret frem og se hvilken opsætning af shims, stødstangslængde og hvor langt skruerne er skruet ud eller ind, der giver det højeste løft.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kan ikke lide at du bruger spørgsmålstegn. Er det noget du ved eller er det et gæt ?

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er jeg da ked af. Jeg mener jeg gjorde det på min type4 for 20 år siden efter anvisning fra Pauter Machine. Men man glemmer jo ting.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

http://www.pauter.com/RockerInst.htm

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Husk at det ikke er sikkert at vippearmen giver fuld løft når geometrien er korrekt, derfor er der behov for både shims under vippetøjet og justering af stødstangen for at få det bedste kompromis hvor du både har korrekt geometri OG maksimal løft.

...det er noget pullerværk og tager lang tid, men er besværet værd.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du har helt ret det er nogen nulrearbejde. Har nu brugt 3 timer på at måle, shimse, justere, shimse, justere lidt igen ... det hele forfra og så én gang mere :-D

Tænker at du sikkert har ret i at det er umagen værd ;-)

Ikke at det sikkert siger nogen noget, så er det endt med shims op til 1,3 mm på vippetøjet og en stødstang på 277 mm. Det giver et totalt løft på 12,4 mm.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers

Reply

You must log in to post.