motor nr er F 2044952 og nede under stødstangs rør står der 32vw logo 211 101 101 d
og den er med to olie ventiler og uden hundehus er der så nogen der kan oplyse om det er med store eller små olie kanaler
vw club fyn.dk
1971 type 3 variant
motor nr er F 2044952 og nede under stødstangs rør står der 32vw logo 211 101 101 d
og den er med to olie ventiler og uden hundehus er der så nogen der kan oplyse om det er med store eller små olie kanaler
Jeg gætter på den er med store kanaler. Jeg har engang haft en bil fra sidst i 1970. Det er jo der hvor 1302 den kommer. Der findes sikkert nogen motorer med den nye blok og gammel oliekøler.
hmm det vil sige at det er umuligt at se før jeg tager olie køleren af ??
Ja hvis du vil være 100% sikker. Men hvor vigtigt er det ?
Hvis det bare er for at bygge den om til 1600, som std. Ville jeg da køre med ro i sindet. De har da kørt i årevis, også med små kanaler i en type2. På en "B" motor.
den skal bruges til en frisk 1600 med udgangs punkt på 110 hk og den orginale olie køler bliver skiftet ud med en extern olie køler med blæser så ved ikke om det har stor betydning ??
Så ville jeg da nok foretrække at bygge den på en motor med VW seneste tiltag med hensyn til smøring og oliekøling.
110HK er meget på en 1600. Køb nu knast nok. :)
Hvis det er til gadebrug så byg en 1776 i stedet for. Der er stadig langt op til 110 HK.
De store oliekanaler kommer samtidigt med to reduktionsventiler.
Indført på 12-13-15-1600 motorer 1/8-69.
De nævnte blokke er alle med den store cylinderboring så 1600 passer direkte på.
I dit tilfælde fra motornummer F 1 778 164
Hvis det har interesse er jeg i Fuglebjerg imorgen fra 1500 - 2000,
jeg har et blæserhus til 30HK til 250 kr.
UP: den sidste sætning var egentligt til Hrbrian 1
den er til min v rod pick up :-)) der er rigti god plas da der ikke er noget over gerkassen så der er dejlig meget plas til turboen og olie køler plus motoren konstant får frisk kold luft
angåne knast bliver det 274`graders til tryg
You must log in to post.