Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Underligt problem med strømfordeler ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har forgæves forsøgt at justere tændingen ind på min Fars CU 2.0 motor std+

Det er en Orginal strømfordeler med to vakum udtag, og så vidt jeg kan læse mig frem til skal denne stå 5 grader EFTER top??? Det kan jeg også godt nok ramme, men hvis den så bare for den mindste smule gas hopper den straks om til 32-34 grader før top(1200-1300 RPM) Burde den ikke komme meget jævnt med omdrejningerne?? Hvis jeg så tager den lille vakum slange af(Den der vender væk fra fordeleren) og blokere denne og derefter stiller den 7,5 grader FØR top så virker det mere rigtig med avanceringen stiger jævnt til 32 grader før top.. Og bilen køre umildbart godt nok...

Men Men hvad er der lige kommet til fordeleren?? Den burde jo kunne virke som VW har bygget den til, ik' ?

Motoren har fået mere kompression og en mild knast med nye solide løftere.. Det burde vel ikke gøre nogen forskel`??

På forhånd tak..

Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hmm.... Ring til Farmer.... Eller smid en sms til ham og se om han ik skulle være vågen... ;-)

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er det jo vakuum du roder med. Og det er kraftigst, hvis man kan sige det, lige når du giver lidt gas. Den bør jo køre med 45-50 grader ud af vejen uden belastning og så falde til 25-30 grader når den får gas. Vakuummet forsvinder jo når du giver mere gas.
Den bedste måde vil nok være at se på det i et rullefelt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

i pricippet er det rigtigt med det der kæmpe hop. Det er nu liige til den stive side, når den gør det allerede ved 12-1300 omdr. Jeg ville stramme den fjeder der bestemmer "hastigheden" på avanceringen en smule. (Jeg kan ikke lige huske hvilken side det er, men det kan du se når du kommer ned til dem) ved 12-1300 omdr. bør den ligge på 23 - 25 gr.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) konstantin Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Hummel.
Kan ikke lige svare på dit spørgsmål, men hvordan går det med dit eget projekt? ´72 camper

-------------------------------------------
Står der vw på blokken, ligger du forrest i flokken.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Torben Jeg kommer i den i morgen(Lørdag) Så kan vi jo prøve at se den på rullefeltet og se om det bare er mig der er galt på den..

Frank: Vidste ikke det der med ca 45 grader ud af lige vej... Det har måske snydt mig lidt...

Konstantin: Hehe Det snakker vi ikke lige om! ;) Men Jeg kan sige så meget at 1. prioiteten lige for tiden er in 1303'er der skal ud og køre... :-)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.