Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hella camping relæ

Tags:
No tags yet.

(permalink) termhlen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hejsa vil lige høre om der er nogen at jer der har prøvet at montere et campingrelæ før.
jeg har lige købt et hella men jeg syntes ikke jeg kan få den til at lade på mit camping batteri

-------------------------------------------
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har Lavet det på min bus men dog ikke med et Hella relæ, afprøv systemet oppe op arbejdsbordet.så du er sikker på at den kobler batterierne sammen når den lader.
mvh Kenneth

img_2592.jpg

(permalink) termhlen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja jeg må lige lege lidt med det i dag. DEt er ikke den samme tegning jeg har kan jeg se.
Men det er som om der skal bruges mere end et relæ for at det virker.

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Termlen. Du må være lidt mere specifik i hvad du mener den ikke gør. Og pas så på a du ikke ødelægger din generator når du "leger"
En generator er mere følsom end en dynamo

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har hørt fra en elekro mand, at man skal ha en 1 amp. sikring mellem relæ og ledningen fra generatoren, der styrer ladelampen.
Har faktisk tænkt på at tage styrestrømmen fra baglyset,man har jo ikke lys på bilen når man vil ha adskilt batterierne, så kan der jo ikke ske noget med generatoren.

(permalink) termhlen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

der er en sikring på mit relæ og jeg har samlet på den her måde

30(red) til + på start batteri
85(brun) stel på bussen
87(blå/rød) til + på camping batteri

86(sort) ikke brugt da der står i min manual at den skal på det gamle relæ og der har jeg jo ikke noget

mit camping batteri har også fået stel

jeg forstår så ikke hvorfor den ikke lader på mit batteri når jeg måler på det sker der ikke noget, og ja bilen køre når jeg måler hehe

det burte være lige til men noget er da galt

syntes jeg kan læse mig til at der skal være 2 relæer på når den skal dual lade men det forstår jeg bare ikke hvorfor

imag0126.jpg
imag0126.jpg

-------------------------------------------
(permalink) termhlen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

mangler stadig en der lige kan se om det her er sat til som det skal ;-)

-------------------------------------------
(permalink) Jensen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så vidt jeg kan se, er 86(sort) styrespændingen fra f.eks ladelampen ligesom på Hansen-Danmark's diagram.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja 85 og 86 er styrestrøm til at klikke relæet. Hvis du har 85 til stel skal du have 86 til ladelampeledningen på en generator eller til D+ på en dynamo. Så trækker den relæet når der lades.
30 og 87 er over kontakterne på relæet. Der skal du koble ladestrømmen hen over til dit ekstra batteri.

Så hvis du ikke anvender 85/86. Så virker det ikke -

Og uden jeg ved noget om køleskabe og campingbiler, så er det viste relæ ikke et specielt til camping. Det er helt almindeligt slave/arbejdsrelæ man bruger til lygter/horn/starter/elbagruder/benzinpumper på biler.
Dobbeltrelæet, gætter jeg på, er vel blot en funktion til at levere strøm til et køleskab UDEN at bruge strøm fra nogen af batterierne når man kører, og dermed lader batterierne op.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det kan vel ikke være så svært. Sæt et almindeligt lygterelæ (klarer fint 30 amp) mellem de to batterier med en kraftig ledning,(4 kvadrat), monter en kontakt i instrumentbordet til styrestrømmen. Når du holder stille på pladsen kan du tappe "campingbatteriet". Næste dag starter du på "bilbatteriet", og når du er på landevejen slår du hjælperelæet til via kontakten, hvorefter "campingbatteriet" bliver ladet op til næste campingplads. Udgift: et relæ + en kontakt, næppe over en 100.

-------------------------------------------
lambove
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det bliver også bare gjort svært. Og du kan endda spare kontakten ved at lade generatoren styre relæet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.