jeg har en stor problem med olie spild ud ved svinghjul og har skiftet pakdåse o ring 2 gange og set efter revner, stadig drypper den,efter man har stoppet den er det slut efter 10 min.
jeg har en stor problem med olie spild ud ved svinghjul og har skiftet pakdåse o ring 2 gange og set efter revner, stadig drypper den,efter man har stoppet den er det slut efter 10 min.
Hvad med krumtapsudluftningen? Den er ikke stoppet tror du?så laver den tryk i bundkaret, og så kommer olien ud det svageste sted..
Hvilken typen pakdåse sad der i og hvorfor skal den den skiftes? Er du sikker på du bruger pakdåsen der passer til din motor? Den ene type skal nemlig have flydende pakning. Jeg går udfra at du har renset pakfladerne og smurt det inden montering og at pakdåsen sidder lige og er i bund?
Hilsen
Torben
Det kunne jo også være metalpakningen mellem krumtap og svinghjul, op til ca. 1966 eller O-ringen i svinghjulet, 66-.
Eller et forkert svinghjul på en ny eller gammel type motor -
Eller olieafløbshullet i blokken, bag pakdåsen, er tilstoppet.
alt er lige efter bogen med pakninger,det er en d motor fra70 men har sat en 200mm svinghjul på den, det var det eneste jeg havde til og ligge, og mål på den er i orden. skal der værer allo eller papir i mellem svinghjul på den model..
Nej. I 70 er det med oring.
nu skal jeg værer helt sikker at en d motor er en 70 ??
Ja du skal være sikker, ellers kan jeg da ikke svare dig sikkert-
så må du heller svarer for mig....
Så vidt jeg kan se, starter en 1200 D motor allerede i 1959 (?) Hvis du oplyser hele motornummeret, samt eventuelt et par billeder, er det hurtigt at se hvilken pakdåse du skal bruge.
Hilsen
Torben
er en d 1122320..
You must log in to post.