Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor indstilling ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har endelig fået mig taget sammen til at montere 38 mm j rør på boblen så det passer til tarmslynget . troede at nu blev det en raket :-) men nej ikke så imponeret . mit problem er at motoren ligesom går ud kortvarigt ( 2 sek) når jeg skifter gear over 3500 omd kan ikke lige forstå sammenhænget , har selfølgelig tjekket at igennem på motor og leget lidt med dysser også . hvorfor dykker den sådan ???
1776 ccm. web 163. 009 . 9:1 .weber 40/30 venturi 55,F11,140,180 dysser

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du justeret accelerationstilskud? Hvis motoren får for meget eller for lidt accelerationstilskud kan den godt hoste noget ved gearskift lige når man går på gassen igen.
...og synkroniseringen skal selvfølgelig også være justeret korrekt.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har fin justeret på begge dele uden at løse problemet

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du, som du skriver kører med 30mm venturi og 140 hoveddyse..... så er det også alt alt alt alt alt alt for meget. Prøv med 120 eller 125.

Og få så målt på det istedet for det gætteri. Det er ikke ment negativt, men en tur på rullefelt eller en investering i et "Air/Fuel ratio" ur og føler, er det eneste rigtige at gøre. Men skift nu de dyser til noget der passer.
Når du så har skiftet dyserne til noget mindre, så kan du indstille acc. tilskud osv. igen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis den er kommet til at køre dårligt af den nye udstødning, så sæt den gamle på igen. Og kom så i rullefelt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Rasser: de 140/180 er dem jeg har skiftet til der hvor jeg synes den går lettest i overgangen.
plejer at kører 125/175
Frank ja det var jo en mulighed :-) men da jeg har 35 mm udstødningsventil er det jo et 38 mm rør der skal virke bedst dertil

finder nok ud af at løse gåden på et tidsdpunkt

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du er nødt til at køre i et rullefelt. Hos en mand der har lidt fornemmelse for hvad motoren gør. Så kan han vurdere om den ikke virker. Med "virker" mener jeg om den flytter noget luft. Hvis ikke den flytter noget luft nytter det ikke at ændre dyserne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.