Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Endelig Endelig opstart! Men men... :(

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Så fik jeg endelig de sidste stumper til motoren...

Da jeg så endelig fik det hele lagt i bilen og startet op er det første der høres en mega irriterende forholdsvis høj bankelyd :( Lidt alla et plejlleje, efter at have fejlsøgt og konstateret det ikke var et leje, eller en vibbearme så jeg ingen anden udvej en og skille det hele ad igen :(

Men fandt så også fejlen.. Efter at have fået fræst mine stempler så de passede op i toppene er der så blevet byttet om på 1'eren og 2'eren så stemplerne banker mod toppen :( Øvøv..

Nå lige et par spørgsmål..

hva gør jeg? :) bytter jeg stemplerne, så 1'eren køre i cylinder 2 og omvendt, går det?? Kan jeg gøre andet??

Kan jeg have nået og ødelægge bøjet andet? Den har vel kørt sammenlagt MAX 2 min.

Øvøvøvøv Syns efterhånden det hele er 1 skridt frem og 2 tilbage :(

Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er der så forskel på krydspindshøjden på stemplerne? Og har du fået lavet så meget forskel at de banker mod toppen. Jeg mener - du har vel i forvejen min. 1mm vendehøjde at gøre godt med.

Lyder som noget underligt noget. Kan du ikke lige fortælle hele historien bag de stempler og forskelle i blok/plejlstænger/stempler/topstykker. Eller hvor det nu er det er kikset.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Selve hullet op i topstykket er jo ikke helt ovalt det er større ved indsugningsventilen. Så har jeg fået drejet stemplerne ned så der er en forhøjning på midten der skulle passe op i toppen, på den måde for jeg 1,25 mm i vendehøjde og en masse kompression uden at dreje mere op i toppene..

problemet er så at den ovale forhøjning på stemplet er spejlvendt i forhold til det ovale hul op i topstykket...

Kan du følge mig?

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

stemplet 3 og 4 er blevet lavet korrekt, derfo ingen banken eller problemer i den side...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja nu kan jeg godt følge dig. Men det første jeg tænker er bare... Kan ventilerne godt være der når du flytter stemplet så langt ind i forbrændingskammeret? Altså har du nok frigang?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der er også fræst tallerken ned i stemplet til ventiler... så der er det plads der skal være...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis man har lavet en motor så avanceret at der skal fræses plads til alting. Så kommer man ikke til at bytte noget ved et uheld.
Du må jo kigge på hvor meget du har bøjet.
Forstå mig nu rigtigt. Vi andre kan jo ikke se hvor meget der har taget skade. Som regel sker der ikke noget. Se efter om ventilerne stadig er tætte, som et udtryk for at de ikke er bøjede. Se efter at stempelringene ikke er klemt fast i rillerne. Fil evt. mærker væk og kør og vær glad.
Jeg havde engang lavet en motor hvor der var kommet en stor kugle svejseslagge ned i. Den har kørt i 25 år siden. Rasser har bla. kørt med den.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

"en masse kompression" skriver Du...
Ikke fordi det umiddelbart har noget med din mislyd at gøre,men hvor ligger du med
dit komp.forhold ?...Med stempler formet efter kammeret,er der kun den "hårde vej" (som på en 356'er) til udmålingen,-men det har Du nok styr på,-eller ?

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej.jeg må gå ud fra at du inden opstart har drejet motoren runt med håndkraft uden modstand ?
.min kammarat havet en golf 2 .han sagde at den lød underligt ,kørte ca 10 kilometer for at komme til mig.det var hans tandrem der mangled alle tænderne.det lød som en mejetærsker.
stemplerne skupped ventilerne rundt selfølgelig med lidt hjælp fra den tandløse rem.
ny rem og vandpumpe og den kørte vidre den lød fint.men han haved ikke nerver til dette,skifted bil.det er ca 5 år siden og den køre stadig fint .kender den nye ejer.
det kan tåle en del uden der sker noget.
tag lige et billede af skaden.
mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

"Med stempler formet efter kammeret,er der kun den "hårde vej" (som på en 356'er)"

Arhh, Griebel, nu er de jo ikke kugleformede, så det kan vi regne os frem til med en margin på ca. 0,2 ml. ;-)
Nu må jeg jo gå til bekendelse og sige, at det er "os" der har fræst stemplerne. Jeg ved dog ikke hvordan det kunne ske at de er blevet fræst spejlvendt. Men sket er sket, og så må stempler/cylindere jo blive byttet rundt. Meeen, ham Hummel burde jo så have set det da han samlede.
- Det er let at være bagklog.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 13 years siden | | | |

av.. Det var da noget lort..

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan

Reply

You must log in to post.