Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Størrelser af remhjul på krumtappen

Tags:
No tags yet.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kan man få forskelige størrelser af rem hjul? Er vi ikke enige om at, jo størrer remhjulet på er krumtapen, ds flere omdrejninger tar genarator og jo mere køler motoren?
Og i så fald, hvor for jeg fat i et af de store hjul så? (eller skal jeg selv igang på drejebænken?)

Nyboe

(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, man kan få flere størrelser, men jeg ved ikke om man kan få større end std. Tror jeg faktisk ikke. Hvis den ikke køler nok tror jeg der er andre steder du skal koncentrere din energi på istedet for. Jeg har aldrig hørt om nogen der har sat større remhjul på.
Der findes mindre remhjul til motorer, der kører mange omdrejninger i minuttet. Så møllehastigheden sættes ned, så hele lortet ikke flyver fra hinanden.
FWM.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nytænkning is my game, out of the box! ;0) ville det er fungere hvis jeg laved et der var større? er der andre der har nogle erfaring med dettet?

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Med mindre du har en motor der tager færrere omdrejninger end normalt, er der vel ingen grund til det? Du risikerer vel bare at blæserhjulet springer i luften. ..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvorfor er det du har behov for ekstra køling?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ved jeg ikke, er bare bange for den ikke køler nok, jeg har jo lavet en del ændringer i mit motor rum, bla. fjernet bunden der adskilder den varme luft fra udstøningen, men til gengæld har jeg lavet "scoops" som fodrer den men kold luft udefra til motor og olie køler, og hvis jeg har en mulighed for at kunne optimere kølingen vil jeg da helt sikkert prøve.
Jeg vil jo ikke lave et KÆMPE hjul, bare et der en lille cm større i diameter,

Hvad er standart størrelsen på et remhjul til en 1600?

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du SKAL have afdækning i motorrummet over udstødningen uanset hvad du så ellers laver af "forbedringer". Det hjælper jo ikke noget at blæse mere køleluft ned over motoren hvis den ekstra luft er brænd varm pga. manglenge afdækning i motorrummet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

der er meget åbent rundt om motoren og over gearkassen, som på en buggy.

se billed 4 http://vwnettet.dk/topic/149081/page/9

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det skal lige siges der er slanger fra scoopsne og om til blæserhjulet, så der er meget begænset hvor meget luft den suger fra motor rummet. der er nok kun 15% af luften fra motorrummet der blir brugt til køling til motoren, resten kommer ude fra.

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er jo gætteri så længe du ikke har målt det.
Når du f.eks. kører i kø på en varm sommerdag varmer udstødningen luften i motorrummet op og så hjælper scoops ikke ret meget, men motoren overopheder fordi den ikke kan få ordenlig kold køleluft.

Edit:
Hov, ser først nu at du også har en turbo i motorrummet, så går det jo først helt galt med kølingen. Turbo i motorrummet er normalt no-go da udstødningshuset varmer både indsugningsluften og køleluften op så den overopheder og tændingsbanker.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

og der har du bla svaret får jeg vil ha´ mere køling fra remhjulet, ;0) MEN når jeg holder i kø suger den jo stadig kold luft ude-fra gennem slangerne, og ikke den varme inde fra motorrummet.

men spørsmålet er vel mere efterhånden kan blæser hjulet tåle lidt flere omdrejninger?

og hvad er den størreste remhjul der findes standart, for det kan jo godt være det bare er sådan et jeg skal ha´ i stedet for det det der alu-hjul.

(permalink) warp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jamen mere køleluft hjælper jo ikke et hak hvis den ekstra luft er 80-100 grader pga. turboen sidder i motorrummet! (så får du den omvendte virkning)
Det er designfejl der er problemet ikke manglende køling.
Det er som at sætte plaster på et brækket ben.

Hvis du absolut vil op at køre mange omdrejninger på møllen skal du have en svejst og afbalanceret mølle som kan holde til de mange omdrejninger. En std. møller kan eksplodere ved høje omdrejninger, men tror ikke du når derop bare ved et større remhjul på en standard motor.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der findes originale hjul, der er lidt større end de "normale" Ca. 5mm. på diameteren. Om det kun var 1500 type 1 der kørte med dem ved jeg ikke. Men det findes.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der findes store remhjul til mont. på krumtappen. Men de anvendes nærmest kun på busmotorer o.lign. hvor konstantbelastningen er høj ved relativt lave omdr. Derved opnår man bedre køling ved lavere omdr. på en langsomtgående motor, som skal arbejde hårdt.

Jacob har helt ret i hvad han skriver. Derudover kan man ikke "presse" mere luft igennem end som så. 8 psi overtryk, åsåwardetdet! Derfor er det kvaliteten af det luft der kommer ind der er vigtig. Ikke mængden. - Dvs. det er selvfølgeligt vigtigt at motoren/blæseren ikke skal arbejde for hårdt for at suge luften til sig. Derfor er det jo vigtigt med et vist areal med gæller/luftindtag, især på biler med en stor hest bagi.

Ved brug af ovennævnte større remhjul opnår man så max luftmængde ved et lavere omdrejningstal. Men man opnår ikke større køleeffekt totalt set.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det der turbo projekt er lagt på hylden, så jeg kan med sikkerhed sige den IKKE kommer til at varme i motorrummet ;0)

Planen med det her remhjul projekt er jo at give motoren det bedste "arbejdsmiljø"
Min knægt her hjemme er jo osse en sund og rask dreng, men får vitaminpiller, selvom han sagtens kan klare sig uden... og det er af samme årsag jeg er igang med det her med remhjulet. (for en sikkerhedsskyld)

Min lidt peppet men ellers standarte 1600, vil den kunne tåle de lidt extra omdrejning i blæserhuset?

og i så fald; hvor finder jeg det remhjul? nogle der har et liggende? eller skal jeg selv igang.


Reply

You must log in to post.