Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor bliver varm....

Tags:
No tags yet.

(permalink) john65 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

efter at have renoveret min motor, er den begyndt at tændningsbanke.... selv om tændingen står rigtig.... det eneste jeg har undladt at monterer, er de shims som lagde over cylinder, inde i topstykket.... er der andre som har oplevet dette.....? vil lige sige at jeg har monteret nye cylinder og stempler.... og inden fejlede motoren intet.... ????

-------------------------------------------
johnvwcab@gmail.com 40940810
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tjekkede du vendehøjden inden du samlede ?
Kompressionsforholdet ?

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Alexander K Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Øv øv jeg tror du skal have topstykkerne af igen. du har hævet kompressionen på den. Hvis du vil køre uden, skal du have fat i lidt nyere topstykker, der kører uden. Jeg går ud fra det er en 1200 motor fra start 60 vi snakker om.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu siger overskiften "motor bliver varm" !
Bliver den varm fordi den tændingsbanker eller tændingsbanker den fordi den bliver for varm, fordi termostaten ikke åbner, f.eks ?
Eller tændingsbanker den slet ikke fordi det er stemplerne der slår mod topstykkerne, du kan høre ?
Og nej en 1200 fra 60 skal ikke have skiver mellem topstykke og cylindre. Den har nogen kobberinge der skal bruges hvis den kører med det gamle varmesystem for at forhindre at der kommer kulilte med i den varme luft fra evt. utætheder mellem top/cyl.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Alexander K Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ved bare at der er forskel på topstykkerne. For det kunne jeg måle da jeg byggede min maskine. Det var ikke kobberringe der sad i min org. motor, men stål pakninger på 1 mm eller 1,5 husker det ikke helt. Jeg ved ikke hvad de forskellige data siger. Jeg forholder mig kun til det jeg selv har skruet i

(permalink) retrosmed Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ville nok holde mig til de forskellige data og så montere
motoren efter det ellers bliver det lidt noget gætværk

retro

-------------------------------------------
type 1 85` 2110 oxy
harley custom bagger.tlf 20741811
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis der er ringe mellem top/cyl. er det fordi det er renoverede motorer der efter bearbejdning har fået ringe i for at tilpasse vendehøjde og kompression.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) john65 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fandt fejlen... forkert bunddæksel, havde monteret en med prop i midten...! proppen blokerede for olietilførsel til sugerøret.. øv... det kostede en krumptap..!

-------------------------------------------
johnvwcab@gmail.com 40940810
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så var det slet ikke tændingsbanken, men lejestøj ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.