Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1914 opskrift

Tags:
No tags yet.

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det du lige skal gøre dig klart er at når du bygger motor over 1600 ccm og 100 hk er mer udgift til bearbejdning af blok og toppe på ca 2500 samt nye topstykker 40/35 ventile til ca 5000 kr .plus portning og kammerudviddelse af toppene hvis du ikke gør det selv .du skal i alle tilfælde have afballancere og afvejet krumtap,svinghjul,kobling, plejlstænger og stempler ca 1500. tag en snak med farmer om knast og vendehøjde mm.men tror ikke resten af de 15000 tusser rækker langt nok til knast/følgere,stødstænger,lejer,oliepumpe,pakninger mm.har lige selv bygget 1776 gør det selv til ca 19000 kr excl.karburator,udstødning,tænding,chrome og lak.

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Vi hænger på at vi har en vis køleflade og en vis luftmængde til køling. Og der er åbenbart vidende amerikanere der også har opdaget en begrænsning i den mængde HK man driftsikkert kan hente ud af en luftkølet støbejernscylinder. Var der 25 HK ?
Argumentet er så at Porsche gik væk fra støbejern på den 90Hk 1600 og de forsvandt og da 911 motoren kom op omkring 150 HK.
Samme firma sælger så også nikasil cylindre, så måske er det bare salgsgas.
Berg var gal på den med hans prædiken om lav kompression og skrap knast. Vores dårlige benzin sætter så sin begrænsning til gadebrug.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Får du brug for hjælp til at få motorblok og toppe tilpasset 94 mm boring så kan jeg hjælpe..

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Frankieboy, you hit the nail on the head ! - Varmeudvikling. Det er jo hovedsageligt derfor jeg påpeger at man skal væk fra de metoder, og for en vis dels vedkommende dele/kombinationer man brugte dengang. Der er mange der tænker, at virkede det dengang virker det nok osse nu. - Ja, det virker da, men ja, man får osse de samme følgesygdomme, og så er man jo ligevidt.
Det drejer sig om at kontrollere varmen bedst muligt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Emsis Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hmm det er sq svært at skille skidt fra kanel, jeg kender jo ikke hver jeres baggrund så hvem har ret ? selvfølgelig kan man samle en hurtig og brugt motor men hvor længe holder den så.
måske jeg skal se om jeg kan holde den lidt i bukserne eller se om der kommer noget tilsalg herinde som kan opfylde mit behov for "more power" weber på min kørende 1600 og en ny udstødning kan sikkert sætte et plaster på såret. 40000 tusinde på en motor som skal drive en rotte fra 69 som står mig i 25000 passer ikke så godt sammen. men ellers en god debat, og GEBOT du kan godt regne med et besøg i nærmeste fremtid for peppes det skal den sq :) måske der er en der har en fordeler uden vakum på "lager" gerne med elektronisk tånding ?

(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Emsis : Ja det kan være svært og finde ud af, men jeg har selv fået lavet en 1776 oppe ved torben aka Farmer som skriver lige oppe over dig og kan ik helt huske om det er 20 eller 25 år han har leget med at tune og bygge t1 motorer, men det er sgu længe og de virker sgu bare...

Men der er selvfølgelig en pris på dem og det må man finde sig i, og det bud som han er kommet med til dig er faktisk ret ok... min motor kostede over det dobbelte af din pris ide... :-)

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

bare tag det helt roligt Emsis - du er ikke den første der ligger hårdt ud med store ønsker og ender op med noget , som er en hel del under dine start drømme - tror det er mere en regel end en undtagelse - men forstår godt at 40000 i en bil til 25 kan virke lidt voldsomt - men skulle du selv ha feks et nyt hjerte ville du nok heller ikke spare på dikkeværket vel ;0)

men at bruge 40k på motor i en bil til 25k - så er det bilen der er for billig - ikke motoren der er for dyr *GG*

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Emsis Member
Skrev for 12 years siden | | | |

*ss* nu er der jo ikke noget der er slut endnu
jeg håber ikke jeg har fornærmet nogen med min bemærkning om skidt og kanel.
min første plan var at samle lidt sammen af både nye og brugte stumper. og hva jeg kan se her inde så skulle det jo nok kunne lade sig gøre for 15000, filmen knakker jo ved at det projekt som jeg vil ud i kræver/fortjener at jeg bruger nye dele. det er ok, det var jo derfor jeg spurte nu er jeg jo fri for at opkøbe alle brugte motordele kun for at lære at man skal ha noget nyt for at det dur. tak skal i ha
så nu øver jeg mig på min 1600, mens jeg pænt venter på at mit pengetræ går i blomst

(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

No offense, men efter min mening skal du ikke øve dig på noget som helst. du skal gøre det rígtigt første gang! Ellers blir det ALT for dyrt. Brugte stumper er da OK, men der er langt mellem det der kan bruges til noget seriøst.
Generelt kan man sige, at du bør holde dig fra alt der står Empi og QSC på, når det gælder indvendige motordele. De er billige, og så vardetdet.

Men få nu de blokke målt igennem og få konstateret om du har noget at bygge videre på, eller du skal ud at finde en anden/ny blok.
Vælg så den bedste std krumtap ud du har og få den målt op. Find et pænt svinghjul og få det lettet 1 - 1,3 kg eller brug det som ombyt til en der er klar fra feks. mig.
Når du så er "der", kan vi begynde at afgøre om vi skal bygge 1914 eller holde os på en kvik 1600

Jeg er både skidt og kanel og the sh@t når det gælder motorer :-) Det er min metier. Og derfor skriver jeg som jeg gør, for jeg ser det alt for tit, at slutresultatet bliver middelmådigt fordi man løber tør for valuta eller energi inden man er færdig. Og så ender det med at motoren kun overlever en måske 2 sæsoner før det er slut.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.