Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Solex 28 PICT spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Har en 1200 med Solex 28 Pict karburator og original fordeler.

Problemet er at motoren går ud efter kort tid i tomgang og den vil også gå ud imellem gearskift . Hvilken funktion har de forskellige juster skruer ? Hvor skal jeg tage fat ? Har ikke den store erfaring med standard karburatorer.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Anyone ?

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Der er kun 2 juster skruer ikke ? ( min hukomelse er ikke hvad den har været ;-))
Tomgang justere du på skruen der sidder på "gasarmen"
Blandingsskruen sidder nede på venstre side (en skrue med en fjeder omkring) - det er sikkert den du skal have fat i for at løse dit problem.
Prøv at skru den en kvart omgang ud så får den en lidt federe blanding.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak John

Jeg har ikke bilen lige her. Men jeg mener der var en skrue mere under blandingsskruen.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Genau Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rens karburatoren først, og kont. tændingen.

(permalink) warp Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det lyder som skidt i tomgangsdysen. Tag dysen ud og blæs den igennem med trykluft og se om det fikser problemet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kører med samme karburator og motor som dig og jeg har haft samme problem et par gange. Alle gangene har det været tomgangsdysen.
Efter jeg tog mig sammen og rensede hele karburatoren helt igennem - forrige ejer havde kørt uden benzinfilter - så har der ikke været nogle problemer.

Tomgangsdysen sidder på højre side og ligner en 13'er bolt. Ud og blæs præcis som Warp siger. Det kan sågar klares i vejkanten :)

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja den sidder på højre side og ligner en 13´er. Den er ihvertfald sekskantet. Men det er en 9´er.
Tag den med en skruetrækker ind over dynamoen. Eller hvis den er elektrisk med en passende nøgle.
Hvilken årgang ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tak for alle tips. Jeg får kigget på det imorgen.
Frank jeg ved ikke hvad årgang motoren er. Det er en "nød" motor jeg har i Ghiaen indtil jeg får bygget noget nyt.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) TROVA Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg har brugt dette link. efter jeg har renset karburatoren.
http://www.youtube.com/watch?v=XOxxS1EMphU

-------------------------------------------
type 1, 1200, årgang 67, 22786268
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

De er gode med gode forklaringer om hvordan en karburator virker.
Men de er til biler på det amerikanske marked, så der er små forskelle.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Så fik jeg bl.a skruet lidt på karburatoren i dag. Nu går den faktisk fint. Jeg har dog ikke haft dysen ude, da jeg kom noget i tvivl.
Kan i fortælle mig udfra billederne hvad det er jeg skal skrue ud og blæse ?
Og ja der sidder generator på nu, så "fremkommeligheden" er ikke den bedste :-)

karb2.jpg
karb1.jpg

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Tomgangsdysen er den der sidder en grå ledning på.
Den der er blå og grå på er chokeren.
Tomgangsdysen kan skrues ud som en bolt. Rens/blæs - og kontroller at den klikker før du sætter den i igen. :)

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Sådan. Mange tak :-)

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk

Reply

You must log in to post.