Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  stor motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) nissen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hvor mange cc kan man gå op på før man skal til at bearbejde alt mulig? altså på en type1.. jeg bygget engang en 1914cc med mild knast og kadroner kan ikke lige huske hva topstykkerne hed. den havde kun 84hk lidt skuffende men faktisk lidt utroligt at den ikke brækked sig da jeg ikke målte på noget som helst jeg samlede den sgu bare ha ha men i dag kan jeg godt se at jeg er nødt til at sætte mig lidt mere ind i sagerne. så gode råd søges til at bygge en motor med 120-170hk

-------------------------------------------
jnstyre@hotmail.com
tlf 27505174
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Definér "alt muligt". Hvis ikke du vil bearbejde noget kan du samle en 1640cc på type1 basis og 2054cc på type4 basis.
Men hvis du borer topstykker og blok, som du gjorde for at lave en 1914, på en type4 motor kommer du op på 2366cc og så er 170HK indenfor rækkevidde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Hej 944.
Vær forberedt på at det koster det blå ned fra himmelen
:>) Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 12 years siden | | | |

evt anden krumtap med længere slag, så er der flere muligheder. Men det koster også....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) nissen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ja det er krumtap med længer slaglængde jeg tænker på. altså hvad der er plads til inden i motoren på en type 1? vil da i hvert fald gerne over 2.0l

-------------------------------------------
jnstyre@hotmail.com
tlf 27505174
(permalink) micha racing Member
Skrev for 12 years siden | | | |

regn med en pris omkring 50k+++

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Over 2 liter er = langt slag krumtap . så er der noget modifikation på blok indvendig og knast ,for at plejlstænger og kontravægte kan være der

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) nissen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok jeg fandt ham her men er det dårlig kvali stumper?
http://www.texasaircooled.com/catalog/SCAT-Performance-Engine-Kits/

-------------------------------------------
jnstyre@hotmail.com
tlf 27505174

Reply

You must log in to post.