Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tænding og lys

(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

min 1956 6v 30 hp. kontakt sættet var slidt, så nyt i , kamvinkel 48- 50.. omdrejninger 750- 800 .. prøvelampe for tændings tidspunkt. køre fint , tager gassen godt . så tænder jeg lyset og den nøkker ved gas giving. også små nøk ved konstant hastighed. slukker lys og den køre perfekt. men med lys nøk og uens gas. hvad gik der lige galt der ??

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg tror ikke den lader som den skal. Prøv at måle på batteriet ved ca. 2.000 omd/min, der skulle du gerne kunne måle ca. 7,2 volt.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg har kørt den i garage for i dag.. men har målt på dynamoen ved 750- 800 omd.= 6,75 - 6,80 v. kan det bruges ? prøv igen i morgen eftermidag. claus

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg tror din måling er på laderelæet som sidder på toppen af din dynamo (?) og hvis det er,så lader den måske som den skal, men det er jo i tomgang så prøv at måle ved ca. 2.000 omd/min.

Jeg har også oplevet det samme efter tændningsjustering, (har dog ikke prøvet at slukke for lyset for at afhjælpe det) men efter få kilometer forsvinder det. Når jeg så måler dwell vinkel og tændningstidspunkt efter 'hakkeriet' er forsvundet, passer det som det skal. Jeg blevet enig med mig selv om at det må være fordi de nye platiner 'skal køres til'.

Min teori kan måske holde hvis din bil ikke havde samme problem inden du skiftede platinerne? Så prøv at køre en længere tur og se om det hjælper. En anden mulighed er spændningsfald, men prøv lige en 'tilkøringsturen' først.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Midterkullet i fordelerdækslet kan ikke nå rotoren, eller dæksel og rotor passer ikke sammen.
Hvis det er kommet efter skift af platiner, så rens platinerne med et stykke pap, eller tykt papir, med noget benzin eller kontaktrens. Meget almindeligt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det var lidt for vådt til at lege med bil i går. så .. målingen på 6,75 v var på laderelæget.. ny måling 2000 omd. på batteriet 7,85 og 6,62 med lys..på relæget7,95 og 6,65 med lys ..platiner renset i kontaktrens. så nu en test tur.

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nøker stadig. hvor mange volt skal der være på tændspolen (15) ved tomgang ? er det det samme som på bateriet, for så har jeg tab der..

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der skal være den samme spænding på klemme 15 som på batteriet så hvis ikke du har det er der spændningsfald et sted. Hvor meget måler du på klemme 15? Prøv eventuelt at trække en ledning fra klemme 51 på laderelæet til klemme 15 for at se om det fjerner 'nøkkeriet'. Hvis det gør, skal du igang med at måle dig frem til hvor du har spændningsfald.

Hilsen
Torben

PS - Hvordan kørte bilen inden du skiftede platiner?

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det var ligge hvad jeg har prøvet, en tur med ledning. der er tab. men same problem.med gas på 6,2v og 6v med lys. (lidt underligt når man kommer hjem igen og ikke kan slukke motoren med nøglen )

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du nu måler helt ned til 6 volt med lyset tændt ved ca. 2.000 omd/min, har du et spændingsfald et sted. Hvis jeg var dig ville jeg gennemgå ledningsnettet.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

det har du ret i. tjekker ledning tændingslås og sikringsbox i morgen.. men problemet var der jo stadig , selv om jeg kørte strømen uden om !!! PS-svar den kørte fint med tomgang på små 900 omd. camvinkel 65- 70... og et tændings tidspunkt 2,5 cm før mærket , og et stort krater i platinerne .mvh.claus

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Havde du afmonteret ledningen der normalt sidder på klemme 15 da du trak strøm fra klemme 51?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nej

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ledning ( 2kvadrat) med 2 krokodile stik

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du ikke havde afmonteret ledningen der normalt sidder på klemme 15, kan spændningen du tager fra klemme 51 forsvinde pga dit eventuelle spændningsfald fra klemme 15 og videre ud i ledningsnettet.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) my56vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

prøver i morgen eftermidag. har lige kørt den i garagen.. mvh.

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte
(permalink) my56vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

løsning....mit batteri gik kaput, da jeg kom hjem efter oldtimerløbet i gråsten. havde kørt 450 km på 2 dage.. bilen hold i garagen 4 dage, da jeg skulle ud at køre, ingen strøm .. købte nyt batteri.. og nu køre den, også med lys,og uden nøk ,,

-------------------------------------------
Ovaler 1956. Vw-veteranklub Danmark & Skovsøens Helte

Reply

You must log in to post.